Gå til innhold

Billige og sunne middager.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lite fantasi, og samtidig bruker jeg masse penger på mat, og jeg får ikke brukt alt jeg kjøper og mat må kastes. Dette vil jeg gi meg med.

Jeg vet noen er glad i å sette opp ukesmenyer som er greit sunne og billigere. Jeg håper noen kan komme med noen fine ukeplaner med middager til meg?

Anonymous poster hash: 56826...7e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingfilet, grønnsaker, egg, laksefileter, supper osv er billige ingredienser. Om du skal planlegge godt, så er det lurest om du for eksempel skal ha kyllingfilet med salat en dag, så kan du bruke salaten til pastasalat neste dag. Da sparer du både tid og penger. :)

Tips til billige middager er: wok, kyllingfilet med ris og grønnsaker, laksefilet med poteter og agurksalat, salat med egg/skinke/annet kjøtt, grove pannekaker, grov pizza med topping(lag bunnen selv), omeletter, kyllinglår med tilbehør, tomatsuppe/blomkålsuppe/grønnsakssuppe/fiskesuppe. :)

Anonymous poster hash: 1d707...fe4
Skrevet

Først: Kjøp inn basic matvarer. Altså ris, pasta, krydder, div oljer, grønnsaker, frukt, buljong, mel, gjær (eventuelt lage surdeig), syltetøy, etc.

Deretter kan man jo sette seg ned med ukelista og skrive inn f.eks:

Mandag: Laks med pasta og pesto

Tirsdag: Grønnsaksuppe, eventuelt ha stekte røkte pølser ved siden av

Onsdag: Rester fra tirsdag

Torsdag: Kjøttkaker i brunsaus med poteter (Bruke en halv pakke karbonadedeig)

Fredag: Taco eller burritos (Bruke siste halvpart av gårsdagens karbonadedeig)

Lørdag: Ta opp en ferdigstekt (hjemmelaget) pizzabunn fra fryseren og ta på det man ønsker

Søndag: Kokt lettsaltet torsk med noen terninger bacon og saltstekte poteter

God middag!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...