Gå til innhold

Trenger hjelp fra datakyndige!

Fremhevede innlegg

Gjest Silverstream
Skrevet

Hallo datafolk.

I litt over 2 år har jeg lurt på hvordan folk klarer å få tegningene sine inn på datan. Vil veldig gjerne ha min egen tegning som profilbilde f. eks her inne. Kan noen forklare meg dette?

Takk for meg :tronderbart:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta bilde av tegningen eller scanne den inn på datamaskinen

Anonymous poster hash: c93e3...0a9
  • Liker 1
Skrevet

Eller så må du nesten ta bilde av den om du ikke har scanner

Gjest Silverstream
Skrevet

Hvis jeg tar bilde bare, så blir det dårlig kvalitet :(

Må man kjøpe en scanner på Expert?

Takk for hjelpa forresten!

Skrevet

Hvis jeg tar bilde bare, så blir det dårlig kvalitet :(

Må man kjøpe en scanner på Expert?

Takk for hjelpa forresten!

Hva om du legger inn bildet som har dårlig kvalitet i et tegneprogram som bruker lag(layers) f.eks. paint.net om du vil ha noe som er veldig brukervennelig. Så lager du et nytt lag og tegner på en måte over tegningen du laget for hånd? Så får du en digital version.

Anonymous poster hash: 8ffa8...9a0

Gjest Silverstream
Skrevet

Hva om du legger inn bildet som har dårlig kvalitet i et tegneprogram som bruker lag(layers) f.eks. paint.net om du vil ha noe som er veldig brukervennelig. Så lager du et nytt lag og tegner på en måte over tegningen du laget for hånd? Så får du en digital version.

Hehe, det hørtes veldig komplisert ut for meg, er ikke helt sikker på hva du snakker om nå. Tenker at hvis jeg kjøper en scanner så er det lettere å få det til. For hvis jeg tar bilde av tegninga så er det ikke særlig bra kvalitet som kommer frem var tanken min da:)

Takk!

Skrevet

Hehe, det hørtes veldig komplisert ut for meg, er ikke helt sikker på hva du snakker om nå. Tenker at hvis jeg kjøper en scanner så er det lettere å få det til. For hvis jeg tar bilde av tegninga så er det ikke særlig bra kvalitet som kommer frem var tanken min da:)

Takk!

Ikke så komplisert som det høres ut, jeg lover!:) Du kan jo i alle fall forsøke først, i stedet for å bruke penger på en scanner. Det jeg foreslår er jo en gratis løsning.

Du kan laste ned paint.net her:

http://www.filehippo.com/download_paint.net/ (Grønne knappen til høyre der. Paint.net er freeware/gratis programvare så er ikke ulovlig å laste ned om du bekymrer det for det. Nettsiden er også trygg, jeg bruker den ofte:))

Her er en video som forklarer dette med lag/layers:

Et lag/layer er gentlig som å legge matpapir over en tegning, for så å tegne etter strekene du ser gjennom papiret:)

• Liker 1
Skrevet

En multifunksjons printer koster "ingenting" nå til dags, og er uansett greit å ha i framtiden.

Skrevet

En multifunksjons printer koster "ingenting" nå til dags, og er uansett greit å ha i framtiden.

Om man har behov for det for andre ting enn å bare scanne en tegning så for all del:)

Gjest Silverstream
Skrevet

Ikke så komplisert som det høres ut, jeg lover! :) Du kan jo i alle fall forsøke først, i stedet for å bruke penger på en scanner. Det jeg foreslår er jo en gratis løsning.

Du kan laste ned paint.net her:

http://www.filehippo.com/download_paint.net/ (Grønne knappen til høyre der. Paint.net er freeware/gratis programvare så er ikke ulovlig å laste ned om du bekymrer det for det. Nettsiden er også trygg, jeg bruker den ofte:))

Her er en video som forklarer dette med lag/layers:

Et lag/layer er gentlig som å legge matpapir over en tegning, for så å tegne etter strekene du ser gjennom papiret:)

Tusen takk snille deg!

Skrevet

Tusen takk snille deg!

La meg få høre åssen det går om du prøver deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...