Gå til innhold

Skrape is fra viktige på nye biler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør dette virkelig noe skade? Var en som sa til meg jeg ikke måtte finne på å bruke is skrape.. Og heller alltid varme den ved å starte bilen før buk!

Anonymous poster hash: 78e3c...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrape is fra viktige? mener du fra vinduet? Det er en morsom liten teori. Mange som mener masse uten noe grunnlag.

Jeg har f.eks en 2010 modell, og jeg kan fint skrape vinduene. Mens svigers har en litt eldre varebil som ikke kan skrapes fordi han har fått lagt på noe spesielt membran på vinduet som blir ødelagt hvis du skraper.

Det er ingenting som sier at du ikke kan skrape vinduene på nye biler, så lenge det ikke er noe spesielt med vinduet, noe du kan lese deg til i instruksjonsboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mente vinduet. Tusen takk:-)

Anonymous poster hash: 78e3c...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen begrensninger så er det heller at eldre biler kan ta mer skade av is-skraping.

Nyere teknologi har gjort moderne bilglass mer robust. Jeg ville aldri ha satt på full varme på et frosset glass! Det er jo en oppskrift på ekspansjonssprekker i glasset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jo ikke full varme på med en gang heller...upraktisk når man ikke kan skrape!

Anonymous poster hash: 84d31...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ny bil, og fikk beskjed om at jeg ikke burde bruke isskrape. Fikk med meg en spray, som jeg skulle spraye på vinduet, og det skulle løse opp rimet/isen. Det funket første gangen, den andre gangen var det ikke så mye futt i det. Så da måtte jeg bare starte bilen og vente til den ble varm nok.

Jeg har kupévarmer, men er litt skeptisk til å bruke det.



Anonymous poster hash: 99691...791
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kupévarmer, men er litt skeptisk til å bruke det.

Anonymous poster hash: 99691...791

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: fad02...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kupévarmer tapper vel en del strøm, eller hva?



Anonymous poster hash: 99691...791
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kupevarmere bruker nettspenning, og må kobles til stikkontakt. Strømforbruket er som en liten vifteovn - mellom 700-2000 Watt. Det koster deg ikke mye å starte den en time før du skal kjøre.

Nye biler i dag har vel varmetråder i frontvinduet. Slå dem på med en gang du starter motoren, så løsner isen etter kort tid, og behøves bare å skyves bort, ikke skrapes løs. Det tar like lang tid å vente til den løsner, som å skrape. Men du slipper å stresse med annet enn sidevinduene.

Min bil (mitt vrak) er snø- og isfri etter noen timer med kupevarmer.

Hvis din kupevarmer er av dieselvarmertypen, eller en bensinbrenner så bruker vifta litt batteri. Kjører du mest småturer på under halvtimen, bør du koble til en batterilader i ny og ne. Best er det om du kjøper et litt større batteri, men dette er kanskje allerede på plass? Det gjør ingenting om en har 20-40 ekstra amperetimer under panseret i vinternorge. Biler i dag har jo pokkermeg snart elektriske nesehårvarmere i tillegg til setevarme, varmeruter, kraftforsterker til stereo og ekstralykter.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...