Mini123 Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Trente markløft i går, makset nok litt for mye (utrolig dumt og barnslig, vet godt at det er skadelig å ta for mye i..) og rett etter har jeg fått gradvis forferdelig vondt i korsryggen, og nå er det uutholdelig med smerter. I dag har det vært problematisk å gå (tar svært korte steg), sitte rett på en stol, bære ting (selv 1l melkepakke er utrolig vondt), komme seg ut/inn av bilen tar lang tid, osv.. Fikk lyst til å legge meg ned på gulvet på butikken for å gråte av smertene i formiddag.. Noen som har opplevet det samme? Synes det er vanskelig å kjenne om jeg bare er støl, eller om det er ''noe mer'', Skal legge til at jeg er godt innøvet med teknikken (dog kan den alltids ha vært svekket det ene løftet jeg makset, og evt. havnet i litt feil teknikk).
Gjest Badabing Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Oi, høres ikke bra ut. Du bør ta en tur til legen så du kanskje får utelukket skade. Jeg har opplevd noe lignende det du beskriver, og det er forferdelig vondt! Fikk bare den generelle diagnosen lumbago fordi de ikke fant noe på røntgen, men det bør jo sjekkes så du er sikker på at det ikke er noe annet. God bedring!
Gjest Evans Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Dra til legen og hør hva det kan være. Hvis du ikke klarer teknikken på de tyngste løfta, bør du vente til du har blitt såpass sterk at du klarer det teknikkmessig også. Men det vet du jo sikkert, og jeg forstår at det er fristende å løfte ekstra. Håper det går over igjen, men jeg ville tatt meg en tur til legen om du har så vondt som du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 gå til kiropraktor, jeg har hatt det samme noen ganger fler steder i ryggen. Fra korsryggen noen ganger midt på og i nakken. Hos meg kom det av låsninger fra en enkel muskelstrekk som låser to eller tre virvler sammen. Dette fikses lett av kiropraktoren om du er flink til å gå dit tidlig. Jeg har blitt helt fin i løpet av to-tre behandlinger på litt over en uke. slike ting kan skje alle, uansett treningsnivå Anonymous poster hash: 2acaa...cb6
Supraspinatus Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Jeg tror du er bare støl. Maksløft 1 repetisjon pleier ikke å ha så stort skadepotensiale som maksløft 10 repetisjoner. Kjente du at noe gikk gale i løpet av løftet? Jeg har flere ganger vært helt "ferdig" i ryggen slik at det føles som jeg ikke kan bevege meg, men det har bare vært stive muskler og det gikk over etter 2 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå