AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Hva sier man på en medarbeidersamtale når ledelsen i bedriften ikke holder mål? Tusenvis av grunner til dette, men kan nevne at sjefen på denne arbeidsplassen ikke har lederegenskaper og har en lederstil som er svært passiv-aggressiv, og som ikke har innsikt om bedriftens utfordringer eller kunnskap om hvordan bedriften skal drives på rett vei. Ikke lyst å ta dette opp på et uprofesjonelt vis eller at det virker anklagende eller "sytete". Skal ha samtale med en mellomleder, altså ikke selve sjefen. Men de utgjør et team, selvsagt. Videre, hvor kan man ta dette videre? Det har vært flere instanser inne i bildet, men det fører sjelden noe annet mer med seg enn tomsnakk og noen standarder som ikke blir brukt. Fagforeningen er selvsagt også inne i bildet. Men er det noen som vet hvordan man kan komme i gjennom med noe som personalet? Erfarer at man har svært liten makt som ansatt og at dårlig styrt ledelse og dårlige ledere får holde på i alt for stor grad som de vil, før noe blir gjort. Anonymous poster hash: e6876...549
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Det er desverre altfor mye ledelse... min erfaring er at man ikke kommer noen vei med dette. Særlig hvis lederen er passiv slik som du sier, da er det vanskeligere å "ta ham". (jeg ser etter nye jobb siden jeg vet ledelsen ikke vil endre seg.) Anonymous poster hash: 43fd9...06f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Nettopp det er min erfaring også. Kommer ingen vei... Blir skremt av hvor mange inkompetente mennesker som faktisk sitter på toppen uten snev av kunnskap om hva det er å være leder. Når personalet har større innsikt i hvordan bedriften skal drives enn selve sjefene er det virkelig ute å kjøre. Skjønner ikke hva kriteriene for å bli leder i Norge er enkelte steder. Anonymous poster hash: e6876...549
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå