AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Jeg skal leie ut en bolig, og tenkte å ordne med tv og internett. Det har ikke vært internett der før. Hvordan gjør jeg dette og hva koster det? Alt har vært ordnet med et slags bredbånd fra kommunen her jeg bor nå, så jeg har ikke greie på dette. Er også usikker på om det er vanlig å ha internett inkludert? Tenkte i alle fall å legge opp til det.Anonymous poster hash: d7553...780
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 En bredbåndsleverandør tar omtrent 200-600 kr. i måneden for et normalt abonnement avhengig av hastigheten. Da velger man normalt mellom bredbånd via den gamle telefonlinja (xDSL) om du har det eller via kabelnettet man også får tv-signaler fra. Sistnevnte opplever jeg personlig som langt mer stabilt enn via telefonlinjen. Og så er det egentlig bare å legge til den utgiften oppå leia du tar for selve leiligheten. Nå i disse "overvåkingstider" kan det også være lurt å få med en klausul som sier at leietaker fullt ut er ansvarlig for hva som lastes ned slik at bredbåndsleverandøren ikke kan gå på deg hvis den f. eks. blir kontaktet av noen som overvåker bittorrentnettverk for å sjekke hvem som laster ned filmer. Litt usikker på hva som formelt sett kreves der, men jeg ville ha tatt det med en advokat. Anonymous poster hash: 920f2...722
ekkoet Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Jeg overlater dette til leieboeren, da kan de velge hva de vil ha, hvor mye de vil betale etc. Ofte har folk/studenter avtaler pga jobb/skole som gjør at de får rabatt. Ikke minst slipper du selv alt styret rundt dette. Blir modemet ødelagt er det ikke du som trenger å gjøre noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå