AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har et glass med dijonsennep.. Brukte det da jeg skulle lage majones. Men er ikke så veldig glad i sennep egentlig. Hva kan jeg kombinere sennep med, hvor smaken ikke blir alt for fremtredende, og blir godt sammen med det det kombineres med? Anonymous poster hash: a89ef...df3
havanaa Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Jeg bruker det i en dressing jeg lager (sennep, hvitvinseddik, olivenolje, salt og pepper). Ellers er det godt som tilsetning i enkelte sauser Endret 30. januar 2014 av havanaa
cheezewizz Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Lager marinade av sennep, soya saus og honning. Stapp det i mikroen så det blir flytende, dekk kylling eller laks i marinaden og stek. Strø gjerne på sesamfrø når kjøttet/fisken er stekt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Du kan blande det samme pizzafyll,da blir ikke smaken så fremtredende Anonymous poster hash: 96bbb...d74
Butter Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Lakseform: Kutt laks i biter (ca 2x2 cm), eple(er) kuttes tilsvarende og purre i skiver. Legg litt lagvis opp i en smurt ildfast form. Salt og pepre etter smak, men husk at sennepen er ganske salt. Deretter rører du sennep ut i matfløte som du heller over formen. Jeg bruker ca 1 ss pr. dl matfløte, men du kan justere etter smak. Fløteblandingen skal nesten dekke laksen. Stek i ovnen på 200-225 gr. i 15-20 min. Du kan også lage denne kyllingblandingen: 1 avocado moses og blandes med ca 2 dl matyoughurt, smak til med sennep, salt og pepper og bland, evt litt sitron. Ha deretter i kylling. Jeg bruker ofte den pakken med salatkylling på 200 gr. fra prior, men du kan også steke kyllingfilet i strimler. Pleier å servere med (grove) pitabrød og div grønnsaker og ost etter "taco"prinsippet. Kjæresten min er ikke så glad i sennep, men er veldig gla i disse rettene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå