AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 var hos legen min i dag som er et fantastisk menneske, alltid så snill og varm. Prøver alt hun kan for at jeg skal ha det bra. Det samme med psykologen. Så skulle jeg på nav en tur for å levere noe. Jeg spurte saksbehandleren min om ung ufør stønaden var vurdert. Neeeeei, dette går aldri igjennom utfra denne legeattesten ! Var visst ikke håp. Men det står jo at det skjedde før jeg ble 26 ! Bare de som er født uføre, som får dette sa hun. Jeg nektet på det men. Så hadde hun en lekse til mg om sosial angst, at det er bare å gjøre det du er redd for ! Jeg ble irritert, og da sa hun. Ja nå ser jg diagnosene dine, kom det fra det frekke nebbet..Vi har aldri vært noen god match, jeg liker henne virkelig ikke. Hun sie bare nedlatende ting. Jeg ønsker å skifte behandler, i verste fall kontor. Går det an. Jeg kjenner 3 av de som jobber der og det er så fryktelig ubehagelig at de roter i min helse.. På ung ufør stønad stod det kronisk depresjon, sosial angst, psykotisk. I tillegg fra psykiater, personlighetsforstyrrelse. Er ikke dette alvorlig nok, så vet ikke jeg. Anonymous poster hash: a0293...cf7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 var hos legen min i dag som er et fantastisk menneske, alltid så snill og varm. Prøver alt hun kan for at jeg skal ha det bra. Det samme med psykologen. Så skulle jeg på nav en tur for å levere noe. Jeg spurte saksbehandleren min om ung ufør stønaden var vurdert. Neeeeei, dette går aldri igjennom utfra denne legeattesten ! Var visst ikke håp. Men det står jo at det skjedde før jeg ble 26 ! Bare de som er født uføre, som får dette sa hun. Jeg nektet på det men. Så hadde hun en lekse til mg om sosial angst, at det er bare å gjøre det du er redd for ! Jeg ble irritert, og da sa hun. Ja nå ser jg diagnosene dine, kom det fra det frekke nebbet..Vi har aldri vært noen god match, jeg liker henne virkelig ikke. Hun sie bare nedlatende ting. Jeg ønsker å skifte behandler, i verste fall kontor. Går det an. Jeg kjenner 3 av de som jobber der og det er så fryktelig ubehagelig at de roter i min helse.. På ung ufør stønad stod det kronisk depresjon, sosial angst, psykotisk. I tillegg fra psykiater, personlighetsforstyrrelse. Er ikke dette alvorlig nok, så vet ikke jeg. Anonymous poster hash: a0293...cf7 Hvordan psykotisk? Kronisk depresjon og sosial angst kan jo på lang vei kureres, iallefall bedres. Er det snakk om f eks paranoid schizofreni er det jo en helt annen sak. Anonymous poster hash: fef48...769 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 du har rett på å skifte behandler. men for å bytte kontor må du nok belage deg på å flytte. Anonymous poster hash: 9f6b3...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 kommer aldri til å bli frisk fra sosial angst. Virker som jeg er det eneste tillfellet her i verden liksom som ikke blir frisk,men hvor mange er ikke ufør av det ? Alle blir ikke friske Anonymous poster hash: a0293...cf7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Jeg jobber på NAV i den kommunale delen, så dette er ikke mitt område. Men je vet at i dag skal det (heldigvis) svært mye til for å få uføretrygd når en er under 30 år Anonymous poster hash: 936c1...a0c 11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Regler er regler, ingenting av dette er personlig. Jeg vet at dette er emosjonelt, men om du ikke klarer å la være å være så reaktiv, kanskje du skal vurdere å ha noen med deg i møtene med Nav? Et familiemedlem eller en venn. Eller fastlegen din eller psykologen? En som kan snakke litt for deg, når du merker at det blir vanskelig for deg å være saklig/ beholde sinnsroen? Det går gjerne greiere da, og hele prosessen blir enklere om du ikke blir "hun vanskelige" på kontoret Anonymous poster hash: 9f31c...829 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er enig med #7. Aldri dra på møte eller samtale hos NAV alene. Ikke bare "hvis du mister besinnelsen", men enda mer for da står du så mye sterkere hvis du klager. Da er det ikke ord mot ord, da har du noen som kan bekrefte at det og det ble faktisk sagt av saksbehandler. Anonymous poster hash: 4cfe8...7f7 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 har alltid med lege på møter, skulle bare skrive under på et papir . Når vi er på tomannshånd eier hun ikke respekt eller skam. Alltid deprimert når jeg går derfra. fælt menneske. Anonymous poster hash: a0293...cf7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Tilfeldigvis ikke en saksbehandler i Bergen ? Eller det finnes vel flere av disse ufordtagelige saksbehandlerene, det er vel et av kriteriene for å få jobb der. Anonymous poster hash: fd43d...20f 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 kommer aldri til å bli frisk fra sosial angst. Virker som jeg er det eneste tillfellet her i verden liksom som ikke blir frisk,men hvor mange er ikke ufør av det ? Alle blir ikke friske Anonymous poster hash: a0293...cf7 Nei, jeg sier ikke det. Men det er flere ting som faller inn her; hvor gammel du er og hvilke diagnose som ligger under begrepet "psykotisk". Er du over 30 år stiller du sterkere. Men du burde absolutt få med deg en god venn som ikke dømmer deg for den du er, og som vet å takle slike kvinnfolk, dette er ikke noe du bør slite med alene. Anonymous poster hash: fef48...769
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Personlighetsforstyrrelse og psykose er ofte alvorlig nok til å bli vurdert i forhold til ung ufør. Skaff deg advokat. Om du har lav inntekt har du rett til fri rettshjelp.Anonymous poster hash: 4f877...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Høres ut som min Nav saksbehandler. De kan ingenting om diagnoser og det er uhøftlig i det hele tatt og si noe slik. Min saksbehandler har vært veldig ufin med meg også. Det er jo Nav legen som skal se på slike saker når man er usikker på diagnose fra legen. Ikke kjekt når det er slikt. Anonymous poster hash: 0aa31...9ef 2
mie23 Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 kommer aldri til å bli frisk fra sosial angst. Virker som jeg er det eneste tillfellet her i verden liksom som ikke blir frisk,men hvor mange er ikke ufør av det ? Alle blir ikke friske Anonymous poster hash: a0293...cf7 Med den holdningen blir du ikke frisk. Jeg skjønner meg ikke på mennesker som VIL bli uføre. OMG. 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #15 Skrevet 30. januar 2014 handler ikke om vilje ! lær deg litt om angst Anonymous poster hash: a0293...cf7 5
mie23 Skrevet 30. januar 2014 #16 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har sosial angst jeg, og har blitt utredet for selektiv mutsime (som er svææært sjeldent), så tror jeg vet hva jeg snakker om 2
Yesterday Skrevet 30. januar 2014 #17 Skrevet 30. januar 2014 En ting at NAV har sine regler, men de skal vise respekt, det glemmer mange av de dessverre. Jeg må ringe NAV i morgen selv og gruer meg kjenner jeg. 1
mie23 Skrevet 30. januar 2014 #18 Skrevet 30. januar 2014 Dessuten skrev jeg ingenting om vilje, jeg skrev holdning. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #19 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har sosial angst jeg, og har blitt utredet for selektiv mutsime (som er svææært sjeldent), så tror jeg vet hva jeg snakker om Du har ikke selektiv mutisme her inne på KG i alle fall...Anonymous poster hash: 4f877...1ab 7
Yesterday Skrevet 30. januar 2014 #20 Skrevet 30. januar 2014 Du har ikke selektiv mutisme her inne på KG i alle fall...Anonymous poster hash: 4f877...1ab Vet du hva det er? 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå