Gå til innhold

Håper dere kan hjelpe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min er tidligere rusmisbruker. Han brukte amfetamin, men kunne ellers ta alt som kunne bli rus av. Nå har han vært gjennom behandling og bruker ikke noen ting lenger.

Han hadde en sprekk for en mnd siden der han tok amfetamin en gang. Ble veldig syk av det.

Nå er diskusjonen at han mener at han kan drikke et par øl eller et par glass whiskey en fredagskveld uten at det trigger han til at han ønsker mer rus eller at han mener at han ruser seg av en grunn. Han blir ikke full av den mengden. Mens jeg mener at det er rusmisbrukeren som snakker og ønsker rus. Jeg mener at han ikke bør drikke alkohol i det hele tatt. Jeg drikker ikke noe heller og har aldri ruset meg.

Jeg har ingen erfaring med dette, men prøver å tenke logisk. Noen her med erfaring som har et svar?

Anonymous poster hash: ec529...44d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min er tidligere rusmisbruker. Han brukte amfetamin, men kunne ellers ta alt som kunne bli rus av. Nå har han vært gjennom behandling og bruker ikke noen ting lenger. Han hadde en sprekk for en mnd siden der han tok amfetamin en gang. Ble veldig syk av det. Nå er diskusjonen at han mener at han kan drikke et par øl eller et par glass whiskey en fredagskveld uten at det trigger han til at han ønsker mer rus eller at han mener at han ruser seg av en grunn. Han blir ikke full av den mengden. Mens jeg mener at det er rusmisbrukeren som snakker og ønsker rus. Jeg mener at han ikke bør drikke alkohol i det hele tatt. Jeg drikker ikke noe heller og har aldri ruset meg. Jeg har ingen erfaring med dette, men prøver å tenke logisk. Noen her med erfaring som har et svar? Anonymous poster hash: ec529...44d

Etter 20 års erfaring med å behandle ruspasienter kan jeg si deg med det samme at det er et uhyre lite antall som klarer å håndtere alkohol på noen trygg måte, selv om de aldri har hatt problemer med det før.

Jeg kjenner mange som etter mange, mange års rusfrihet har tenkt at en liten øl i ny og ne ikke kan skade. De har alle som en fått nålen i armen igjen halveis i den tredje halvliteren.

Han lurer seg selv. Jeg vil på det sterkeste fraråde dette.

Anonymous poster hash: bd5b4...326

Skrevet

NEI til alkohol.

Anonymous poster hash: b05b5...df1
Skrevet

Ok. Tusen takk for svar.

Ja, da skal jeg stå på det jeg har sagt.

Anonymous poster hash: ec529...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...