Gå til innhold

Kvalm. Hvilken mat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

er så forferdelig uggen om dagen, men mat må jeg jo ha.. rundt om på nettet anbefales det ting som kylling og grønnsaker, men det får jeg rett og slett ikke ned.

tenkte å ta en tur på butikken og evt kjøpe babygrøt eller noe. noen som har erfaring med dette ved kvalme? eller andre forslag til lett mat som ikke trigger sykdom?

Anonymous poster hash: 66bb8...df9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yoghurt og iskrem er det mange som får ned. Ellers anefaler jeg litt ingefær, enten spis en eller lag te. Det roer kvalme.

Anonymous poster hash: 37177...f12
Skrevet

Knekkebrød med salt pålegg(fårepølse) pleier jeg å få ned. :)

Anonymous poster hash: 7046d...d02
Skrevet

Yoghurt, is, kjeks og knekkebrød. Drikk Farris og eplejuice.

God bedring :)

Skrevet

Jeg tror det viktigste er å spise noe du har lyst på/noe du ikke blir kvalm av tanken på. Ellers så er det mange som opplever at fet, sterk og veldig søt mat gjør kvalmen verre - og mange foretrekker ting med lite smak (ren pasta, kylling, kjeks etc). Noe forfriskende kan også virke litt lindrende og behagelig, som f.eks en blanding av eplejuice og Farris, eller te laget av ingefær, sitron og honning. Men det blir mye personlige preferanser dette! Ikke tving i deg ting du absolutt ikke har lyst på både fordi noen har anbefalt det!

Anonymous poster hash: 2aee7...c3c

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Gulrot er det eneste jeg klarer å spise når jeg er kvalm.

Skrevet

Cola og potetgull. Hjelper når jeg er kvalm iallefall. :)

Anonymous poster hash: e47d1...ded
Skrevet

TS

Takk dere :) Har benka meg på sofaen med film og eplemost og babygrøt og mariekjeks, satser på at det går bra ^^

Anonymous poster hash: 66bb8...df9
Skrevet

Har hørt mange morgenkvalme gravide anbefale Ritz-kjeks

Skrevet

Banan og cola.

Anonymous poster hash: f7142...a45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...