Gå til innhold

Sjekke alkoholinntak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor raskt alkohol "går til hodet" er forskjellig fra person til person går jeg ut ifra - når jeg ser på promillemålere på nettet tar de kun hensyn til alkoholenheter og kjønn, og ikke saerlig mer..

Det er vel ogsaa muskler/kroppsbygning, vekt, alder og jevnlig konsum som spiller en rolle.

Finnes det flere metoder for å måle hvor "full" man er? En slags utregning eller personlige tester? Ting som ikke krever apparater.

NB Spør ikke pga. bilkjøring her, da det ikke er spørsmål om å kjøre bil uansett. Kun for å anse påvirkning.



Anonymous poster hash: 5e498...312
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg forstår helt hva du er ute etter, men det jeg vet er at om to personer har samme promille kan den ene likevel være fullere enn den andre. Vil derfor tro det er vanskelig å måle hvor full folk er.

Anonymous poster hash: bf204...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg forstår helt hva du er ute etter, men det jeg vet er at om to personer har samme promille kan den ene likevel være fullere enn den andre. Vil derfor tro det er vanskelig å måle hvor full folk er.

Anonymous poster hash: bf204...7be

Jeg tenkte på samme vis som at politi har visse "tester" for f.eks. sjåforer. Om det er visse ting man kan gjore/forsoke som måler hvor "full" man er.

Inspirert av en jente som startet en tråd her med spm. om hvordan hun kunne unngå å drikke så hun spyr. Det er ikke et problem for de fleste, men det er kan likevel vare vanskelig for mange å måle hvor "langt" man er kommet - selv om man er langt unna oppkastnivå.

Anonymous poster hash: 5e498...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...