Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Samfunnet, samfunnet, samfunnet, hallo, - er du overtroisk eller noe sånt siden du mener at straffelyst fungerer effektivt mot voldtektslyst?

Jeg hater voldtekter jeg, og jeg hater utroskap, derfor unngår jeg utroskap og jeg unngår voldtekter. Jeg har ikke en sånn overtroisk innstilling om at "bare dersom voldtekter blir hardt nok straffet vil det forsvinne av seg selv slik overtroiske mennesker tenker", - du da, - er du for utroskap siden du ikke har tatt avstand fra utroskap og du, - la meg gjette, - jeg skal vedde på at du er helt imot strafferett-tiltak mot utro mennesker. At ikke en gang bøter skal man gi mot utro kvinner, men tusen års forvaring for en full man som i fylla misforsto den fulle dama som er så uskyldig og ren og pen og.

Herregud som jeg forakter kvinners begrunnelse for å være så straffelystne, jeg hater voldtekt, derfor elsker jeg straffer!

Skam deg, du og alle kvinner som har store vanskeligheter med å si nei til straff.

Gjør som meg, - si nei til voldtekt, og nei til, voldtektsstraffer! Ville du klart det noengang, eller er du avhengig av voldtektstraffer?

Det som fungerer er forebygging iform av å sette gutter ned fra barneskolen av og undervise de i fenomenet voldtekt. Samme burde gjelde innvandrere.

Men om denne forebyggingen ikke nytter og det skjer likevel så må nok gjerningsmannen få konsekvenser for sine handlinger. Du kan ikke seriøst mene at en voldtektsforbryter skal få voldta uten konsekvenser eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som fungerer er forebygging iform av å sette gutter ned fra barneskolen av og undervise de i fenomenet voldtekt. Samme burde gjelde innvandrere.

Men om denne forebyggingen ikke nytter og det skjer likevel så må nok gjerningsmannen få konsekvenser for sine handlinger. Du kan ikke seriøst mene at en voldtektsforbryter skal få voldta uten konsekvenser eller?

Er du overtroisk eller noe sånt som mener at det er en sammenheng mellom straffelyst og voldtektsslyst?

Skrevet

jeg la til en "edit-kapittel"

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er du overtroisk eller noe sånt som mener at det er en sammenheng mellom straffelyst og voldtektsslyst?

jeg sa ikke det, jeg bare sa at gjør man noe galt må det få en form for konsekvens i form av et eller annet.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om like mange hadde viftet med sin moralske pekefinger om en ung mann hadde drukket seg sanseløst og blitt seksuelt utnyttet av taxisjåføren som skulle bringe ham trygt hjem?

Anonymous poster hash: b6bc0...c42

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Lurer på om like mange hadde viftet med sin moralske pekefinger om en ung mann hadde drukket seg sanseløst og blitt seksuelt utnyttet av taxisjåføren som skulle bringe ham trygt hjem?

Anonymous poster hash: b6bc0...c42

jaaaa

Skrevet

jeg sa ikke det, jeg bare sa at gjør man noe galt må det få en form for konsekvens i form av et eller annet.

Og hva er konsekvensen av at kvinner drikker sånn at hun ikke husker noe dagen etter?

- jo konsekvensen er at da kan hun ikke anmelde noe.

Du er vel enig at alle handlinger skal ha sin konsekvens?

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Og hva er konsekvensen av at kvinner drikker sånn at hun ikke husker noe dagen etter?

- jo konsekvensen er at da kan hun ikke anmelde noe.

Du er vel enig at alle handlinger skal ha sin konsekvens?

konsekvensen er at hun våkner, husker ingenting og er steindårlig. Man kjenner jo nedentil om noen har hatt sex med en som regel.

Endret av BettyBoop
Skrevet

konsekvensen er at hun våkner, husker ingenting og er steindårlig. Man kjenner jo nedentil om noen har hatt sex med en som regel.

Ikkesant, hun burde tatt konsekvensen. Istedet for å dra den videre med politianmeldelser i håp om å skade en mann som ikke selv vet at han har skadet noen? Det er her straffelystheten deres kommer inn i bildet. Man behøver ikke straffelyst bare fordi man skal vise at man har gjort noe dumt man angrer på.

Skrevet

Argumentet og motivet hans for å voldta var i følge trådstarter at hun var for fin for ham.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Argumentet og motivet hans for å voldta var i følge trådstarter at hun var for fin for ham.

det er jo et idiotisk argument for å voldta noen da..

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Ikkesant, hun burde tatt konsekvensen. Istedet for å dra den videre med politianmeldelser i håp om å skade en mann som ikke selv vet at han har skadet noen? Det er her straffelystheten deres kommer inn i bildet. Man behøver ikke straffelyst bare fordi man skal vise at man har gjort noe dumt man angrer på.

HUN? Er da ikke hun som kjørte en dritafull person hjem, hadde sex med vedkommende og lot personen ligge naken på badegulvet.

Seriøst når en person har gjort noe galt men ikke får vite at det han har gjort er galt så blir han jo bare å gjøre det igjen flere ganger da.

Endret av BettyBoop
AnonymBruker
Skrevet

Det er bra at du har lært noe av dette, selv om det var en dyr lekse å lære. Jeg håper at flere lærer av din erfaring. Jeg blir så trist når jeg ser drittfulle jenter ute midt på natta som åpenbart ikke har kontroll over seg selv, faller, spyr, oppfører seg helt komisk (og tragisk). Man kan ikke sette en kake på fortauet uten oppsyn og klandre andre at de har forsynt seg uten at man klandrer seg selv først for å ha satt kaken uten tilsyn der. Anonymous poster hash: a10fd...dbb

At du VÅGER å sammenligne voldtekt med å forsyne seg av en kake på fortauet?

Mennesker er ikke kaker, eller lommebøker, eller ulåste dører. Mennesker er MENNESKER og fortjener medmennesklig respekt. Voldtekt er så jævlig langt forbi å stjele et kakestykke eller 100 kr som ligger på bakken. Voldtekt er en krenkelse så grov at man kan ta sjelen fra et menneske - ut av pur egoisme og faenskap.

Hvis du noen gang opplever å bli slått ned og voldtatt i assen når du aner fred og ingen fare, håper jeg du får du å få "du kan jo ikke klage over at folk tar for seg av kaka når legger den ut på fortauet slik du gjør" i fleisen din etterpå, så du lærer forskjellen. Håper politiet flirer deg opp i trynet og kommenterer hva du hadde på deg, hvor seint det var på kvelden og om du har hatt sex med noen du ikke var sammen med før de henlegger saken, og du blir tvunget til å leve med ikke å bli trodd, krenkelsen og frykten for å møte gjerningspersonen resten av livet ditt.

Anonymous poster hash: 2d647...b9c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gjør som meg, - si nei til voldtekt, og nei til, voldtektsstraffer! Ville du klart det noengang, eller er du avhengig av voldtektstraffer?

Mener du virkelig ikke at man skal gi straff for voldtekt? En ting er å ikke uskyldig dømme noen, men selvsagt skal noen som voldtar (eller slår eller dreper osv.) straffes og samfunnet skal beskyttes!

Du skriver mye rart, men ærlig talt...

Endret av likestilling
Skrevet

det gjorde ikke trådstarter, hun visste ingenting.

Skrevet

Mener du virkelig ikke at man skal gi straff for voldtekt? En ting er å ikke uskyldig dømme noen, men selvsagt skal noen som voldtar (eller slår eller dreper osv.) straffes og samfunnet skal beskyttes!

Du skriver mye rart, men ærlig talt...

det var ikke det jeg sa, jeg sa at straffelyst ikke kan måle seg mot voldtektslysten, i såfall er det en overtroisk tanke.

Har man lyst og vilje til å voldta så hjelper det ikke med straffelyst.

Eller er du en person som har lyst til å voldta, men det eneste som forhindrer deg er lovverket, er det du mener? I såfall forstår jeg hvorfor du er en straffetilhenger.

Gjest BettyBoop
Skrevet

det gjorde ikke trådstarter, hun visste ingenting.

uansett fortalte han henne hele greia og ut fra ts innlegg høres det ikke ut som fra hans beskrivelse at hun var bevisst hva som foregikk

Gjest BettyBoop
Skrevet

det var ikke det jeg sa, jeg sa at straffelyst ikke kan måle seg mot voldtektslysten, i såfall er det en overtroisk tanke.

Eller er du en person som har lyst til å voldta, men det eneste som forhindrer deg er lovverket, er det du mener? I såfall forstår jeg hvorfor du er en straffetilhenger.

men hva er det som hjelper da waco?

Skrevet

Nei, jeg har ikke lyst til å voldta noen og det du sa var dette:

Gjør som meg, - si nei til voldtekt, og nei til, voldtektsstraffer!

Skrevet

Nei, jeg har ikke lyst til å voldta noen og det du sa var dette:

Jaja, man kan sikkert plukke ut en setning jeg sa og danne seg en mening, men dere tar altså feil.

Først og fremst vil jeg forhindre voldtekt med å bevisstgjøre mennesker til å ikke voldta og til å ikke utsettes for voldtekt, deretter vil jeg skolere mennesker som voldtar og eventuelt la dem forsone seg med offeret sitt.

Fengsel slik vi kjenner den idag verken forsoner offer og gjerningsmennesker eller gjør folk bedre eller rehabilitert og er etter min mening overtro. Man kan sikkert "tro" at mennesker lar seg behandle, akkurat som man sikkert kan få en katolikk til å bli protestant.

Dersom man vil forhindre voldtekt er det viktig å komme med gode råd som for eksempel, ikke drikk deg så full at du ikke klarer å redegjøre noe neste dag, mer enn å øke voldtektsstraffene. Man kan sikkert doble voldtektsstraffene, men vet dere, det har vi akkurat gjort, i 2008, og folk følte seg ikke tryggere av den grunn.

Samme for meg egentlig, for meg kan dere gjerne ha dødsstraff for voldtekt, men tro meg, det vil ikke forhindre en eneste voldtekt, fordi når man voldtar er man sjuk i huet. Og ved å ha dødsstraff for voldtekt så vil man også øke frykten for voldtekt fordi at man føler at den er mer brutal.

Alt dette her er mine private synspunkter en kveld, imorgen kan det godt hende at jeg har forandret meninger og synspunkter. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...