Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hun var ikke istand til å si nei

Hvordan vet du det? Kan godt hende hun hadde veldig lyst akkurat der og da, men det kan vi desverre ikke vite. Derfor kan vi ikke konstatere at en voldtekt er blitt begått.

Desverre. Bare for å få det klart, jeg sympatiserer ikke en dritt med taxisjåføren. En ussel handling på alle måter, men rett skal være rett.

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hun har ikke blitt voldtatt. Det kan man i alle fall ikke bevise med informasjonen hun besitter.

Sjåføren er nok en skitten gris som burde miste bevilgning og jobb, men det endrer ikke det faktum at å dømme ham for voldtekt ville vært en skandale.

Du kan ikke bare bent frem si at hun ikke ble voldtatt

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hun kan ha drømt at det var et overgrep! Hun husker ikke! Hun kan likegjerne fantasere som å gruble som å gjette.

Så lenge hun ikke husker noe blir det bare eventyrfortellinger, samme for meg at dere er overtroiske, men jeg tror ikke på eventyr!

Drømt? Han innrømte jo at han hadde hatt seg med henne

Skrevet

Drømt? Han innrømte jo at han hadde hatt seg med henne

Han sa han hadde sex me henne, ikke at han voldtok henne!

Nå må du skjerpe deg litt betty og ikke bare fantasere så fælt.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Han sa han hadde sex me henne, ikke at han voldtok henne!

Nå må du skjerpe deg litt betty og ikke bare fantasere så fælt.

Men hun visste ikke at han hadde hatt sex med henne. Derav at han gjorde det når hun ikke var bevisst til stede.

Skrevet

Men hun visste ikke at han hadde hatt sex med henne. Derav at han gjorde det når hun ikke var bevisst til stede.

Man glemmer i fylla.

Det er derfor jeg foreslår at dere ikke skal drikke så mye, men det rådet vet du at dere allerede har fått av meg..!

Gjest BettyBoop
Skrevet

Man glemmer i fylla.

Det er derfor jeg foreslår at dere ikke skal drikke så mye, men det rådet vet du at dere allerede har fått av meg..!

Jeg har aldri glemt noe i fylla. Kanskje jeg har glemt småting, men frivillig sex har jeg aldri glemt

Skrevet

Du kan ikke bare bent frem si at hun ikke ble voldtatt

Men du kan heller ikke bevise at hun har blitt det. I juridisk sammenheng betyr vel det at hun ikke er blitt voldtatt?

Skrevet

Jeg har aldri glemt noe i fylla. Kanskje jeg har glemt småting, men frivillig sex har jeg aldri glemt

Trådstarter har glemt i fylla! Hun husket ikke at hun hadde sex en gang! Langt mindre at hun har blitt voldtatt!

Det er derfor jeg forteller dere at dere bør være litt tilbakeholdne med den derre straffelysten deres.

Skrevet

Hun har ikke blitt voldtatt. Det kan man i alle fall ikke bevise med informasjonen hun besitter.

Sjåføren er nok en skitten gris som burde miste bevilgning og jobb, men det endrer ikke det faktum at å dømme ham for voldtekt ville vært en skandale.

Du vet ikke hva voldtekt er så du burde slutte å snakke som om du vet det. Du burde også slutte å prøve å ødelegge livene til andre ved å fortelle dem at det er deres egen feil at de har blitt voldtatt.

• Liker 1
Skrevet

Du vet ikke hva voldtekt er så du burde slutte å snakke som om du vet det. Du burde også slutte å prøve å ødelegge livene til andre ved å fortelle dem at det er deres egen feil at de har blitt voldtatt.

Jeg vet godt hva voldtekt er, og per definisjon kan ikke denne situasjonen betegnes som det.

Syns heller denne jenten skal slutte å prøve å ødelegge livet til et uskyldig medmenneske med falske anklager om voldtekt hun ikke har noen som helst mulighet til å vite om har tatt sted.

''Du burde også slutte å prøve å ødelegge livene til andre ved å fortelle dem at det er deres egen feil at de har blitt voldtatt.'' Hadde samleiet skjedd uten hennes inntak av alkohol? Hvis nei, then I got news for you. Dette var nok ikke voldtekt, og det hadde ikke skjedd uten hennes selvforskyldte rus. Hun har selvsagt et visst ansvar for å knulle taxisjåføren sin.

Skrevet

Jeg vet godt hva voldtekt er, og per definisjon kan ikke denne situasjonen betegnes som det.

Syns heller denne jenten skal slutte å prøve å ødelegge livet til et uskyldig medmenneske med falske anklager om voldtekt hun ikke har noen som helst mulighet til å vite om har tatt sted.

''Du burde også slutte å prøve å ødelegge livene til andre ved å fortelle dem at det er deres egen feil at de har blitt voldtatt.'' Hadde samleiet skjedd uten hennes inntak av alkohol? Hvis nei, then I got news for you. Dette var nok ikke voldtekt, og det hadde ikke skjedd uten hennes selvforskyldte rus. Hun har selvsagt et visst ansvar for å knulle taxisjåføren sin.

Vil du være så vennlig å definere voldtekt da, siden du vet bedre enn Norges lover og voldtektsmottak og alle andre hva en voldtekt er.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Trådstarter har glemt i fylla! Hun husket ikke at hun hadde sex en gang! Langt mindre at hun har blitt voldtatt!

Det er derfor jeg forteller dere at dere bør være litt tilbakeholdne med den derre straffelysten deres.

men når man blir så i svima som ts var så virker det nå nesten som noen har putta noe oppi drikken hennes

Skrevet

men når man blir så i svima som ts var så virker det nå nesten som noen har putta noe oppi drikken hennes

haha, da har jeg blitt "dopa" mange ganger gitt;) har vært så shcviiiime at du hakke sett russisk alkis i verre tilstand. fyi: jeg har også våknet dagen derpå og husket naada av som har skjedd. har jeg hatt sex? who knows. har jeg tryna og rulla ned ti trappetrinn? hakke snøring. har jeg røyka 40 sigaretter? aner ikke. også kalt: black out. welcome to the real world! (ps: ja, jeg var tidligere en såkalt "party/danseløve"

Anonymous poster hash: a1917...2e1

Gjest BettyBoop
Skrevet

haha, da har jeg blitt "dopa" mange ganger gitt;) har vært så shcviiiime at du hakke sett russisk alkis i verre tilstand. fyi: jeg har også våknet dagen derpå og husket naada av som har skjedd. har jeg hatt sex? who knows. har jeg tryna og rulla ned ti trappetrinn? hakke snøring. har jeg røyka 40 sigaretter? aner ikke. også kalt: black out. welcome to the real world! (ps: ja, jeg var tidligere en såkalt "party/danseløve"

Anonymous poster hash: a1917...2e1

hvordan klarer du å bli såå drita?
Gjest BettyBoop
Skrevet

Men du kan heller ikke bevise at hun har blitt det. I juridisk sammenheng betyr vel det at hun ikke er blitt voldtatt?

skal man aldri anmelde noe da så lenge det ikke er bevis?
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hvordan vet du det? Kan godt hende hun hadde veldig lyst akkurat der og da, men det kan vi desverre ikke vite. Derfor kan vi ikke konstatere at en voldtekt er blitt begått.

Desverre. Bare for å få det klart, jeg sympatiserer ikke en dritt med taxisjåføren. En ussel handling på alle måter, men rett skal være rett.

det vet vel ts best.
Skrevet

Nei du vet overhode ikke hva voldtekt er, eller hva en falsk voldtektsanklage er. Du kan ikke bestemme hva som er voldtekt eller ikke. Voldtekt er definert i straffeloven, og inkluderer bl.a. seksuell omgang med personer som er for beruset til å kunne motsette seg handlingen.

Om man tror man er utsatt for en voldtekt, så er det ikke en falsk anklage om man forteller politiet hva man husker.

Det finnes mange eksempler på at folk er blitt dømt for voldtekt etter å ha hatt sex med noen som er sterkt beruset og ikke huker noen. (det er bl.a. linket til en dom tidligere i denne tråden med en sak som er ganske lik denne)

Anonymous poster hash: e0e38...793

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke slutte å være så drittsekk og slutte å prøve å påstå at offeret er skyldig i å bli voldtatt. Det er alltid voldtektsmannens feil, og absolutt ikke hyklersk å dømme noen for å ha begått et lovbrudd. Man trenger ikke noen unnskyldning for ikke å bli dømt for å ha blitt voldtatt, dette er ikke Saudi-Arabia, dette er Norge, hvor det er ulovlig å voldta, men ikke ulovlig å bli offer for voldtekt. Det er heller ikke ulovlig å drikke seg full i Norge. Det er ulovlig å voldta noen som har drukket seg full. Hennes 'selvpåførte rus' har ført til at hun har blitt voldtatt, ikke 'deltatt i et samleie hun ikke ville gjort edru'. Det betyr at det er mannens feil at han har voldtatt henne, og han har i tillegg brutt loven. Trenger du det mer inn med teskje?

Jeg skjønner ikke hva du mener er besynderlig? Hva i all verden er hyklersk? Som jeg allerede har sagt er det ikke 'hun selv som har kommet seg i denne situasjonen', men han som har voldtatt henne. Det er ikke lov å voldta i Norge, da skal man blir straffet på samme måte som andre som bryter andre deler av loven.

Kan du klare å finne frem til loven om voldtekt? Hva er det den sier?

Voldtekt er alltid ulovlig, men at du gjør noe i fylla fratar deg ikke fra alt ansvar. Den eneste som vet om hun har blitt voldtatt eller ikke er drosjesjåføren, uansett hvor mange ganger du gjentar at det var

VOLDTEKT!!!!!

Hvis det skulle være ulovlig å ha sex med noen som er fulle her i landet hadde vi hatt fengslene fulle av voldtektsforbrytere av begge kjønn.

Jeg sier ikke at det er umulig at hun har blitt utsatt for en voldtekt. Det er faktisk ikke helt usannsynlig, men det er langt fra sikkert.

For å bli voldtatt!!!! kreves det mer enn at man er overstadig beruset og at man angrer i etterkant, eventuelt ikke husker noe.

Siden du garantert ikke kommer til å finne frem i straffeloven skal jeg gjøre det for deg:

Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.

Straffen er fengsel i minst 3 år dersom

a) den seksuelle omgang var samleie, eller b) den skyldige har fremkalt en tilstand som nevnt i første ledd bokstav b for å oppnå seksuell omgang.

Fengsel inntil 21 år kan idømmes dersom

a) voldtekten er begått av flere i fellesskap, b) voldtekten er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte, c) den skyldige tidligere er straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 195, eller d) den fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

Den som ved grov uaktsomhet gjør seg skyldig i voldtekt etter første ledd, straffes med fengsel inntil 5 år. Foreligger omstendigheter som nevnt i tredje ledd, er straffen fengsel inntil 8 år.

Jeg har uthevet det som er aktuelt i denne saken. For at det skal være voldtekt må det altså bevises at offeret var bevisstløst eller ute av stand til å motsette seg handlingen.

Det hjelper ikke å bare være drita full og å ha blackout dagen etter...

Beklager mye overformatering her, men det ser ut til at enkelte har tungt for å få med seg innholdet med mindre det gis med teskje.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Men ts tror hun har blitt voldtatt. Hun tror det veldig sterkt. Da har hun grunn nok til å anmelde. Hun anmelder ikke på fslskt grunnlag for å skade sjåføren. Hun tror oppriktig st det har skjedd. Om du hadde vært i hennes sko, ville ikke du gjort det samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...