AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 I løpet av 2 år har jeg levert Mac på service 4 ganger. Kjøpte den mars 2011. Første gang kræsjet den uten forsvarsel, HD ble byttet. Virket fint i noen mnd, begynte å gå tregt/henge seg opp, og kræsjet på nytt. Ble reinstallert. Den virker i ca 1 uke før problemene med treghet og hyppig restarting oppstod igjen, denne gangen fikk jeg i tillegg feilmeldinger om at det ikke var nok minne og fikk ikke åpnet programmer. De sier de fant feil på HD (igjen) og byttet. Første som skjer når jeg starter Mac etter service, er de samme problemer med de samme feilmeldingene. Leverer inn for 4 gang og varsler at jeg vil heve kjøpet. De feilsøker og finner feil i forhold til rettigheter og maskina må reinstalleres. Jeg sender mail med formellt krav om heving av kjøp. Jeg er nemlig drittlei av et produkt som ikke virker, og det er timesvis til nærmeste Eplehus. Jeg blir spurt om hvordan jeg har lastet ned programmer, jeg svarer som sant er: cd og AppStore. Jeg laster ikke ukritisk ned programmer fra internet. Han svarer at feilen ved tredje innlevering skyldes programvarefeil, altså min skyld. Spesielt, siden det eneste som ble lastet ned var ny iOS og iPhoto fra AppStore, etter Eplehuset sin anbefaling (reinstallasjonen gjorde at iPhoto ble slettet og jeg kunne ikke finne cd. De ba meg laste ned nyeste versjon av iPhoto. Den virket dog ikke, så jeg måtte laste ned ny iOS i tillegg). Jeg har likevel blitt tilbudt ny maskin, selv om det altså var "min feil". Jeg har Eplehuset sin arroganse, ansvarsfraskrivelse og elendige kundeservice i vrsngstrupen (hatt lenge), og har mer lyst til å heve kjøpet og handle fra annen butikk. Spørsmålet er; bør jeg se meg fornøyd med ny maskin, eller kan jeg heve kjøpet helt? Fikk tips om et program som hadde gått på tv for et par uker siden vedr problemer med Mac og dårlige deler, noen som så det og kan fortelle meg hva det handlet om?Anonymous poster hash: a30a8...c52
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Anyone?Anonymous poster hash: a30a8...c52
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Hysj, nå kommer det hemmelige Apple-politiet og tar deg! Du må aldri, ALDRI antyde at Mac'er feiler noe! De er perfekte maskiner som aldri har feil. Dersom det skjer noe med dem er det brukerfeil. Ring Apple sin servicelinje og bekjenn dine synder, si 20 Ave Marias og pisk deg med en bjørkekvist. Og lær deg å leve med maskinen sånn som den er. Anonymous poster hash: b9470...c9f 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Hysj, nå kommer det hemmelige Apple-politiet og tar deg! Du må aldri, ALDRI antyde at Mac'er feiler noe! De er perfekte maskiner som aldri har feil. Dersom det skjer noe med dem er det brukerfeil. Ring Apple sin servicelinje og bekjenn dine synder, si 20 Ave Marias og pisk deg med en bjørkekvist. Og lær deg å leve med maskinen sånn som den er.Anonymous poster hash: b9470...c9f Haha, vittig Har fått tilbud om ny maskin. Men likevel, jeg liker ikke måten jeg blir snakket til på og klandret for at maskina ikke virker. Jeg mener, hvorfor får jeg først nå hvor jeg krever heving av kjøp (lenge etter maskina var "fikset" tredje gang) vite at det dreide seg om programvarefeil som også er min skyld (i følge dem)? Og det eneste som faktisk ble installert av programmer før maskina begynte å tulle, var ny iOS og iPhoto via AppStore - etter Eplehuset sin anbefaling. Og dette er min feil? Anonymous poster hash: a30a8...c52
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Bill Gates sier det som det er! Anonymous poster hash: a9697...29f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Bill Gates sier det som det er! Anonymous poster hash: a9697...29f Hva slags relevans har den videosnutten med problemstillingen min?Anonymous poster hash: a30a8...c52
2shy Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Verken jeg eller noen andre jeg kjenner har god erfaring med Eplehuset når problemer oppstår. Jeg handler derfor aldri av dem lenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå