Gå til innhold

må ha alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge slitt med alkholen og hva den gjør med meg... har klart å holde meg til en-to helger i mnd en stund nå, men nå ha rjeg alltid vin stående hjemme.

Tar meg gjerne en flaske midt i uka selv om det er skole dagen derpå. Tar noen glass her og nå når jeg kommer hjem fra skolen. Har også drukket før skolen for å roe meg...

herregud... det er jo ganske unormalt? Hva kan jeg gjøre?? :s



Anonymous poster hash: 48720...b15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk vet jeg sliter med alkoholen, men at jeg drikker i ukenedagene osv, skjuler jeg.



Anonymous poster hash: 48720...b15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med fastlegen din før du blir alkoholiker for alvor!

Anonymous poster hash: a4fd8...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal jeg si? og hva kan de hjelpe med?



Anonymous poster hash: 48720...b15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få hjelp. Fastlegen kan hjelpe deg. Helsesøster på skolen kan hjelpe deg, og kan om nødvendig henvise deg videre.

Du selv kan slutte å kjøpe alkohol/ha alkohol i hus. Har du ikke tilgang på det, er det vanskelig for deg å drikke det.

Finn ut hvorfor du drikker. Er det noe som plager deg?



Anonymous poster hash: 89c00...612
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha det for å fjerne innvedig smerte. Klarer ikke å leve hvis ikke. Blir altfor urolig.



Anonymous poster hash: 48720...b15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du vet hvorfor du bruker alkoholen.

Jeg hadde det på samme måte som deg. Jeg brukte alkohol for å fjerne smerte, ubehag, det ble en måte for meg å slappe av på. Jeg oppsøkte etter hvert hjelp, og etter en stund løste det seg. Jeg lærte å ta tak i problemene som jeg hadde, altså det som gjorde at jeg hadde smerter og ubehag.

For meg ble helsesøster redningen. Hun satte i gang tiltak for å få meg på rett kjøl. I dag har jeg det bra, rett og slett fordi jeg løste de problemstillingene jeg hadde. Og i dag har jeg et normalt forhold til alkohol.

Jeg vil råde deg til å be om hjelp. Om det er fastlegen, helsesøster, eller andre hjelpeinstanser er opp til deg. Det viktigste er at du tar taki det. Alkoholen gjør det ikke bedre, det demper bare symptomene.



Anonymous poster hash: 89c00...612
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...