Lemoni* Skrevet 22. mai 2004 #1 Del Skrevet 22. mai 2004 svarer dere på spørreundersøkelser per telefon?? og hvis ikke, sier dere nei på en hyggelig måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 22. mai 2004 #2 Del Skrevet 22. mai 2004 På spørreundersøkelser svarer jeg hyggelig, men på salg sier jeg "hadet på badet din gamle sjokolade" eller "takk og farvel" før de har fått snakket ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 22. mai 2004 #3 Del Skrevet 22. mai 2004 Har reservert meg mot telefonsalg, så det problemet har jeg heldigvis ikke. På spørreundersøkelser svarer jeg så sant jeg har tid, og høflig er jeg alltid hvis motparten er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 22. mai 2004 #4 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg har reservert meg mot telefonsalg, men spørreundersøkelser svarer jeg på de som passer. Når de kommer og krever at jeg skal føre logg hver dag i en uke (ei uke som forøvrig var full av andre gravidavtaler deriblant sykehus), så takket jeg nei. Fyren ga seg ikke med en gang, så jeg la på tjukt og beklaget meg med at jeg ikke visste hvor mye tid jeg ville få utenfor sykehuset. Ble raskt slutt på samtalen, gitt. Det får da være måte på?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. mai 2004 #5 Del Skrevet 22. mai 2004 Nopz, jeg sier at jeg ikke har tid. Ha det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pbrina uinnlogga Skrevet 22. mai 2004 #6 Del Skrevet 22. mai 2004 Flink Jeg jobber med det (ikke over telefon, men personlig), så jeg veit hvor vanskelig det er å få tak i folk! 10 min av din tid, og jeg har får råd til salt til maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 22. mai 2004 #7 Del Skrevet 22. mai 2004 Svarer alltid på intervju så sant jeg har tid. Og svarer høflig nei til telefonselgere (har gjort det selv, og vet det kan være en tøff jobb.....). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 23. mai 2004 #8 Del Skrevet 23. mai 2004 Svarer alltid høflig og forsøker å delta og svare raskt så sant jeg har tid. Jobbet i mange år som telefonintervjuer da jeg var student. Det er en slitsom jobb. Som regel er folk hyggelige, og det er jo ikke noe problem at folk sier høflig at de ikke har tid (selvom det selvfølgelig er morsomst hvis folk gidder å svare). Det som derimot var et problem var den lille prosenten som skulle ta ut all sin frustrasjon over et eller annet og alt dårlig humør i universet på meg bare for at jeg var så uheldig at det var deres telefonnummer som stod på listen. (Så jeg ble glad at de fleste her sier de er høflige). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #9 Del Skrevet 23. mai 2004 så jeg veit hvor vanskelig det er å få tak i folk! 10 min av din tid, og jeg har får råd til salt til maten. Hvorfor skal jeg ta 10 min av min dyrebare tid til å betale deg så du får til salt på grøten? Det får du klare sjøl ; ) (er i det vanskelige hjørnet idag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 23. mai 2004 #10 Del Skrevet 23. mai 2004 Du er en av dem som aldri gidder å svare når jeg spør, men bare ser ut i lufta og later som jeg ikke finnes, har jeg rett? Normal høflighet er skikkelig vanskelig, ikke sant? (i det vanskelige hjørnet selv, takk) Sånne som deg må vi som lever av intervjuing bare leve med, poenget mitt var bare å takke de som er så vennlige og gir noen minutter av sin dyrebare tid til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 23. mai 2004 #11 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg svarer alltid så sant jeg ikke har utrolig dårlig tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 23. mai 2004 #12 Del Skrevet 23. mai 2004 Svarer vel kanskje i 50% av tilfellene, har sagt nei noen ganger nå, for forrige gang snakket jeg med en som mumlet spørsmål som var håpløse å forstå. Fikk litt avsmak da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. mai 2004 #13 Del Skrevet 23. mai 2004 Telefonsalg har vi reservert oss mot, så det slipper vi heldigvis. Spørreundersøkelser svarer jeg på omtrent hver gang, jeg har stort sett alltid tid og det går gjerne raskt. En stund deltok jeg i en undersøkelse hvor man skulle føre inn alt man kjøpte i en handledagbok. Jeg vant faktisk en CD-spiller gjennom den undersøkelsen (de trakk vinnere av diverse premier hver mnd), men etter et års tid ble jeg så lei av å spare på kassalapper og skrive ned strekkoder, stofftype på klær, kjøpested osv osv. Etter å ha sendt tilbake noen tomme hefter hvor jeg krysset av "ikke tid til å fylle ut" på forsiden sluttet de å sende meg flere. Jeg svarer uansett aldri uhøflig til de som ringer, så fremt de ikke blir innpåslitne når jeg høflig har takket nei, da tar jeg faktisk ikke 5 øre for å bare legge rett på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemoni* Skrevet 23. mai 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg jobber også som telefonintervjuer et par kvelder i uka for å spe på studielånet litt. mange skjønner ikke at jeg orker å ha en sånn jobb, og jeg antar at de som tenker det er nettopp de som begynner å kjefte meg opp og ned fordi jeg ringer. jeg snakker alltid med mange hyggelige mennesker i løpet av en kveld, men det forundrer meg hvor utrolig uforskammet enkelte mennesker kan være. skjønner ikke at det skal være så vanskelig å bare si "nei, takk" :o da maser i alle fall ikke jeg mer.. en utbredt oppfatning er det visst også at dersom man er reservert for salg er man også reservert for undersøkelser. det er dessverre feil. tusen takk til alle dere som er så hyggelige å svare :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 24. mai 2004 #15 Del Skrevet 24. mai 2004 men etter et års tid ble jeg så lei av å spare på kassalapper og skrive ned strekkoder' date=' stofftype på klær, kjøpested osv osv.[/quote'] Gjorde du dette??? :o *bøyer seg i støvet* Undersøkelser svarer jeg på, men der går også grensen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. mai 2004 #16 Del Skrevet 24. mai 2004 Ja, når jeg tenker på det i ettertid skjønner jeg ikke at jeg orket. Foreldrene mine er med på det enda, og der må de også fylle inne alt av mat de kjøper. Det tar nok ikke mer enn 5 minutter hver dag, og det er jo for en god sak, men jeg hadde ikke orket. Jeg fikk i det minste en premie ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå