AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Hvorfor føler jeg meg bedre etter å ha grått?Anonymous poster hash: 08c16...e54
Strikkemamma Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Du har fått ut følelser. Men du er nok ute etter den fysiologiske forklaringen?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Tømmer man kroppen for følelser, på en måte? Ja, litt ute etter den andre forklaringen. Er det lykkehormoner som utløses kanskje...Anonymous poster hash: 08c16...e54
Erazor Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Det har blitt forsket på tårer, og man skiller dem i tre forskjellige kategorier: Reflekstårer (som for eksempel når man skjærer en løk), basale tårer (som skal holde øyet fuktig) og emosjonelle tårer. Sistnevnte skiller seg fra de andre ved at de inneholder de proteinbaserte hormonene prolactin, adrenokortikotropisk hormon og leucin-enkefalin, som produseres i kroppen i stressituasjoner. En teori er derfor at man føler seg bedre etter gråt fordi kroppen får skilt ut disse hormonene gjennom tårene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå