Gå til innhold

Hva er forskjellen på Bifil og Biseksuel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bifil = Jente\gutt kan bli forelsket\tent i begge kjønn og kunne tenkt seg å være sammen av samme kjønn?

Biseksuel = Blir tent av begge kjønn, men ikke får følelser for samme kjønn?






Anonymous poster hash: 2b97e...a9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Offisielt er det ingen forskjell, biseksuell er tatt fra engelsk og betyr det samme som bifil. Men på folkemunne så blir ordene svært ofte brukt slik som du skisserer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisielt er det ingen forskjell, biseksuell er tatt fra engelsk og betyr det samme som bifil. Men på folkemunne så blir ordene svært ofte brukt slik som du skisserer.

Men hvorfor skriver alle at det er stor forskjell på det da? :klo:

Anonymous poster hash: 2b97e...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Men hvorfor skriver alle at det er stor forskjell på det da? :klo:

Anonymous poster hash: 2b97e...a9a

Fordi det blir brukt slik på folkemunne, og da bryr ikke folk seg om hva som står i ordbøkene. Sannsynligvis vil det før eller siden føre til en endring i definisjonen av begrepene også, men inntil videre er det altså "feil". Selv har jeg dog ingenting imot den inndelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skriver alle at det er stor forskjell på det da? :klo:

Anonymous poster hash: 2b97e...a9a

Fordi de ikke vet bedre.

Vi bruker fil og seksuell om hverandre når det gjelder hetero og homo, så at kun de bi har et skille mellom seksuell og følelsesmessig tiltrekning stemmer ikke. Det er vel fordi at man blir tent av det samme kjønn, men har selv kun blitt forelsket i det motsatte kjønn at man tror det er en forskjell, men slik er det jo for alle uansett legning; at vi ikke blir forelsket i alle vi tenner på.

Anonymous poster hash: a852c...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bifil = Jente\gutt kan bli forelsket\tent i begge kjønn og kunne tenkt seg å være sammen av samme kjønn?

Biseksuel = Blir tent av begge kjønn, men ikke får følelser for samme kjønn?

Anonymous poster hash: 2b97e...a9a

På andre språk finnes stort sett ikke forskjellen, det er et norsk fenomen.

Men meg for eksempel, en trekant med et par homofile kompiser som puler vettet av meg en gang i året. Deilig.

Følelser for en annen mann, syntes han er søt eller liknende? Skjer ikke, rent fysisk. Alt en mann gir meg er en innsides massasje med en feit kuk.

Kvinner, kvinner er flotte, fantastiske, underlige vesner som jeg stadigvekk blir fasinert av og som jeg kan elske av hele mitt hjerte. Der er alt man forbinder med et normalt heterofilt forhold tilstede, følelser og hele pakken.

Med andre ord er det naturlig for meg å identifisere meg som biseksuell og heterofil i stedet for bifil, siden jeg på norsk har muligheten til å gjøre det.

Anonymous poster hash: 3f4b9...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...