Gå til innhold

Teoritentamen.no vs Prøve.no


Gjest Trolletrine

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine

Skal endelig ta sertifikat, og holder på å lese teoribok samt ta disse testene på Prøve.no og Teoritentamen.no. Men er det noen av dere som vet hvilken av disse testene som ligner mest på de man får på den ekte teoriprøven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er teoritentamen. den er pitte litt vanskeligere enn den du får på teoriprøven, men det er egentlig en god blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoritentamen.no er laget av ATL, samme som lager teoriprøven du tar på statens vegvesen. Så den er definitivt best og det er verdt pengene :)

Brukte teoritentamen selv før jeg tok teoriprøven og jeg klarte det på første forsøk med kun 2 feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne måtte jeg bare kommentere på. I motsetning til hva Missy1 hevder, så har Teoritentamen ingenting med den offisielle prøven hos Statens Vegvesen å gjøre. Både teoritentamen og prøve.no baserer seg på læreplanen fra Statens Vegvesen, og er egentlig i så måte veldig like. Hvem som er best bør vel kun de som har prøvd begge uttale seg om.

Nå finnes det forsåvidt andre alternativ også, slik som teoritester.no. Denne baserer seg også på den samme læreplanen.



Anonymous poster hash: 32238...b27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg må også supplere med at teoritentamen.no faktisk har samme type spørsmål og formuleringer som på selve prøven. De er lagt opp til samme nivå, om ikke litt vanskeligere, slik at brukeren skal forberede seg best mulig.

Jeg kjøpte dagspass på teoritentamen.no og pløyet gjennom testene så mange ganger jeg kunne, og fikk faktisk 2-3 klin like spørsmål hos trafikkstasjonen. Så skal ikke se bort fra at de oppgavene du forbereder deg på, dukker opp igjen, på en eller annen form.

Må også bare nevne: disse testene er på ingen måte erstatning for selve teoriboka, kun kontroll på at du skal kunne det du har lest! Les for all del teoriboka også



Anonymous poster hash: 8e59d...98f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle

jeg har prøvd begge å vil definnitivt anbefale teoritentamen.no! prove.no syns jeg egentlig bare var helt rævva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marihøna1991 - Jeg må si meg uenig i dette. Spørsmålene er jo mye det samme, men prøve.no har en mye bedre mobilapp, for sånne som meg som bruker mest mobil er det ganske viktig.

Jeg kjente igjen spørsmål fra både teoritentamen, teoritester og prøve når jeg tok eksamen. Forskjellene der er faktisk ikke de helt store.



Anonymous poster hash: 32238...b27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Tusen takk for svar, alle sammen! Jeg kjører på, og går for Teoritentamen....selv om jeg stryker om og om igjen på den;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sensor.no er bra i følge min trafikklærer.



Anonymous poster hash: 8b507...ea8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte, jeg hadde vært stort overrasket om du klarte å stå på den (les: prøven på teoritentamen) ved første forsøk. :tongue: Men når du først kjøper dagspass, har du tilgang i 24 timer og kan ta testen nå mange ganger du vil. Klart, etter x antall ganger har du sett oppgavene så mange ganger at du husker dem og går litt på autopilot, men når du klarer å bestå den 3 ganger på rad, da begynner du å bli rimelig klar. ;)



Anonymous poster hash: 8e59d...98f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

lotte, jeg hadde vært stort overrasket om du klarte å stå på den (les: prøven på teoritentamen) ved første forsøk. :tongue: Men når du først kjøper dagspass, har du tilgang i 24 timer og kan ta testen nå mange ganger du vil. Klart, etter x antall ganger har du sett oppgavene så mange ganger at du husker dem og går litt på autopilot, men når du klarer å bestå den 3 ganger på rad, da begynner du å bli rimelig klar. ;)Anonymous poster hash: 8e59d...98f

Hahaha...joda, er helt enig. Frustrasjonen ligger i at jeg står som regel på Prøve.no, men ALDRI på Teoritentamen. Jeg leser teori og har kjøpt div ukespass på begge sidene, og har derfor tatt prøven x antall ganger på begge sidene. Men nå skal jeg kun betale for en av de, så da får det bli Teoritentamen....skuffende nok;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...