Gå til innhold

Veihjelp - hvem er best?


Rainbow

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt bruktbil og må tegne medlemsskap hos en veihjelpstjeneste. Hvem er best av Viking, Falck og NAF?

Den forrige bilen jeg kjørte hadde medlemsskap hos Viking (det var ikke min bil), og det var veldig praktisk, fikk leiebil på dagen og de kom relativt raskt og hentet når det skjedde noe.

Hvor får man mest igjen for pengene? Og sist, men ikke minst, hva skjer om man ikke har medlemsskap noe sted, utover at man selv må betale for henting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evelynita

Du har sikkert inkludert i forsikringa di, da. Da har du riktignok en egenandel,men det pleier ikke å være mer enn 500kr. Trenger du utenom tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert inkludert i forsikringa di, da. Da har du riktignok en egenandel,men det pleier ikke å være mer enn 500kr. Trenger du utenom tror du?

Aner ikke! :fnise:

Den forrige bilen var det moren min som eide, så jeg er ikke vant til det praktiske. Såeh..forsikringsselskapet har allerede en avtale med noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita

Ja, tror nesten alle har det. Alle de store selskapene ihvertfall :) Har du egen avtale betaler du ikke for hjelp to ganger, men det lønner seg ikke med mindre du har en problembil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF medlem så får du medlemsrabatt på ting de selger i butikkene sine. Vet ikke om de andre du nevnte har det samme tilbudet. Usikker på om EU kontrollen hos NAF blir billigere også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare hatt NAF, så vet ikke noe om de andre. Mulig mye er likt.

Men det er mange fordeler med NAF utover veihjelpen: https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler1/

Hos NAF følger også veihjelpen deg, ikke bilen. Så du kan få veihjelp til hvilken som helst bil du er med i. I tillegg gjelder det for samboer/ektefelle om dere har felles bil, selv om du ikke er med.



Anonymous poster hash: 1d7f5...282
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke! :fnise:

Den forrige bilen var det moren min som eide, så jeg er ikke vant til det praktiske. Såeh..forsikringsselskapet har allerede en avtale med noen?

De fleste forsikringsselskap har en avtale med noen, slik at de som er forsikret får veihjelp til en redusert pris (egenandel), men den er på noen hundre kroner, og kan muligens gå ut over bonusen din eller andre reduserende faktorer for forsikring. Jeg ville nok absolutt fått meg NAF/VIKING medlemskap. Selv har jeg NAF medlemskap, bla. pga NAF-boken medlemmene får og veihjelp i europa.

Anonymous poster hash: 412fb...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste forsikringsselskap har en avtale med noen, slik at de som er forsikret får veihjelp til en redusert pris (egenandel), men den er på noen hundre kroner, og kan muligens gå ut over bonusen din eller andre reduserende faktorer for forsikring. Jeg ville nok absolutt fått meg NAF/VIKING medlemskap. Selv har jeg NAF medlemskap, bla. pga NAF-boken medlemmene får og veihjelp i europa.

Anonymous poster hash: 412fb...311

Bruk av veihjelp går da ikke ut over bonus.

Egenandel f eks i Gjensidige er 500 kroner. Medlemsavgift i NAF er 1095 pr år. For egen del har jeg ikke hatt behov for bergingsbil to ganger siden jeg tok førerkort for 30 år siden. 31000 kroner for å spare 500 synes jeg er dårlig butikk:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt behov for veihjelp to ganger på de tolv årene jeg har hatt lappen, ene gangen ble jeg rygga inn i, og etter noen mil viste det seg at radiatoren var ødelagt. Andre gangen kjørte jeg ut, og bilen ble totalvrak pga understellet som ble skrapt bortetter en asfaltkant. Betalte ingen egenandel til Viking og fikk leiebil på dagen.

Og dette med veiboka...hva inneholder den som man ikke finner på nettet?

Tror jeg tar kontakt med forsikringsselskapet og hører hva de har av veihjelp først, takk for info om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiebil går på forsikringen. Dyrere årspremie om det er inkludert.

Vær obs på at selv om du ikke er skyld i skaden, får du ikke leiebil om du ikke har det inkludert i egen forsikring.

Helt fjernt, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med NAF får man vel kun to gratis veihjelp årlig. Falck derimot har gratis veihjelp så mange ganger man trenger det årlig. Det var nyttig for med da jeg hadde en gammel bil gitt.



Anonymous poster hash: 27d50...9c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du delkasko eller fullkasko på bilen din, så vil veihjelp med all sannsynlighet være inkludert i denne. Og da uten avkortning i bonus. Leiebil pleier vel bare å være inkludert når du har fullkasko på bilen (den forsikringen som koster mest).

Sjekk med forsikringsselskapet ditt før du tegner medlemskap noen steder. Det kan lønne seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...