AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Jeg er en kvinne på 19 år som de siste par årene har vært plaget med gjentatte soppinfeksjoner. Var på apoteket igjen i går og kjøpte Canesten stikkpille og krem, siden det pleier å ta knekken på det midlertidig (til det kommer tilbake igjen da). Kan gå alt fra en måned til flere måneder før jeg kjenner det på nytt. Føles som det blir bedre av Canesten nå. Annet enn at det svir uvanlig mye når jeg smører på, kjenner jeg ikke noe spesielt. Men jeg har lest at flere får Diflucan mot sopp i underlivet hvis den er bare kommer tilbake, og at det da er en pille på 150 mg (?) som tas én gang. Jeg har også hatt sopp i munnen flere ganger (kom etter antiobiotikakurer), som jeg fikk Diflucan mot siden mikstur ikke hjalp. Denne er på 50 mg. Det jeg lurer på er om jeg kan ta tre av denne, slik at det blir 150 mg (har fortsatt igjen noen etter forrige gang med infeksjon i munnen som var i høst) dersom soppen i underlivet ikke blir bedre? Anonymous poster hash: 86d42...3bc
Strix Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Jeg ville kontaktet lege ev. gynekolog og fått undersøkt soppinfeksjonen skikkelig. At det er det du har, og få til en best mulig behandling av denne! Samtidig få råd og veiledning til hvordan du kanskje kan unngå å slite så mye med det. Kanskje ikke det svaret du ønsket, men jeg synes ikke man skal drive egenbehandling på denne måten 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Ja, tenkte på det. Studerer et stykke unna (6 timers togtur) der jeg har fastlege. Er ikke aktuelt å bytte siden jeg har en sjelden arvelig sykdom (ikke farlig på noen måte, men trenger en del resepter og legeerklæringer til diverse) som få leger kan noe om, så vil ikke ta sjansen på å få en lege jeg selv må lære opp... Men får eventuelt ta turen innom neste gang jeg er hjemme. Forutsatt at det ikke blir bedre kun av Canesten da selvfølgelig Anonymous poster hash: 86d42...3bc
Strix Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Alltid kjedelig når man har en god fastlege et stykke unna. Om ikke du syns det er for mye bry eller dyrt er en god gynekolog et godt alternativ også. Det kan hende du har noe mer enn "bare" en soppinfeksjon og burde få andre medisiner. Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Ja, får vurdere det litt og se an når økonomien tillater det. Har ikke så mye penger til overs fra studielånet.. Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 86d42...3bc
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Du kan ringe legesenteret eller legge inn forespørsel på hjemmesiden deres dersom de har det, så sparer du deg turen. Da betaler du heller ikke for å få skrevet ut resept. Anonymous poster hash: e4275...26b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Ring legesenteret og spør om du kan få en telefonkonsultasjon med legen. Anonymous poster hash: 6cdd0...be7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 hold deg tørr!! fukt er det verste man kan utsette seg for i underliveet og på beina. blir aldri kvitt det da. jeg hadde en periode der jeg sleit med det samme. det gikk heldigvis over etterhvert Anonymous poster hash: db599...286
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Kanskje fastlegen din kan lage en elektronisk resept for deg på Diflucan 150 mg (gjerne to tabletter som tas med en ukes mellomrom). Jeg har tatt den kuren, og det var det eneste som hjalp. Anonymous poster hash: 3ab87...17e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå