AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #101 Skrevet 1. februar 2014 ^ Det verste er at jeg likevel ikke føler for å spise frokost. Jeg liker følelsen av å være litt "tom". Men for å gjennomføre trening i dag, må jeg vel få i meg noe mat snart. Men jeg tror jeg begynner å forstå noe av hvorfor denne dietten appellerer til så mange. Hadde jeg bare kunnet sove greit... Anonymous poster hash: deb95...e72
Yme Skrevet 1. februar 2014 #102 Skrevet 1. februar 2014 Jeg var sulten. Det plaget meg ikke, men når resultatet blir at jeg ikke klarer å sove normalt, vet jeg ikke hva som er løsningen. Anonymous poster hash: deb95...e72 Har du prøvd å spise mer mat, med mindre kalorier i? Det er en del mat, spesielt grønnsaker, som inneholder veldig få kalorier, så du får fylt opp magen bedre. Et eksempel jeg ga tidligere, er at man kan spise så mye som 1,5 kilo gulrøtter før det blir 500 kalorier av det, og det er veldig mange gulrøtter! Man kan jo selvfølgelig ikke bare spise det, men det er for å vise at det finnes mye mat som inneholder lite makronæring, og masse mikronæring, så du like vell kan spise så magen blir full, selv om du må ha lite kalorier. Jeg veit ikke hvilken måltidsfrekvens du liker best, men prøv å spise en del av maten din som kveldsmat, men pass på at det er del proteiner da, siden det skaper bedre metthetsfølelse. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #103 Skrevet 1. februar 2014 Har du prøvd å spise mer mat, med mindre kalorier i? Det er en del mat, spesielt grønnsaker, som inneholder veldig få kalorier, så du får fylt opp magen bedre. Et eksempel jeg ga tidligere, er at man kan spise så mye som 1,5 kilo gulrøtter før det blir 500 kalorier av det, og det er veldig mange gulrøtter! Man kan jo selvfølgelig ikke bare spise det, men det er for å vise at det finnes mye mat som inneholder lite makronæring, og masse mikronæring, så du like vell kan spise så magen blir full, selv om du må ha lite kalorier. Jeg veit ikke hvilken måltidsfrekvens du liker best, men prøv å spise en del av maten din som kveldsmat, men pass på at det er del proteiner da, siden det skaper bedre metthetsfølelse. Ja, jeg er fornøyd med matvalgene og følte meg ikke plagsomt sulten i løpet av dagen. Spiste kylling, masse grønnsaker, skyr, yoghurt, bær, osv. Mesteparten av maten spiste jeg om kvelden også. Og jeg vet heller ikke om å "fylle opp magen" ville gjort sultfølelsen mindre heller. Uansett mener jeg at jeg spiste veldig bra. Anonymous poster hash: deb95...e72
Yme Skrevet 1. februar 2014 #104 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Ja, jeg er fornøyd med matvalgene og følte meg ikke plagsomt sulten i løpet av dagen. Spiste kylling, masse grønnsaker, skyr, yoghurt, bær, osv. Mesteparten av maten spiste jeg om kvelden også. Og jeg vet heller ikke om å "fylle opp magen" ville gjort sultfølelsen mindre heller. Uansett mener jeg at jeg spiste veldig bra. Anonymous poster hash: deb95...e72 Skyr inneholder kunstig søtning, som øker sultfølelsen. Sukker kan også gjøre det, og i veldig mange av de vanlige yoghurtene, er det faktisk mer sukker enn det er i cola, så det kan lønne seg å velge andre matvarer enn disse. Prøv å hold deg helt unna raske karbohydrater, og kunstige søtningsmidler, de dagene du skal spise lite. Det er mange studier som viser at disse tingene øker sultfølelsen, og det stemmer med mine personlige erfaringer også. Jeg kjenner folk som sier sånt ikke øker sultfølelsen dems, men jeg veit ikke om de faktisk har målt, eller om det bare er noe de mener sånn egentlig uten å ha undersøkt det. Poenget er at sånt helt sikkert kan variere fra person til person, men det er jo verdt et forsøk, om du vil fortsette på dietten, i tillegg til å få sove. Å spise gode, sunne matvarer, trenger ikke være det samme som å spise mat som skaper god metthetsfølelse, så selv om du mener du valgte bra mat, kan det fortsatt hende du ikke har spist nok mat som temmer sultfølelsen. (500 kalorier er jo ikke nok mat uansett hva man gjør, så man vil nok føle sult i løpet av dagen, men det burde være mulig å unngå det når man skal legge seg). Endret 1. februar 2014 av Yme 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #105 Skrevet 1. februar 2014 Skyr inneholder kunstig søtning, som øker sultfølelsen. Sukker kan også gjøre det, og i veldig mange av de vanlige yoghurtene, er det faktisk mer sukker enn det er i cola, så det kan lønne seg å velge andre matvarer enn disse. Prøv å hold deg helt unna raske karbohydrater, og kunstige søtningsmidler, de dagene du skal spise lite. Det er mange studier som viser at disse tingene øker sultfølelsen, og det stemmer med mine personlige erfaringer også. Jeg kjenner folk som sier sånt ikke øker sultfølelsen dems, men jeg veit ikke om de faktisk har målt, eller om det bare er noe de mener sånn egentlig uten å ha undersøkt det. Poenget er at sånt helt sikkert kan variere fra person til person, men det er jo verdt et forsøk, om du vil fortsette på dietten, i tillegg til å få sove. Takk for tipsene, men jeg tror det var mer matmangel enn en "falsk" følelse av sult. Og jeg spiser aldri raske karbohydrater om jeg kan unngå det. Jeg har generelt problemer med å sove hvis jeg har spist for lite eller trent for hardt, så dette kommer egentlig ikke som noen overraskelse på meg. Anonymous poster hash: deb95...e72
Yme Skrevet 1. februar 2014 #106 Skrevet 1. februar 2014 Takk for tipsene, men jeg tror det var mer matmangel enn en "falsk" følelse av sult. Og jeg spiser aldri raske karbohydrater om jeg kan unngå det.Anonymous poster hash: deb95...e72 Det er selvfølgelig ikke en falsk sultfølelse, når du bare har spist 500 kalorier den dagen. Det er ikke det jeg skriver 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #107 Skrevet 1. februar 2014 Det er selvfølgelig ikke en falsk sultfølelse, når du bare har spist 500 kalorier den dagen. Det er ikke det jeg skriver Det jeg mente med "falsk" sultfølelse, var at jeg ikke tror kunstig søtning har bidratt til sultfølelsen. (Mange mener kunstig søtningsmidler kan skape sultfølelse, noe jeg til dels kan være enig i.) Jeg spiste kun 1 skyr og en Double 0 Yoplait, og det er ikke mye kunstig søtning totalt i mine rundt 500 kcal. Men nå skal jeg snart trene, og da er jeg veldig spent på om det går bedre enn sist gang (på dagen etter "fastedag"), da jeg spiste alt for mye etterpå. Jeg syns det er litt gøy å teste ut dette konseptet, selv om det hittil egentlig ikke har gått så bra. Anonymous poster hash: deb95...e72
Yme Skrevet 1. februar 2014 #108 Skrevet 1. februar 2014 For min del, skal det så lite til som ett glass Fun til, før jeg går og er sulten resten av dagen, uansett hvor mye jeg dytter i meg av mat. Det gjelder ikke alle, selvfølgelig, så det er nok en ting som varierer fra person til person. Men, poenget var uansett bare det at om du plages med søvnmangel, og det er knytta til at du blir sulten pga lite mat, kan det jo være lurt å prøve å spise de matvarene som gir mest mulig metthetsfølelse, og gjøre det på kvelden, som du nevner at du gjør. Lykke til på trening, så håper jeg at du finner en løsning som gjør at du slipper å ligge våken om nettene. Det alene er en stressende faktor som gjør at kroppen din ikke utløser de hormonene du trenger for å forbrenne fett. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå