Gå til innhold

Spørsmål ang. Herpes

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

For å gjøre en lang historie kort så mottok jeg oralsex fra en kvinne i oktober. Etter en ukes tid fikk jeg et sviende merke på insiden av begge lårene. Gjorde litt lesing på nettet, fikk panikk og reiste til legen. Han mente dette ikke så ut som et tilfelle av herpes genitales. Fikk fortsatt ikke helt roen, og tok derfor en blodprøve i en privatklinikk.

Fikk svar i dag at prøven for herpes simplex var negativ. Stod ikke noe om genetalis.

Spørsmålet: Er det samme fremgangsmåte for begge typer ved analyse av prøver?

Hilsen mann 26

Anonymous poster hash: 4bcf9...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herpes genitalis betyr bare at herpesen er i underlivet. Det finnes to herpesvirus; herpes simplex type 1 og herpes simplex type 2. Analysene blir utført likt, så du har nok ikke herpes :)

Skrevet

Kanskje du ble skrapet opp av skjegget?

:heks:

Skrevet

Begge kan sjekkes med blodprøve. Men de må sjekke mot begge typer ol du skal være sikker. Det er herpes simplex (type 1, HSV 1) og herpes genitalis (type 2, HSV 2).

Det kan høres ut som legen kun sjekket for herpes simplex.

Anonymous poster hash: 96cbc...d67

Skrevet

Men det som du kaller herpes genitalis, altså HSV 2 står jo for herpes simplex virus 2, og jeg regner med TS sa at det var i genitalområdet han trodde han hadde fått herpes. Dermed vil jeg også tro at det ble sjekket for HSV2.

Skrevet

Men det som du kaller herpes genitalis, altså HSV 2 står jo for herpes simplex virus 2, og jeg regner med TS sa at det var i genitalområdet han trodde han hadde fått herpes. Dermed vil jeg også tro at det ble sjekket for HSV2.

Ja, det var jeg som surra litt, begge er to ulike typer av Herpes simplex. Spørsmålet er om legen testet for begge variantene.

Skrevet

Jeg ble testet for herpes, og vet hun testet for hvilke type herpes det var, det var herpes type 1. Uansett ble dette testet i samme prøve, så du hadde fått vite om du hadde herpes uansett.

Anonymous poster hash: d2529...fbc

Skrevet

Jeg ble testet for herpes, og vet hun testet for hvilke type herpes det var, det var herpes type 1. Uansett ble dette testet i samme prøve, så du hadde fått vite om du hadde herpes uansett. Anonymous poster hash: d2529...fbc

Bare om det ble testet for begge typene. Legen må da krysse av for begge typer. Sprøsmålet her er om TS sin lege kun testet for HSV 1.

Gjest volcomapple
Skrevet

Slapp av. Herpes er ingen dødsdom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...