Mihajla Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Jeg bor for tiden i USA i forbindelse med studier, og kommer faktisk ikke tilbake til Norge før jeg er 28 (Jeg er nå 26). Jeg får så immari panikk av å tenke på å være 30 år og "begynne" på livet! Spesielt siden jeg føler at man begynner å ha det travelt med å finne en mann, gifte seg og stifte familie. Jeg vet at jeg helt sikkert overreagerer i hodet mitt, men jeg kan ikke hjelpe å føle at panikken tar meg litt når jeg tenker på dette. Er det vanlig å være 30 år og singel? Når bør man begynne å få barn? Jeg vet at det er veldig individuelt, men har alltid hatt en plan i hodet mitt at jeg alltid ville ha barn og mann før jeg var 30, men er veldig interessert i å høre hva dere andre har å si Er det noen der ute som kan gi meg noen betryggende ord??
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Jeg kjenner veldig mange som er 30 og over som er single, så det syns jeg ikke du skal bekymre deg noe for Anonymous poster hash: 0d0f9...aa1
krepsen33 Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Jeg bor for tiden i USA i forbindelse med studier, og kommer faktisk ikke tilbake til Norge før jeg er 28 (Jeg er nå 26). Jeg får så immari panikk av å tenke på å være 30 år og "begynne" på livet! Spesielt siden jeg føler at man begynner å ha det travelt med å finne en mann, gifte seg og stifte familie. Jeg vet at jeg helt sikkert overreagerer i hodet mitt, men jeg kan ikke hjelpe å føle at panikken tar meg litt når jeg tenker på dette. Er det vanlig å være 30 år og singel? Når bør man begynne å få barn? Jeg vet at det er veldig individuelt, men har alltid hatt en plan i hodet mitt at jeg alltid ville ha barn og mann før jeg var 30, men er veldig interessert i å høre hva dere andre har å si Er det noen der ute som kan gi meg noen betryggende ord?? Er det helt utenkelig for deg å treffe noen i statene? Det er fryktelig mye enklere å treffe noen i studietiden enn når man "begynner på livet".
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Det er veldig mange høytutdannede kvinner i 30 årene som er single i Norge nå. Over 50% av Oslo bor alene selv om tallene har gått ned litt de siste årene(fra 55% til 53%). Komplisert hvorfor selvfølgelig, men noe av grunnen er jo at menn gjerne blir sammen med en fin dame som ikke har utdannelse eller tjener så mye. Kvinner derimot har en tendens til å ville ha en mann som tjener mer og også har høy utdannelse, selv om det selvfølgelig er unntak. Dette gjør at det er underskudd på menn med høy lønn og utdannelse i forhold til kvinnene. Det er ganske vanlig at det er litt kamp om de beste mennene. Så med mindre du synes det er greit å date en (polsk) snekker o.l så blir det kamp. Anonymous poster hash: 94864...e88 2
krepsen33 Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Det er veldig mange høytutdannede kvinner i 30 årene som er single i Norge nå. Over 50% av Oslo bor alene selv om tallene har gått ned litt de siste årene(fra 55% til 53%). Komplisert hvorfor selvfølgelig, men noe av grunnen er jo at menn gjerne blir sammen med en fin dame som ikke har utdannelse eller tjener så mye. Kvinner derimot har en tendens til å ville ha en mann som tjener mer og også har høy utdannelse, selv om det selvfølgelig er unntak. Dette gjør at det er underskudd på menn med høy lønn og utdannelse i forhold til kvinnene. Det er ganske vanlig at det er litt kamp om de beste mennene. Så med mindre du synes det er greit å date en (polsk) snekker o.l så blir det kamp. Anonymous poster hash: 94864...e88 Hvor har du dette fra? 1
Gjest lnx Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Hvor har du dette fra? Jeg er ikke AB. Dette sto i avisen for en stund siden. Flere fedre(de med god økonomi, for å nevne noe) gjenbrukes i større grad(flere barnekull med forskjellige kvinner), og samtidig blir flere og flere menn barnløse(sikkert ikke så mange frivillige blant dem). 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Haha. Skjønner ikke dette med at man må ha en mann med bedre utdannelse etc. Nesten alle jeg har datet har vært snekkere etc. Det er jo ingen dårlig jobb det? Jeg er kanskje litt rar jeg da, for jeg bryr meg ikke om hva slags jobb en mann har. Bare han GJØR noe. Jeg er 32 og singel og har flere venninner i samme situasjon. Jeg bodde utenlands i mange år og var 26 da jeg flyttet hjem til Norge. Ikke stress! Jeg har ødelagt livet mitt litt med å bli sammen med feil menn, sliter veldig med ettervirkningene av dette og skulle ønske jeg hadde holdt meg unna. Så vær veldig forsiktig med hvem du involverer deg med. Du er heldig som bor i USA, der bor det masse bra menn! Er bare i USA jeg møter bra menn og det er utrolig kjipt. Er det ingen der du kunne tenke deg å satse på? Anonymous poster hash: 8a6f3...ee9 1
krepsen33 Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Jeg er ikke AB. Dette sto i avisen for en stund siden. Flere fedre(de med god økonomi, for å nevne noe) gjenbrukes i større grad(flere barnekull med forskjellige kvinner), og samtidig blir flere og flere menn barnløse(sikkert ikke så mange frivillige blant dem). Tror du roter litt nå Gå tilbake til studien som avisen hentet tallene sine fra, så ser du et helt annet bilde enn det du tegner her
Gjest lnx Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Tror du roter litt nå Gå tilbake til studien som avisen hentet tallene sine fra, så ser du et helt annet bilde enn det du tegner her Nå vet jeg ikke om vi tenker på samme ting, men fra denne linken http://www.abcnyheter.no/livet/2012/03/22/disse-mennene-er-mest-attraktive : "Hver fjerde mann på 40 år er barnløs. Og andelen øker. Samtidig som færre menn får barn, er det et økende antall menn som får flere barnekull." 2
krepsen33 Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Nå vet jeg ikke om vi tenker på samme ting, men fra denne linken http://www.abcnyheter.no/livet/2012/03/22/disse-mennene-er-mest-attraktive : "Hver fjerde mann på 40 år er barnløs. Og andelen øker. Samtidig som færre menn får barn, er det et økende antall menn som får flere barnekull." Vi tenker på den samme studien. Vi trekker bare ulike slutninger. Utdanning er sekundært til inntekt og anledning mtp. antall kull. Det er vel strengt tatt også et sidespor fra TS sitt opprinnelige spørsmål. Gjennomsnittalderen for førstegangsfødende i Oslo bikket ifjor 30 for kvinner og 34 var snittalderen til faren. Så det er vel fortsatt normalt å være 30 og single. Om det er lurt eller ei, det er en annen sak Ad studien så er det også observert aldersforskjell på kvinnen i kull 1 og i kull 2, hvor kvinnen i det andre kullet er vesentlig yngre. .
Nowayback Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Nå vet jeg ikke om vi tenker på samme ting, men fra denne linken http://www.abcnyheter.no/livet/2012/03/22/disse-mennene-er-mest-attraktive : "Hver fjerde mann på 40 år er barnløs. Og andelen øker. Samtidig som færre menn får barn, er det et økende antall menn som får flere barnekull." Den sterkestes rett
krepsen33 Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Den sterkestes rett Eventuelt bare andre prioriteringer Kaster man bort 20-årene på å "finne seg selv" kan man ikke syte i ettertid 1
Mihajla Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 27. januar 2014 Er det helt utenkelig for deg å treffe noen i statene? Det er fryktelig mye enklere å treffe noen i studietiden enn når man "begynner på livet". Det er ikke helt utenkelig, men de mennene jeg har møtt har ikke ønsket å forlate landet, og jeg ønsker ikke å bli boende her i det lange løp.. Men man kan jo håpe at det kommer en i livet mitt som kunne tenke seg å bli med til Norge!
Mihajla Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #14 Skrevet 27. januar 2014 Det er veldig mange høytutdannede kvinner i 30 årene som er single i Norge nå. Over 50% av Oslo bor alene selv om tallene har gått ned litt de siste årene(fra 55% til 53%). Komplisert hvorfor selvfølgelig, men noe av grunnen er jo at menn gjerne blir sammen med en fin dame som ikke har utdannelse eller tjener så mye. Kvinner derimot har en tendens til å ville ha en mann som tjener mer og også har høy utdannelse, selv om det selvfølgelig er unntak. Dette gjør at det er underskudd på menn med høy lønn og utdannelse i forhold til kvinnene. Det er ganske vanlig at det er litt kamp om de beste mennene. Så med mindre du synes det er greit å date en (polsk) snekker o.l så blir det kamp. Anonymous poster hash: 94864...e88 Polsk snekker
Mihajla Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 27. januar 2014 Haha. Skjønner ikke dette med at man må ha en mann med bedre utdannelse etc. Nesten alle jeg har datet har vært snekkere etc. Det er jo ingen dårlig jobb det? Jeg er kanskje litt rar jeg da, for jeg bryr meg ikke om hva slags jobb en mann har. Bare han GJØR noe. Jeg er 32 og singel og har flere venninner i samme situasjon. Jeg bodde utenlands i mange år og var 26 da jeg flyttet hjem til Norge. Ikke stress! Jeg har ødelagt livet mitt litt med å bli sammen med feil menn, sliter veldig med ettervirkningene av dette og skulle ønske jeg hadde holdt meg unna. Så vær veldig forsiktig med hvem du involverer deg med. Du er heldig som bor i USA, der bor det masse bra menn! Er bare i USA jeg møter bra menn og det er utrolig kjipt. Er det ingen der du kunne tenke deg å satse på? Anonymous poster hash: 8a6f3...ee9 Takk for svar! Det er mange bra menn her, men føler jeg trekker meg litt unna siden jeg vet at jeg ikke blir boende langvarig, så det har kun blitt med noen "helgekjærester" foreløbig! De få jeg har vært smålig involvert med i tiden jeg har vært her har ikke hatt noen ønsker om å dra til Norge, så da har det bare blitt med det for å ikke gjøre det mer komplisert med tiden..
Gjest Summers Skrevet 27. januar 2014 #16 Skrevet 27. januar 2014 Det er ikke helt utenkelig, men de mennene jeg har møtt har ikke ønsket å forlate landet, og jeg ønsker ikke å bli boende her i det lange løp.. Men man kan jo håpe at det kommer en i livet mitt som kunne tenke seg å bli med til Norge! Tja, synes omtrent alle vestlige som kommer til Norge gjør det fordi de har truffet en norsk jente.
krepsen33 Skrevet 27. januar 2014 #17 Skrevet 27. januar 2014 Det er ikke helt utenkelig, men de mennene jeg har møtt har ikke ønsket å forlate landet, og jeg ønsker ikke å bli boende her i det lange løp.. Men man kan jo håpe at det kommer en i livet mitt som kunne tenke seg å bli med til Norge! Ikke ta sorgene på forskudd
Mihajla Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #18 Skrevet 27. januar 2014 Eventuelt bare andre prioriteringer Kaster man bort 20-årene på å "finne seg selv" kan man ikke syte i ettertid Føler ikke jeg kaster bort tiden med å finne meg selv, jeg nyter prosessen med å finne meg selv, og har mange fantastike opplevelser og livserfaringer i sekken, spesielt ved valget å studere utenlands! Det var et valg jeg tok, og var klar over på den tiden hvor gammel jeg er når jeg kommer tilbake, men så kommer panikken snikende når jeg tenker på fremtiden. Jeg trives godt som singel, men ser jo for meg en mann og familie en dag! Men jeg innser jo at den tiden kommer fort snikende hvor jeg "burde" være i et annet stadie i livet
Mihajla Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #19 Skrevet 27. januar 2014 Tja, synes omtrent alle vestlige som kommer til Norge gjør det fordi de har truffet en norsk jente. Mulig jeg har vært uheldig
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #20 Skrevet 27. januar 2014 Jeg tenkte som deg, og flyttet hjem tidlig. Fant ikke noen mann selv om jeg var hjemme...... Anonymous poster hash: 34183...f7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå