Gå til innhold

Til dere med matallergi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som ikke tåler hvetemel, melk, egg osv. Hvordan fant dere det ut? Har dere hatt det hele livet, eller fant dere ut av det etterhvert?

Hva skjer hvis dere spiser/drikker det dere ikke tåler?

Er ofte plaget med magen, da spesielt etter måltider. Så har lurt på lenge om det kan være noe jeg spiser som jeg ikke tåler..

Anonymous poster hash: 43192...2ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tåler ikke gluten. Var veldig mye kvalm og rar i magen, og prøvde uten gluten i en måned, ble mye bedre. Når jeg dra prøvde å spise et rundstykke så lå jeg med magekramper og løs mage og masse smerter i en uke.. Så slik fant jeg ut det. Virker som om jeg reagerer veldig mye mer på gluten nå enn jeg gjorde før jeg sluttet med det. Føler meg virkelig helt døende om jeg får i meg gluten nå. Og det avsluttes alltid etter 4-7 dager med plutselig ekstreme magesmerter og løping til do... Beklager detaljer..

Og jeg tror alltid etter noen måneder etter glutenfri at jeg egentlig ikke reagerer på gluten men at det bare er tilfeldig.. og så ja.. les over.

Var å tok blodprøve for allergier men hadde ingen, reagerte bare svakt på hvete, her er kroppen min tydeligvis veldig uenig.

Anonymous poster hash: dd7fc...0bf
Skrevet

Jeg ble lagt inn på sykehus fordi jeg ikke klarte å ta til meg mat. Tok et hav av tester, lå der i en uke og ble matet med næringsshot for å få litt næring i kroppen og få litt krefter igjen, mens de prøvde å finne ut av hva det var. Det var cøliaki.

Anonymous poster hash: 834a8...520
Gjest avocadoen
Skrevet

Tåler ikke melk. Så om jeg drikker melk føles magen oppblåst og tung ut. Som om at jeg har spist bly nesten.

Fant det ut med blodprøve

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med magen, fra oppblåst til forstoppelse og plutselig diare. I tillegg har jeg gått mye på antibiotika så legen mente at det bare var pga det. Etter å ha mast mye på legen ble jeg sendt til utreding og da fant vi ut at jeg var nulltolerant for laktose.

Får jeg i meg noe som inneholder laktose blir jeg først veldig oppblåst, og så får jeg knip og så må jeg på do. Da kan jeg gjerne være dårlig i noen dager etterpå. Det tok også noen uker fra jeg kuttet ut laktose før jeg merket bedring.

Jeg vil anbefale deg å få tatt tester så fort som mulig, og finner de ikke noe kan du vurdere å dra til klinikker der de driver med helhetsmedisin, altså leger med tverrfaglig utdanning.

Skrevet

Jeg tror jeg har glutenallergi, men mistenkte sukker og gjær veldig lenge. Blir i hvertfall ektremt dårlig hver gang jeg spiser produkter av korn (spesielt om de har gjær i).

Ellers blir jeg dårlig av løk (gul/grønn løk ikke rød/lilla), kylling, og chilli. Det har jeg funnet ut etter å ha spist det flere ganger blitt dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...