Murf Skrevet 22. mai 2004 #1 Skrevet 22. mai 2004 3 uker før, og jeg har ennå ikke satt opp rekkefølgen i kirken.. skal gjøres i løpet av helga... husker at det var en (eller flere) link her med oversikten over hva dere skal ha av salmer, rekkefølge osv. Noen som gidder å dele programmet sitt igjen? Pliiiis? :-) M
Gjest MrsL Skrevet 22. mai 2004 #2 Skrevet 22. mai 2004 På Orkdalsmenighetene sin hjemmeside finner du rekkefølgen og det står litt om valg av salmer og marsjer og slikt.
Gjest Tex Skrevet 22. mai 2004 #3 Skrevet 22. mai 2004 Vår vielse blir slik: * Inngang Trumpet Voluntary av Jeremiah Clarke * Inngangsord * Salme Guds godhet sang i sinnet * Skriftlesning Presten leser Høysang 8, 6-7 a min kusine leser Korinterbrevet * Trompetsolo Air av Bach * Tale Presten holder tale til brudeparet. * Inngåelse av ekteskapet * Overrekkelse av ringer * Forbønn * Salme Å leva det er å elska * Velsignelse * Utgang xxxxxxxx marsj av min bestefar
Lullu Skrevet 22. mai 2004 #4 Skrevet 22. mai 2004 Inngangsmarsj: Wagner's Lohengrin/Trumpet Voluntary/Canon in D Solosang, ”Ave Maria” Velkomstord Salme: Kjærlighet er lysets kilde Skriftlesning Presten: Høysang 8, 6-7 a Brudens bror: Korinterbrevet Tale Ekteskapsinngåelse (og overrekkelse av ringer) Forbønn (tenning av lys?) Solosang, ”From this moment” Salme: Guds godhet sang i sinnet Velsignelse Utgangsmarsj, Mendelsohns bryllupsmarsj
14062003 Skrevet 22. mai 2004 #5 Skrevet 22. mai 2004 Inngang Mendelssohns brudemars fra ”En midtssommernattsdrøm” Solistinnslag Ave Maria v/Linn Xxx Innstiftelse av ekteskapet Ekteskapet inngås 669 Kjærlighet fra Gud Kjærlighet fra Gud springer like ut som en kilde klar og ren. I dens stille bunn, i dens dype grunn gjemmes livets edelsten. Kjærlighet fra Gud som en yndig brud kommer smykket til oss ned. Lukk kun opp din favn, kom i Jesu navn, himlen bringer den jo med. Kjærlighet fra Gud er det store bud, er det eneste jeg vet. Bli i kjærlighet, og du har Guds fred, for Gud selv er kjærlighet. Tekst: J.N.L. Schjørring 1854 Skriftlesning Tale Forbønn 223 Kjærlighet er lysets kilde Kjærlighet er lysets kilde, kjærlighet er livets rot. Derfor er Guds råd så milde, derfor er Guds Ånd så god. Jesus har den selv forklaret, Ånden har den åpenbaret, den kan kjennes i Guds fred og det håp vi trøstes ved. Kjærlighet er livets krone, kjærlighet er lysets glans. Derfor sitter på Guds trone Jesus nå med strålekrans, han som lyset er og livet, har for oss seg selv hengivet, han forblir og lever ved Guds, sin Faders kjærlighet. Kjærlighet er lovens fylde og fullkommenhetens bånd, den er hva vår Gud vi skylder, den er frukten av hans Ånd. Derfor med Guds-kjærligheten vokser opp om kapp Guds-freden. Vi skal også bli ved den ett med sjelens beste venn. Tekst: N. F. S. Grundtvig, 1853 Velsignelse Utgang Brudemarsj fra Valsøyfjord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå