Gå til innhold

møblering og dekoreringshjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Trenger tips og ideer til hva jeg kan gjøre med stuen.

1. Bør jeg bytte lamellene med vanlige gardiner? kanskje i en mørk blå farge som på teppet ?

2. Bør de kritthvite veggene males lys grå evt beige, eller vil det bli greit nok og mindre nakent om jeg får opp gardiner og bilder ?

3. Hvilke bilder, rammer og evt annen veggpynt vil passe inn?

4. Ville hatt et glassbord ved enden av sofaen, der ved vinduet, men hva passer inn med sofabord og tvbenk i glass?

5. Veggen der tvèn står er også tom og kjedelig, hva kan jeg gjøre med den ?

6. Og hvilken dekorasjon kan jeg bruke på sofabordet, de rosa tulipanene passet i alle fall IKKE inn.
1743700_10153747958045128_878593538_n.jp

Endret av Miss Lucky
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Bør jeg bytte lamellene med vanlige gardiner? kanskje i en mørk blå farge som på teppet ?

Vet ikke

2. Bør de kritthvite veggene males lys grå evt beige, eller vil det bli greit nok og mindre nakent om jeg får opp gardiner og bilder ?

JA, mal i vei! Dette tror jeg er det viktigste for å skape en hyggelig stemning. Jeg tror du godt kan ha en annen farge på veggene, noe med blått eller grønt, kanskje? Uansett vil nok farge hjelpe

Det kommer litt an på hva du liker. Mye kan passe inn. Jeg ville ikke stresset for mye med dette.

4. Ville hatt et glassbord ved enden av sofaen, der ved vinduet, men hva passer inn med sofabord og tvbenk i glass?
Usikker. Det er sikkert andre som kan komme med et godt svar.

Med litt maling på veggene, vil den ikke bli like kjedelig. Du kan ha en stor vase eller et lite bord med en lampe.

6. Og hvilken dekorasjon kan jeg bruke på sofabordet, de rosa tulipanene passet i alle fall IKKE inn.

Jeg ville brukt blomster, men valgt en annen farge ;)

Skrevet

-Hvor tenker du å ha gardinene? Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente. Vinduene er jo skrå og sånt så da blir det jo vanskelig med gardiner?

Jaaa :) Kritthvitevegger er uuut. Om du ser til USA så har de alltid farger på veggene.Les her: http://m.blockwatne.no/Aktualiteter/Fargetrender Selv malte jeg med lys Provence for å få en lunere farge, men nå synes jeg den er for gul. Har så lyst å male i en slags grå farge, men tør ikke å ta steget. I tillegg har jeg skifergrå sofa så er redd det blir for grått. Men ja, ville absolutt ha malt.

Vanskelig å svare på. Det kommer jo helt an på hva du liker. Det meste vil jo passe inn da du har ganske anonymt interiør ellers. Men jeg ville iallfall fått noe opp på veggene :) Kanskje et stort fint maleri over sofaen vis a vis tvn, og så personlige bilder på den veggen under vinduene?

Kanskje det finnes et bord i samme serie som stuebordet?

Den blir bedre når du maler den. kanskje du kan ha den som fondvegg med en litt mørkere utgave av den fargen du maler resten av stuen med? Blir litt vanskelig med bilder både over og på siden da det ikke er så veldig stor plass. Eller er det bedre plass på sidene enn hva det ser ut som? For meg ville det blitt rart med ett bilde på hver side, men det er mulig det kunne gjort seg med to mindre bilder på hver side. Altså 4 bilder totalt. Da ville jeg valgt svart/hvittbilder siden tvn gir farge. Dersom du bytter ut tvbenk kan du jo velge en bredere utgave som du kan sette noe pynt på og som ikke er i glass. Da vil det bli mer hjemmekoselig + at det ikke vil være så anonymt

Jeg personlig liker lysfat. Det trenger jo ikke å være shabby chic i det hele tatt! Poenget er at fatet tar over funksjonen for duken. Den fungerer på en måte som en slags samler for pynt. Jeg synes det ser penere ut enn om det står direkte på bordet iallfall (om du har mer enn 1 ting). Du kan sette lysestaker der, blomster osv. Jeg ville gått for en blomst som var litt stram i stilen om du skjønner. Og husk på at det kan være irriterende med høye ting på bordet når du skal se på tv ;)

Anonymous poster hash: 0ecf1...086
Skrevet

Lange, hvite gardiner gir rommet høyde og luft og er skikkelig lekkert.

Veggene er fine, de. Bilder gjør seg alltid, men det er penest med skikkelig kunst og en blanding av nytt og gammelt. Det er bedre å ha nakne vegger enn å ha ting på veggene bare for å ha noe på veggene. Hvis du skal ha nakne vegger, kan det bli varmere om du maler dem i en gråtone for eksempel.

Igjen, en blanding er alltid penest, så ikke kjøp alt på Ikea.

Det passer ikke med glass når du allerede har så mye glass. Finner du noe antikt eller, passer det, ellers ville jeg nok ventet.

Mal den i en annen farge.

Jeg synes ikke de var så verst, jeg. Ble glad for å se at du har litt farge i hvert fall.

Jeg ville nok satset på en stor palme i rommet :-)

Anonymous poster hash: 5d50a...849
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Kanskje flytte sofaen?

Enten ut i vinkel i rommet, med TVen på samme veggen som vinduene er, eller, om det plass, sofaen på den veggen hvor TVen nå står? Det må da være litt hyggelig å kunne se ut av vinduet mens man sitter i sofaen og, og ikke bare stirre inn i TVen.

Bare et forslag, det må prøves ut i praksis for å se om det er noe å satse på..

Akkurat nå tar sofaen opp vinkelen på hjørnet i rommet, så det blir litt generisk (statisk).

Skrevet

Trenger tips og ideer til hva jeg kan gjøre med stuen.

1743700_10153747958045128_878593538_n.jp

Fått noen ideer? :)

Anonymous poster hash: 0ecf1...086

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...