AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Er disse pølsene ok å spise dersom man skal ned i vekt? Vet at det er mange andre matvarer som er bedre å spise dersom man skal slanke seg, men skal lage en matrett hvor pølser er det beste å bruke (og hele familien har lyst på pølser). De er vel sunnere enn vanlige grillpølser, men er de så sunne likevel...? Anonymous poster hash: a8e89...0d6
Teriyaki Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Lavere fettinnhold enn vanlige pølser, men selv så unngår jeg kullyng/kalkunpølser da det er MUK-kjøtt. I tillegg til kjøttet så spiser man bein, sener, blodårer, brusk da maskinen som renser fuglene ikke klarer å rense det godt nok. Pølser av svin er også MUK tror jeg, men det er et mye større dyr, ergo vil ikke like mye brusk, bein og annet svineri havne sammen med kjøttet. Nå er jeg veldig kresen på sånt, da. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Lavere fettinnhold enn vanlige pølser, men selv så unngår jeg kullyng/kalkunpølser da det er MUK-kjøtt. I tillegg til kjøttet så spiser man bein, sener, blodårer, brusk da maskinen som renser fuglene ikke klarer å rense det godt nok. Pølser av svin er også MUK tror jeg, men det er et mye større dyr, ergo vil ikke like mye brusk, bein og annet svineri havne sammen med kjøttet. Nå er jeg veldig kresen på sånt, da. Men er dette MUK-kjøttet usunt, eller er det bare mange som holder seg unna det fordi det er ekkelt å spise slikt? TS Anonymous poster hash: a8e89...0d6
Teriyaki Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Men er dette MUK-kjøttet usunt, eller er det bare mange som holder seg unna det fordi det er ekkelt å spise slikt? TS Anonymous poster hash: a8e89...0d6 Njææ, det er vel ikke det. Det er fettet, saltet og evt. konserveringsmidler som gjør pølsene usunne.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 MUK er flott. Så lenge man betaler for MUK og ikke for kjøtt. Jeg er mer bekymret for det andre tullet de putter i pølsene. De "vanner" dem ut så mye de har lov til og likevel kalle dem pølser. Når en pølse har 40% kjøtt eller "kjøtt" er det noe galt... Jeg bor i Rogaland så jeg får tak i Idsøe-pølser med over 90% kjøtt. Anonymous poster hash: a3e82...919 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Lavere fettinnhold enn vanlige pølser, men selv så unngår jeg kullyng/kalkunpølser da det er MUK-kjøtt. I tillegg til kjøttet så spiser man bein, sener, blodårer, brusk da maskinen som renser fuglene ikke klarer å rense det godt nok. Pølser av svin er også MUK tror jeg, men det er et mye større dyr, ergo vil ikke like mye brusk, bein og annet svineri havne sammen med kjøttet. Nå er jeg veldig kresen på sånt, da. Det er vel bare Prior som bruker Muk i kylling/kalkunpølsene(og andre farseprodukter). Solvinge og Den stolte hane bruker ikke. Anonymous poster hash: b18ea...9c4
Teriyaki Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Det er vel bare Prior som bruker Muk i kylling/kalkunpølsene(og andre farseprodukter). Solvinge og Den stolte hane bruker ikke.Anonymous poster hash: b18ea...9c4 Å? Mente på jeg leste en test på pølser hvor det kom fram at alle disse kylling/kaøkunpølsene er MUK. Mulig jeg husker feil. Uansett, spiser ikke sånn, er litt kreseb på pølser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå