Gå til innhold

Sæd skadelig for tennene?

Fremhevede innlegg

Gjest Heartbeat
Skrevet

Bør man pusse tennene etter hver gang man har svelget sæd etter sengetid?

Ikke vits å pusse tennene før etter sengekos da, eller ?:P

Noen sier det er skadelig og noen sier det er sunt og bidrar til hvitere tenner. Noen tannleger her som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør man pusse tennene etter hver gang man har svelget sæd etter sengetid?

Ikke vits å pusse tennene før etter sengekos da, eller ?:P

Noen sier det er skadelig og noen sier det er sunt og bidrar til hvitere tenner. Noen tannleger her som vet?

Nei ser ikke noe poeng med å pusse tenner etter svelging av sæd,sæd er bare sundt det:)

Visst du liker sæd så er det kjempfint for deg,siden det har kun positiv virkning så lenge det ikke er hiv infisert

Selv så slikker jeg ofte i meg min egen sæd,og syns det smaker opphissende og deilig

Anonymous poster hash: bef41...96e

Gjest Heartbeat
Skrevet

Nei ser ikke noe poeng med å pusse tenner etter svelging av sæd,sæd er bare sundt det:)

Visst du liker sæd så er det kjempfint for deg,siden det har kun positiv virkning så lenge det ikke er hiv infisert

Selv så slikker jeg ofte i meg min egen sæd,og syns det smaker opphissende og deilig

Anonymous poster hash: bef41...96e

Ja, ofte vi deler vi også :) Takk for svar :)

Skrevet

Sæd inneholder en del fructose, som er en sukkerart, samt at det er lett alkalisk (varierende ph, normalt litt over 6.0). Dette kan teoretisk endre vekstvilkårene for mikroorganismer i munnen, men jeg tviler på at det har noen avgjørende betydning.

Jeg ville i hvert fall tenke at det er mer skadelig for tannkjøtt enn for tenner, hvis det kan påvises noen påvirkning i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 60818...c2b

Skrevet

Ja, ofte vi deler vi også :) Takk for svar :)

HVA I ALL VERDENS LAND OG RIKE ER DET DERE SITTER HER OG SIER? :sjokk:

Anonymous poster hash: 9021b...38c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...