AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Hei! Vi er en småbarnsfamilie som prøver å planlegge en bilferie fra Bergen til Nice i sommer. Ingen av oss har reist særlig mye, så vi er litt usikker, og lurer da på om noen snille her vil hjelpe oss litt! Det er jo lang reisevei, så vi må overnatte en plass på veien. Er Tyskland greit da? Eventuelt hvor? Samme sted på veien hjem igjen? Har sett på et overnattingssted, Appart City Nice Acropolis, virker det ok? Er det noe spesielt vi må vite eller tenker over på en slik reise? I fjor hadde vi bilferie til Danmark og Kristiansand, så tenkte å strekke det litt lenger denne gang! Men her snakker vi baby-steps! Please do tell, alt vi trendier og vite! Tusen tusen takk for hjelp! Anonymous poster hash: 02f86...cd2
stine43 Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Må vel belage seg på mer enn en overnatting på veien vil jeg tro? Tenker dere å kjøre hele veien, eller tar dere en ferge over til danmark/tyskland fra Norge ett sted? Jeg tittet raskt på hotellet dere vurderer. Jeg synes det er rart å kjøre såpass langt for å bo så klønete. Det ligger slik jeg kan se det et godt stykke utenfor byen og også borte fra havet, i et området som ikke er så veldig fint. Et alternativ kan kanskje være å leie en leilighet, det er mange nordmenn som leier ut i området rundt nice: http://www.finn.no/r/feriehus-hytteutleie/result?geoidtaxonomy=20000%2F25002%2F-166%2F25160&keyword=provence&orgId=&sort=0&IS_PRIVATE=true http://ferieiprovence.no/overnatting Generelt faller prisene hvis man reiser litt bort fra Nice og Cannes, og det er mange fine plasser på den franske riviera, så dersom dere ikke har noen spesiell grunn til å velge Nice, så kan det være lurt å titte litt rundt langs kysten øst eller vest for Nice, og heller ta en dagstur eller to til Nice. S
Ruda Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Hørtes langt ut å kjøre Bergen - Nice på to dager for en småbarnsfamilie. Da jeg var yngre var vi på bilferie til Paris, og brukte nok to overnattinger fra Kiel til Paris. Er jo mye flott å se på veien også, så er jo ikke nødvendig å se på turen bare som en fartsetappe. Da kan man jo like gjerne fly. Blir fort mange lange timer i baksetet. Kan f.eks ta en stopp i moseldalen, områdene rundt lyon, dijon osv. Gjøre litt mer ut av bilturen da, ville jeg anbefalt:) Hotellet ligger forøvrig et stykke utenfor byen, kanskje ikke i det fineste området. Så ville vel vurdert et som var litt nærmere, eventuelt langs cote d'azur, litt utenfor byen. Dere må riktignok litt opp i pris.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Høres ut som et lite helvete for barna. Anonymous poster hash: 76b61...bf3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Dere må nok belage dere på flere overnattinger. Jeg synes også det er en dårlig idé å skulle ha fast bosted på veien - ta det heller som det kommer. Tyskland er et flott land med mye å by på når det kommer til losji. Du finner alt fra store kjedehoteller til små, trivelige moteller drevet av en eller annen koselig liten bestemor. Begynn å planlegg litt på ettermiddagen, gjerne i sekstiden eller så, se på kartet og finn ut om det er noen overnattingssteder langs veien. Ring og hør om de har ledig. Går som regel fint. Anonymous poster hash: 499c2...b64
Kjetil E Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Hei! Vi er en småbarnsfamilie som prøver å planlegge en bilferie fra Bergen til Nice i sommer. Ingen av oss har reist særlig mye, så vi er litt usikker, og lurer da på om noen snille her vil hjelpe oss litt! Det er jo lang reisevei, så vi må overnatte en plass på veien. Er Tyskland greit da? Eventuelt hvor? Samme sted på veien hjem igjen? Har sett på et overnattingssted, Appart City Nice Acropolis, virker det ok? Er det noe spesielt vi må vite eller tenker over på en slik reise? I fjor hadde vi bilferie til Danmark og Kristiansand, så tenkte å strekke det litt lenger denne gang! Men her snakker vi baby-steps! Please do tell, alt vi trendier og vite! Tusen tusen takk for hjelp! Anonymous poster hash: 02f86...cd2 Bergen - Nice med kun en overnatting underveis høres veldig drøyt ut. Kan lønne seg og kjøre lengst mulig i Tyskland da det er gratis å kjøre på tyske motorveier. Mens det er bompenger på alle franske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå