Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Spiremor

Anbefalte innlegg

Haha! Testa voksing? funker som bare det! (hos hudpleier da!)

Har gjort det én gang - det var som å ha sloss med en kaktus :P Aldri igjen! Har hørt at det blir bedre etter noen ganger, men jeg vil ikke begi meg ut på den starten igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort det én gang - det var som å ha sloss med en kaktus :P Aldri igjen! Har hørt at det blir bedre etter noen ganger, men jeg vil ikke begi meg ut på den starten igjen :fnise:

:ler:

Jeg tok siste friseringa rundt 33 uker tror jeg, og da måtte jeg bruke speil og andre hjelpemidler (gikk ut av dusjen TO ganger) for å få jobben "komplett" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg tok siste friseringa rundt 33 uker tror jeg, og da måtte jeg bruke speil og andre hjelpemidler (gikk ut av dusjen TO ganger) for å få jobben "komplett" :fnise:

Haha, speil tror jeg må til her også hvis jeg skal klare å få til en nogenlunde "ordentlig" jobb :fnise: Og så har jeg tulla med at mannen må trå til, men det tror jeg verken han eller jeg er klare for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, når man har babynest oppi barnesenga (for å enklere kunne dra ungen over til meg for nattamming uten å vekke ungen for mye), skal man ha et slags laken oppi der? Og man bruker vel dyne over, som man hadde gjort om ungen lå rett på madrassen også?

Vi har kjøpt overmadrass og har tisselaken og sånt, men tenkte å bruke babynestet en del. Litt teit å ikke ha tenkt på det før.. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, når man har babynest oppi barnesenga (for å enklere kunne dra ungen over til meg for nattamming uten å vekke ungen for mye), skal man ha et slags laken oppi der? Og man bruker vel dyne over, som man hadde gjort om ungen lå rett på madrassen også?

Vi har kjøpt overmadrass og har tisselaken og sånt, men tenkte å bruke babynestet en del. Litt teit å ikke ha tenkt på det før.. :glare:

Dette lurer jeg litt på også.. :P Jeg lurer på om jeg bare skal bruke ett håndkle over babynestet eller noe, for å beskytte det :) Men hvis vi skal bruke det mye om natta blir det nok håndkle + laken eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg litt på også.. :P Jeg lurer på om jeg bare skal bruke ett håndkle over babynestet eller noe, for å beskytte det :) Men hvis vi skal bruke det mye om natta blir det nok håndkle + laken eller noe :P

Det kan jo være at det går an å få et vognlaken rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Testa voksing? funker som bare det! (hos hudpleier da!)

Det høres så vondt ut!!

Jeg ser heller ikke så mye lenger, men føler meg fram og sjekker med speil at det ikke ser skabbete ut :ler:

Gulpeklutene de selger på hypermarkedet er super til å ha i babynest, seng osv. :) Det brukte vi sist.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så vondt ut!!

Jeg ser heller ikke så mye lenger, men føler meg fram og sjekker med speil at det ikke ser skabbete ut :ler:

Gulpeklutene de selger på hypermarkedet er super til å ha i babynest, seng osv. :) Det brukte vi sist.

Litt vondt er det, men synes resultatet er verdt det! Vokser jo ut myke hår og ikke typisk kaktus-hår som med høvel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så vondt ut!!

Det var et godt tips! Skal skrive opp gulpekluter på lista vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vondt er det, men synes resultatet er verdt det! Vokser jo ut myke hår og ikke typisk kaktus-hår som med høvel ;)

Den første gangen er sabla vond, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått snakket med legen og fikk innvilget 100% sykemelding. Har vært så utrolig tung i kroppen, og har kjent i et par uker at den fysiske formen påvirker meg psykisk også, så det var veldig godt å få lov til å "slippe" å måtte dra på jobb og late som at alt er bra de to dagene i uka.

De to dagene i uka som jeg hadde i desember ble jeg sliten etter å ha vært på jobb i bare en times tid, og kroppen klagde opp mot to døgn etterpå.. Dessuten ble både jeg og barna forvirret de dagene jeg var der, for jeg fikk jo ikke med meg hva som var gjort og ikke gjort av juleforberedelser osv, og barna skjønte selvsagt ikke noe særlig av hvorfor jeg var der den ene dagen, men ikke den neste. Nå blir det mye lettere med nytt år og å kun måtte forholde seg til avløseren min. Så kommer jeg heller på besøk iblant :)

Må innom legekontoret i morgen og hente sykemeldingen etter ultralyden (skal sjekke plassering av morkaken, håper virkelig den har flyttet seg så jeg slipper keisersnitt!!). Drar nok rett i barnehagen og leverer sykemeldingen, så får jeg samtidig sagt godt nyttår og sett barna litt. Savner dem jo, tross alt :hjerte:

Nå blir det å slappe av litt (forsøker å ikke sovne igjen siden jeg skal opp tidlig i morgen, men jeg er sabla trøtt, haha!) før jeg forsøker å få ryddet litt. Håper på å bli ferdig med vasking av babyklær i dag i alle fall. Kjøpte en del ull på salg, så det blir et par vasker som må gå med det (pga fargene). Koselig med småplagg på klessttivet! :rodmer:

Ha en fin dag, dere! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med 100% sykemelding. Man må bare høre på kroppen, enn så kjipt det føles. Det er jo det aller beste, at du er i form til fødsel :)

Megakoselig med småklær på stativet ja! Også er det jo faktisk koselig å henge opp tøy for en gangs skyld :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du endelig skal få slappet helt av :) På tide å begynne ladingen av batteriene nå ^^

Åh, jeg krysser alt som krysses kan for at morkaka har flyttet seg så du slipper keisersnitt! :)

Du, det er ofte jeg har måttet legge meg litt igjen etter å ha vært våken i 2 timer eller noe, men er definitivt ikke noe problem å legge seg tidlig fordet :fnise: Og så er det så godt å kunne ta seg tida til å legge seg nedpå litt, enten man sovner eller ikke :P ..

Det er veldig koselig å henge opp småttistøy, hvertfall nå, spørs om vi syns det er så koselig når det kanskje skitnes ut ørten bodyer om dagen :fnise: Mye av det er jo sååå smått daaa :nigo: Mamma har vasket litt av arvetøyet, og hun sa den ene sparkebuksa så så liten ut at hun ikke skjønte hvordan man skulle få den på en baby ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med 100% sykemelding. Man må bare høre på kroppen, enn så kjipt det føles. Det er jo det aller beste, at du er i form til fødsel :)

Megakoselig med småklær på stativet ja! Også er det jo faktisk koselig å henge opp tøy for en gangs skyld :hjerte:

Ja, er jo det jeg tenker. Føler at kroppen er så lite medgjørlig om dagen, så da måtte det nesten bli sånn denne gangen.. Er heldigvis ikke lenge igjen til jeg offisielt går ut i permisjon (9. februar), så jeg har jo holdt delvis ut relativt lenge.

Hater å holde på med husarbeid til vanlig, men nå om dagen er det veeeeldig ok å ta klesvasken, ja :rodmer:

Så godt å høre at du endelig skal få slappet helt av :) På tide å begynne ladingen av batteriene nå ^^

Åh, jeg krysser alt som krysses kan for at morkaka har flyttet seg så du slipper keisersnitt! :)

Du, det er ofte jeg har måttet legge meg litt igjen etter å ha vært våken i 2 timer eller noe, men er definitivt ikke noe problem å legge seg tidlig fordet :fnise: Og så er det så godt å kunne ta seg tida til å legge seg nedpå litt, enten man sovner eller ikke :P ..

Det er veldig koselig å henge opp småttistøy, hvertfall nå, spørs om vi syns det er så koselig når det kanskje skitnes ut ørten bodyer om dagen :fnise: Mye av det er jo sååå smått daaa :nigo: Mamma har vasket litt av arvetøyet, og hun sa den ene sparkebuksa så så liten ut at hun ikke skjønte hvordan man skulle få den på en baby ^^

Er fremdeles våken, juhuu! :duskedame: (Haha, holdt på å få en feilskrivning der - duskesame!)

Satser på at lillemor aldri søler noe som helst ;) Kan nok være at jeg blir en smule lei etterhvert, ja, spesielt når det er illeluktende bæsjebodyer på gang. Hvilket minner meg på at mannen skal få kjøpe gallesåpe en dag!

Søsteren min fikk premature tvillinger, og jeg har fått låne masse klær av henne. Var noe der jeg ikke kunne skjønne at en baby har fått på seg! Klærne i str 50 og 56 er jo små nok! Ååå, søte og små er de! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo det jeg tenker. Føler at kroppen er så lite medgjørlig om dagen, så da måtte det nesten bli sånn denne gangen.. Er heldigvis ikke lenge igjen til jeg offisielt går ut i permisjon (9. februar), så jeg har jo holdt delvis ut relativt lenge.

Hater å holde på med husarbeid til vanlig, men nå om dagen er det veeeeldig ok å ta klesvasken, ja :rodmer:

Er fremdeles våken, juhuu! :duskedame: (Haha, holdt på å få en feilskrivning der - duskesame!)

Satser på at lillemor aldri søler noe som helst ;) Kan nok være at jeg blir en smule lei etterhvert, ja, spesielt når det er illeluktende bæsjebodyer på gang. Hvilket minner meg på at mannen skal få kjøpe gallesåpe en dag!

Søsteren min fikk premature tvillinger, og jeg har fått låne masse klær av henne. Var noe der jeg ikke kunne skjønne at en baby har fått på seg! Klærne i str 50 og 56 er jo små nok! Ååå, søte og små er de! :hjerte:

Wohooo :nigo: Haha, for ett mentalt bilde :fnise: Duskesameee :)

Jaa, lov å håpe :P Men det er jo stor fare for at noe kommer ut av begge ender, tenker jeg :fnise:

Gallesåpe? Det har jeg ikke hørt om før :klo:

Ja, herremiiin, tenk at noen er mindre enn 50 :sjokkert: Veldig fint å få låne klær da :)

Her tromles alt som tåler det. :P Så er bare ull og finklær som må henges opp. ;)

Nå første vasken også? :P Tenker det blir litt tromling når lillemor har kommet, ja :P Men NÅ er det jo sååå kooos med opphenging av tøy :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tromles alt som tåler det. :P Så er bare ull og finklær som må henges opp. ;)

Vi har ikke noen tørketrommel, og heller ikke plass til det, så da blir det tørkestativ. Om vi absolutt må tromle noe må jeg enten skrive meg opp på en vaskeliste i kjelleren og kjøpe oblater av vaktmesteren eller smiske med foreldrene mine om å få låne trommel der. Så da henger jeg opp det som henges opp kan ;) Må smiske med dem for å få vasket og tromlet dyner og voksipose, da.. Og kjøpe meg tennisballer!

Wohooo :nigo: Haha, for ett mentalt bilde :fnise: Duskesameee :)

Jaa, lov å håpe :P Men det er jo stor fare for at noe kommer ut av begge ender, tenker jeg :fnise:

Gallesåpe? Det har jeg ikke hørt om før :klo:

Ja, herremiiin, tenk at noen er mindre enn 50 :sjokkert: Veldig fint å få låne klær da :)

Nå første vasken også? :P Tenker det blir litt tromling når lillemor har kommet, ja :P Men NÅ er det jo sååå kooos med opphenging av tøy :hjerte:

Gallesåpe skal visst være supert for å fjerne bæsjeflekker, men man må bruke den ganske raskt etter at man fikk flekken. Kan være vanskelig å få bort flekkene senere. Er jo ikke så delikat med masse brune flekker på hvite og lyse bodyer heller. Koster bl.a. 99 for en flaske flytende gallesåpe på Clas Ohlson, 49 for såpestykke. Gjør det enkelt og kjøper den flytende, jeg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at banan er noe av det verste å få vasket bort, selv om det ikke akkurat virker sånn.. Note to self (and you)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo tja, får se, kan hende jeg henger det opp første gangen. :) Når det er sagt så har jeg jo hengt opp ganske mye babyklær tidligere da. Vi hadde ikke tørketrommel før O var sånn 9 mnd. ;) Uansett så har jeg noen ullbodyer som må henges opp, så får jo hengt opp litt! :nigo:

Jeg har dårlig erfaring med gallesåpe, men det var den på Chlas Olson. Kanskje det er bedre å kjøpe den fra apoteket?

Banan har jeg også hørt er vanskelig å få bort, men har aldri vært plaget av det selv. O er jo glad i banan, og det kommer jo gris på klærne av og til. Ikke en gang ullklærne som bare vaskes på 30 grader er det vanskelig å få bort banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første gangen er sabla vond, da :P

Åja, den er jeg med på! Enkelte ganger er det skikkelig pain mens andre ganger merkes nesten ikke rivinga :P tror jeg tar en vokserunde eller to før fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...