Gjest tusjen Skrevet 21. mai 2004 #1 Skrevet 21. mai 2004 Heisan, er det noen som har kjennskap til Ebeltoft kurcenter? Jeg har lest litt på internett og også sett litt på TV2. Er det noen som vet om det er mulig å få dekket noe eller hele oppholdet? Er det noen som har vært der som kunne tenke seg å dele noen erfaringer med meg? Jeg blir takknemlig for alle svar.. Hilsen tusjen
Gjest Poirot Skrevet 21. mai 2004 #2 Skrevet 21. mai 2004 Veldig få får det dekket, men det er verdt å søke. Bør da gjøres i samarbeid med fastlegen din.
Gjest tusjen Skrevet 21. mai 2004 #3 Skrevet 21. mai 2004 Takk for raskt svar, kjempehyggelig. Jeg skal gjøre ett forsøk med fastlegen min.. hilsen tusjen
Gjest Turi Skrevet 22. mai 2004 #4 Skrevet 22. mai 2004 Har en venninne som er der nå. Det er visst kjempeflott der nede. Mener du må ha BMI over 40 (eller var det 50?) for å få dekket oppholdet, og selv da er det ikke alle helseregioner som dekker det. Min venninne betaler i overkant av 30 000 for 10 uker og regner ikke med å få det igjen...
Gjest "Kursist" Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Heisann. Jeg er i min 6 uke som kursist (heter det her i danmark) på Ebeltoft kurcenter. Må bare svare deg etter jeg leste innlegget. Det er bare et helt herlig sted å være. fantastiske trenere, veiledere og psykoterapeuter, herlige folk med det samme problemet som en selv og masse god mat :-) Det er flere muligheter nå til å ta kortere og lengre opphold, så jeg kan anbefale deg å ta kontakt med de og snakke med de. Det er nok ikke midler for å dekke oppholdet her, men alltid verdt et forsøk å prøve, jeg skal iallefall forsøke når jeg kommer tilbake. Reiser hjem om en uke og gruer meg veldig:-( Vel, lykke lykke til og ta en telefon til de, du vil få et opplegg man kan leve med hjemme kvinne 40
Skravla Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 De som tilhører helse sør/øst kan be om henvisning til NIMI Helgelandsmoen som kan sammenlignes med Ebeltoft. De andre helseregionene har også sentre innen samme sjanger.
Oliven Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Sykehuset i Vestfold har senter for sykelig overvekt og henviser til Evjeklinikken og Telemark rehabiliteringssenter. Står litt om hva de tilbyr av oppfølging her: http://www.siv.no/webpro/portal/AvdSide.as...p;Nyhet_Vis=IDX
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Du har Nimi Helgelandsmoen, der var jeg 14 uker og gikk ned 20 kilo på 14 uker, men det var blodslit og ikke noe ferie opphold, dog det var en Andel på 2500 kroner så var det verdt å være der. Selv om helsa er så som så nå så har man lært mye av å være der og hva som kreves for og gå ned i vekt, så jeg vil absolutt anbefale www.Nimi.no Fordi jeg strever en del selv skal jeg muligens til Ebeltoft en periode for og komme i gang igjen med det vi lærte på Nimi. Det er lettere sammen med andre som er i samme situasjon enn og gjøre alt selv helt alene. Derfor anbefaler jeg alle ett opphold enten på Nimi Ringerike/Helgelandsmoen eller på Ebeltoft hvis man kan ta seg råd til det er det bedre det enn og gå for seg selv og slite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå