Gå til innhold

Kjøper man valentines gave til gutt/mann?

Anbefalte innlegg

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Jeg har aldri hatt kjæreste på valentinesdagen før i år! Hva er normalt og ikke? Kjøper man gave til den mannlige kjæresten, eller ikke? Jeg har jo så klart lyst, men lurer på hva som er vanlig. Hvis man kjøper, hva kan man da kjøpe? Og hvilken pris tenker du er OK for en på 19 år?

Skrevet

Tja. På den aller første valentinsdagen sammen er det mulig noen mannfolk kan sette pris på klissete gaver, men ellers ville jeg bare kjøpt ham en øl og tegnet et hjerte på flaska, og skrevet glad i deg. Eventuelt en potetgullpose og en film som dere kan nyte sammen, eller kinobilletter og popcorn.

Anonymous poster hash: 094b1...21c
  • Liker 1
Skrevet

Det velger du selv :)

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Tja. På den aller første valentinsdagen sammen er det mulig noen mannfolk kan sette pris på klissete gaver, men ellers ville jeg bare kjøpt ham en øl og tegnet et hjerte på flaska, og skrevet glad i deg. Eventuelt en potetgullpose og en film som dere kan nyte sammen, eller kinobilletter og popcorn.

Gode idèer! Takk for svar :) Men er det ikke normalt å kjøpe noe dyrere, f.eks parfyme, klokke osv?

Skrevet

Det er jo kjærlighets dagen, hva med noe sexy undertøy i rødt? Det er vel ofte mannens oppgave å stille med blomster evt. gave.

Anonymous poster hash: fb9c1...279
Skrevet

Gode idèer! Takk for svar :) Men er det ikke normalt å kjøpe noe dyrere, f.eks parfyme, klokke osv?

Dersom timingen er rett sånn at han faktisk trenger parfyme, så kan du godt kjøpe det. Men jeg synes personlig det er hyggeligere å gi sånne ting utenom en kommers valentinsdag, og heller gjøre noe trivelig sammen på dagen (hvis man har tid). Klokke blir for meg alt for dyrt for en valentinsgave, det ville jeg heller gitt i bursdagsgave eller lignende. Men det er såklart smak og behag, synes du han fortjener en klokke, og tror han blir glad for det, så gir du ham det. Bare ikke bli skuffet om du selv "bare" får en rose ;)

Jeg synes det er hyggelig å gi en liten oppmerksomhet på sånne dager. Men ikke noe dyrt som kan forårsake at den ene blir skuffet fordi man ga mer enn man fikk, eller det blir press til å kjøpe noe dyrt bare fordi det kalenderen sier 14. februar.

Hva liker kjæresten din? Gi ham det. Enten det er en favorittmiddag du kan lage, en kinodate, en blow-job eller en iskald øl av favorittmerket hans. Noe som viser at du er glad i ham.

Skrevet

Kanskje han blir aller mest glad hvis du hopper glatt over hele dagen :P

• Liker 6
Skrevet

hva med å lage noe god mat? :) Det skal jeg lage, pluss kake :P

Anonymous poster hash: 58f54...401
Skrevet

Kjøp en flaske vin eller annen drikke som dere kan kose dere med om kvelden :) Du kan jo også overraske han med middag.

Skrevet

Jeg har aldri hatt kjæreste på valentinesdagen før i år! Hva er normalt og ikke? Kjøper man gave til den mannlige kjæresten, eller ikke? Jeg har jo så klart lyst, men lurer på hva som er vanlig. Hvis man kjøper, hva kan man da kjøpe? Og hvilken pris tenker du er OK for en på 19 år?

Den mannlige kjæresten kjøper, ikke dama.

• Liker 1
Gjest Makemeloveit
Skrevet

Det er jo kjærlighets dagen, hva med noe sexy undertøy i rødt? Det er vel ofte mannens oppgave å stille med blomster evt. gave.

Anonymous poster hash: fb9c1...279

Det var en kjempe idè :) Han hadde nok synes det er stas!

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Dersom timingen er rett sånn at han faktisk trenger parfyme, så kan du godt kjøpe det. Men jeg synes personlig det er hyggeligere å gi sånne ting utenom en kommers valentinsdag, og heller gjøre noe trivelig sammen på dagen (hvis man har tid). Klokke blir for meg alt for dyrt for en valentinsgave, det ville jeg heller gitt i bursdagsgave eller lignende. Men det er såklart smak og behag, synes du han fortjener en klokke, og tror han blir glad for det, så gir du ham det. Bare ikke bli skuffet om du selv "bare" får en rose ;)

Jeg synes det er hyggelig å gi en liten oppmerksomhet på sånne dager. Men ikke noe dyrt som kan forårsake at den ene blir skuffet fordi man ga mer enn man fikk, eller det blir press til å kjøpe noe dyrt bare fordi det kalenderen sier 14. februar.

Hva liker kjæresten din? Gi ham det. Enten det er en favorittmiddag du kan lage, en kinodate, en blow-job eller en iskald øl av favorittmerket hans. Noe som viser at du er glad i ham.

Enig der :) Supert! Takk igjen :)

Skrevet

Jeg skal gi ! Tror mannfolkene og setter pris på en liten gest på dagen, det er ikke bare jentenes dag, men og mannfolka's, er jo kjærlighetens dag, ikke jentene's dag!

Gjest Awzm me
Skrevet

Ville ikke noe så dyrt, det har man bursdag og jul for, og andre dager man bare føler for å være gavmild, blir litt påtatt å gi noe så dyrt bare fordi en dag skal være romantisk.

Når det er sagt så er det jo veldig hyggelig med en liten oppmerksomhet på dagen, og det er vanskeligere å finne romantiske gaver til gutter enn jenter, da jenter lettere setter pris på roser og sjokolade.

Men er jo flere gode forslag over her.

Jeg ville kanskje kjøpt en vin, og spandert middag ute/laget mat hjemme, eller noe :)

Skrevet

Kanskje han blir aller mest glad hvis du hopper glatt over hele dagen :P

Der har du rett. Å lage god mat var også et godt forslag, dersom man først skal gjøre noe ut av den dagen. Ingen Valentines-gave hadde gledet meg mer enn fravær av Valentines-markering. Skal noe være romantisk skal det gjøres av lyst, ikke pga. datoen.

Anonymous poster hash: 8a4bb...04e

Gjest Celine*
Skrevet

Jeg lager som regel noe godt til middag, også har vi sex. Han pleier å kjøpe blomster og en liten oppmerksomhet. I fjor fikk jeg et armebånd, synes det er hyggelig.

Vi synes begge Valentines er oppskrytt, og jeg tror kjæresten hadde ledd seg ihjel om jeg hadde kommet med hjerter eller et eller annet dill som han skulle få. Så han får god middag og en annen type oppmerksomhet i stedet. Funker fett. Han kjøper dessuten alt han vil ha selv, sliter nok med å finne jul- og bursdagsgaver til ham.

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker.

Daenerys, mod.

Skrevet

Gaver er vel uansett ikke vanlig på Valentinsdagen.

Det vanlige er at hun får blomster og godis/sjokolade og at de går ut på en date og spiser noe godt, før hun varter han opp i senga.

Iallefall i de landene der Valentines er en faktisk tradisjon. Noe det jo ikke er i Norge...

Skrevet

Tja, jeg er 40 og valentinsdagen er ikke noe som har vært vanlig å markere i hele min tid som kjæreste/samboer/kone. Syns det er litt klissete og kommersielt, men når det er sagt syns jeg forventningene til gave bør gå likt begge veier. Syns IKKE det er slik at kun mannen forventes å kjøpe noe.

Fint å gi hverandre en oppmerksomhet eller gjøre en ekstra anstrengelse, men trenger ikke være dyrt. Eksempler på ting jeg syns er ok, er ei hvitvinsflaske med en amor i plast som henger på (husker ikke hva den heter, tror det er Torres, hvitvinssøsteren til rødvinen med en plastokse på ). Så har Freia noen kjempegode melkesjokoladehjerter som selges i esker på dagligvarebutikker. Ellers fins smågodt formet som hjerter og kyssemunner.

Anonymous poster hash: 50e4e...4ab
Skrevet

Nei, er ikke vanlig å få eller gi gaver på denne dagen utover blomster eller kanskje sjokolade, eller en opplevelse som kino/middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...