AaaaK Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har den herligste kjæresten i verden. Jeg føler at jeg ikke kunne vært mer heldig! Men hva kan jeg gjøre for å fikse denne skrekken? For omtrent et år siden (før jeg ble sammen med min nåværende kjæreste) tok jeg en abort. Han vet ikke om det, og det gjør ikke de fleste andre heller. Jeg er bare ikke klar - så det er ikke det jeg skal diskutere her. Jeg begynte på p-piller ganske rett etterpå, for jeg har alltid vært redd for å bli gravid, og nå hadde jeg opplevd det så jeg ville sikre meg alle veier. Dessverre ble det komplikasjoner med det å starte så tidlig etter inngrepet på pillen og jeg hadde mensen i evigheter (virkelig; vi snakker månedsvis). Til å begynne med i forholdet hadde vi masse herlig sex, men nå som vi er blitt seriøse har det liksom sluknet for meg. Jeg er redd for å bli gravid igjen, at jeg skal måtte ta en til abort og at det driver oss fra hverandre. Jeg er rett og slett blitt så redd at jeg ikke helt klarer å tenke rasjonelt. Vi bruker kondom hver gang, og må holde oss til dette til jeg får lov å begynne på p-piller igjen. Allikevel, med p-piller kommer en ny frykt. Der er det på en måte ingen forsikring om at jeg ikke er gravid. Vanligvis får jeg jo mensen og blir da beroliget, men med p-pillen (i mitt tilfelle skal jeg på minipille etter konsultasjon med gynekolog) så vil jeg jo enten miste mensen helt eller bare ha kunstige blødninger. Har jo hørt skrekkhistorier om folk som får kunstige blødninger, men det viser seg de er gravide likevel. For ikke å snakke om min egen der jeg tok en angrepille, fikk blødning og likevel var jeg gravid... Vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt skrekken eller hvem jeg kan snakke med for å finne ut hva som skal til... 1
Gjest Mupsi Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Kanskje du kan snakke med legen om å få satt inn spiral? Da forsvant min "frykt" for å bli gravid, og det er ikke noe å huske på mtp tabletter osv.
Mona26 Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Ja! Få deg spiral! Fikk det etter jeg tok en provosert abort i 2011. Er ufattelig deilig at det ikke er brukerfeil med spiral. Ja, er litt ubehagelig ( ikke dødelig vondt) å sette inn, men verd hver eneste krone!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 spiral er nok tingen for deg slipper styret med å huske tabletter osv Anonymous poster hash: c4b59...e5b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Hva med p-piller, sæddrepende krem OG kondom? Anonymous poster hash: 1273c...9b6
AaaaK Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2014 Kanskje du kan snakke med legen om å få satt inn spiral? Da forsvant min "frykt" for å bli gravid, og det er ikke noe å huske på mtp tabletter osv. Ja, har tenkt på spiral, men er det ikke sånn at da får man sterkere mens? Grunnen til at jeg begynte på p-piller i en alder av 16 var nemlig sterke menssmerter (mer enn bare auau liksom ...
Gjest Mupsi Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Ja, har tenkt på spiral, men er det ikke sånn at da får man sterkere mens? Grunnen til at jeg begynte på p-piller i en alder av 16 var nemlig sterke menssmerter (mer enn bare auau liksom ... kobberspiral har man blødninger som før eller kan få sterkere blødninger, med hormonspiral mister man etter hvert mensen helt så lenge man har spiralen i.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 Ja, har tenkt på spiral, men er det ikke sånn at da får man sterkere mens? Grunnen til at jeg begynte på p-piller i en alder av 16 var nemlig sterke menssmerter (mer enn bare auau liksom ... Jeg bruker hormonspiral, og har så å si ikke hatt ordentlig mensen i løpet av den perioden jeg har hatt det. Og jeg har snart brukt den så lenge som det jeg kan. Anonymous poster hash: 75f72...f48
Solstrålemamma Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 Får dere humørsvigninger av hormonspiral? På forhånd takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå