AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 På forhånd: Beklager om dette ikke er rett undergruppe å poste i, men følte det var mest riktig.... Det er 20 år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen i år. Jeg flyttet til en annen kant av landet ikke så lenge etterpå, har ikke hatt kontakt med noen fra den perioden av livet mitt de siste 15 årene. Jeg er på Facebook, men er ikke venn med noen fra den tiden i livet mitt. (Jeg ble mer eller mindre mobbet kontinuerlig fra 1-9 klasse, og hadde svært få venner da) Nå ble jeg innmeldt i en gruppe på Facebook (lukket gruppe, noen fra gamle klassen min meldte meg inn) for gjenforeningsfesten som er planlagt senere i år. Nå plutselig så har en håndfull fra klassen og sendt meg venneforespørsler på Facebook....Jeg har ikke svart på disse enda, og jeg sitter med svært blandede følelser om både venneforespørsler og fest.... har jeg lyst å dra? Rippe opp i gammalt gruff? På den annen side så hadde det vært morsomt å dra, bare for å slå i hjel spådommen om et mislykket trydgeliv... (Jeg vet at avgjøelsen er min alene, men det er ok å lufte tanker og følelser og ikke minst høre med allere dere der ute!) Anonymous poster hash: fd66a...183
Jolene Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Hadde jeg skullet dra på noe sånt hadde jeg laget meg en backup-plan dersom reunion hadde vært en reprise av u.skolens dritt. Hadde ikke villet meg selv så vondt å "måttet" være der fordi jeg ikke hadde noe annet å gjøre den kvelden hvis du skjønner hva jeg mener? Venneforespørslene hadde jeg forøvrig ikke svart på før ETTER at jeg hadde vært på reunionen 2
Binta Ba Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Jeg dro ikke. Jeg har lite/ingenting til felles med de jeg gikk på skole med. Vi gikk vidt forskjellige veier i livet. De jeg har på FB som jeg vil ha kontakt med, har jeg der. De andre er ikke der av en grunn.. Men, så føler jeg heller ikke behovet for å "leke kompis og se hvordan det går med alle" heller. 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Jeg dro ikke. Jeg ble ikke direkte mobbet, men det er ikke en tid jeg ønsker å feire eller gjenoppleve. Hadde ikke noe behov for å gjenoppta kontakten og følte det neppe ville kommet noe ut av det, annet enn at de fikk tilfredsstilt sin marginale nysgjerrighet og jeg ville følt meg som om jeg var på ungdomsskolen igjen. Når det gjelder facebook så har jeg ingen der som jeg ikke kjenner godt eller har hatt kontakt med det siste året. Anonymous poster hash: d0753...91d 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Har reunion til neste år, og jeg kommer ikke til å dra. Jeg driter langveis i hvordan de har det nå, om de har kommet seg opp og frem eller gått nedi grøfta. Og jeg bryr meg ikke om de vet hvor jeg er hen i livet heller. Har ikke noe behov for å motbevise noe som helst. Anonymous poster hash: 7f488...429 4
Gjest Raindrops Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Jeg hadde ikke orket. For min egen del tenker jeg at det er fristende å vise dem hvor awesome jeg er og at jeg ikke lar meg pille på nesen, men samtidig så er det ikke så viktig for meg å gni det inn at jeg gidder å ha noe med dem å gjøre, om det så bare er for en kveld. Jeg ble i likhet med deg mobbet gjennom hele grunnskolen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Jeg valgte å ikke delta. Var riktignok opptatt med eksamen og bodde i en by på en annen kant av landet, men følte uansett ingen interesse av å dra. Ble ikke direkte mobbet på ungdomsskolen, men utfryst av de andre jentenes fellesskap. Har i dag kontakt med de jeg vil ha kontakt med.De andre bryr jeg meg ikke om, om vi er ikke FB-venner heller. Det viste deg i ettertid, da bildene fra gjenforeningsfesten ble lagt ut på FB, at kun var et fåtall av de inviterte som hadde møtt opp, og det så ganske miserabelt ut. Veldig glad jeg ikke dro. Anonymous poster hash: af019...d94 2
Scoop Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 Hadde ikke giddet å dra, og kommer ikke til å gjøre det selv heller. Ble ikke direkte mobbet, men det bryr meg rett og slett ikke hva de fra den tiden gjør nå, og har heller ikke noe behov for at de skal vite hva jeg gjør. 2
Gjest lottelh Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Jeg dro på barneskolereunion, men angret. De som mobbet meg på skolen ignorerte meg uansett. Nå prøver de å arrangere for ungdomsskolen. Jeg meldte meg ut av FB-gruppa med en gang jeg ble lagt til.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #10 Skrevet 26. januar 2014 Jeg ville dratt hvis jeg var deg. Ettersom du har negative minner fra den tiden tror jeg det er ekstra viktig. Vi hadde reunion i sommer, og jeg var veldig i tvil om jeg skulle dra fordi vi hadde endel såkalte "klikker" i klassen. Det var stor forskjell mellom de kule og de ikke fullt så kule (jeg kom i sistnevnte kategori :-) og det er endel negative minner fra den tiden. Det jeg grudde meg mest til var å møte igjen de kule og populære jentene, fordi jenter er veldig flinke til å få andre jenter til å føle seg skikkelig utenfor hvis man ikke hadde de riktige klærne, den riktige kjæresten etc.etc Da jeg kom dit så fikk jeg nesten sjokk. De jeg inne i mitt hode "fryktet" den gang, var ikke mye å frykte lenger, og det ble faktisk ganske så hyggelig. Jeg har fått lagt lokk på minnene fra den tiden, og har skjønt at "kult" kan med årene bli noe helt annet. Dra for din egen del...bedre å angre på noe man har gjort, en å lure for all tid :-) Anonymous poster hash: c0662...c94
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 Jeg hadde dratt! Alle som en har nok vost opp i løpet av de siste 20 årene, og vi er vel alle ganske annerledes den dag i dag, enn det vi var på ungdomsskolen. La denne kvelden være en sjanse til å få et greit forhold til disse menneskene? Det er en reunionsfest, det kommer ikke til å være drama eller baksnakking eller mobbing som det var den gangen.. Det er 20 år siden!! De andre har nok lagt tiden som mobber bak seg, så du burde legge tiden som mobbeoffer bak deg også Det er tross alt bare en kveld, og du kan jo dra når du vil, det er bare å finne på en unnskyldning dersom du ikke føler deg komfortabel i det hele tatt.. Jeg tror det kan være koselig for alle å delta, det vil jo være fokus på de gode stundene, man kommer jo ikke der 20 år etter og snakker om de kjipe dagene! Mange skjemst sikkert over sånn de behandlet deg og vil møte deg med en helt annen respekt i dag, nå som dere er voksne. Reunion er for alle, ikke bare de som var populære på skolen og som har gjort det bra med karriære og familie i årene etter.. Selv om du ikke "bryr ddg om hva folk gjør for tiden" som mange skriver her, så kan det være kjekt å møte Det er tross alt bare noen timer, du trenger ikke bli bestevenner med de liksom. Jeg ville gått! Og jeg ville også ønsket at de som var mindre populære og alle de jeg ikke likte kom, sånn at jeg kunne "gitt de en ny sjangse". Anonymous poster hash: 8fde3...34a
Binta Ba Skrevet 26. januar 2014 #12 Skrevet 26. januar 2014 Jeg hadde dratt! Alle som en har nok vost opp i løpet av de siste 20 årene, og vi er vel alle ganske annerledes den dag i dag, enn det vi var på ungdomsskolen. La denne kvelden være en sjanse til å få et greit forhold til disse menneskene? Det er en reunionsfest, det kommer ikke til å være drama eller baksnakking eller mobbing som det var den gangen.. Det er 20 år siden!! De andre har nok lagt tiden som mobber bak seg, så du burde legge tiden som mobbeoffer bak deg også Det er tross alt bare en kveld, og du kan jo dra når du vil, det er bare å finne på en unnskyldning dersom du ikke føler deg komfortabel i det hele tatt.. Jeg tror det kan være koselig for alle å delta, det vil jo være fokus på de gode stundene, man kommer jo ikke der 20 år etter og snakker om de kjipe dagene! Mange skjemst sikkert over sånn de behandlet deg og vil møte deg med en helt annen respekt i dag, nå som dere er voksne. Reunion er for alle, ikke bare de som var populære på skolen og som har gjort det bra med karriære og familie i årene etter.. Selv om du ikke "bryr ddg om hva folk gjør for tiden" som mange skriver her, så kan det være kjekt å møte Det er tross alt bare noen timer, du trenger ikke bli bestevenner med de liksom. Jeg ville gått! Og jeg ville også ønsket at de som var mindre populære og alle de jeg ikke likte kom, sånn at jeg kunne "gitt de en ny sjangse". Anonymous poster hash: 8fde3...34a Hvorfor skal man bruke energi på å gi folk som mobbet en over flere år en ny sjanse? 17
Barcelone Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 Jeg droppet å dra da vi hadde reunion. Hadde ikke noe forhold til de folka mens jeg gikk på skolen og har ikke noe behov for noe forhold til dem nå. Har kontakt med et lite fåtall av dem jeg gikk på skole med, men disse kan jeg møte ellers så så ikke noen grunn til å dra på noe reunion. I følge de jeg kjente som var der så var det akkurat samme klikkene og oppførsel som på ungdomsskolen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Har du noen andre fra den tiden som skal? Som du var venner med/var hyggelig mot deg? I så fall ville jeg gått! Men det kan være greit å vite at det er minst ett "trygt" menneske der, sånn tilfelle folk ikke har blitt voksne ennå På vår ungdomsskole var det en eksklusiv gruppe jenter som styrte alt. Jeg ble ikke direkte mobbet, men i likhet med alle andre på skolen, var disse jentene med å styre livet mitt bla. med utfrysing osv. Da to av disse jentene tok initiativ til å arrangere ungdomsskolereunion i fjor, var jeg veldig i tvil om jeg skulle gå. Jeg har flyttet fra stedet jeg vokste opp. Da de endelig ble enige om en dato, krasjet det med andre planer for meg, så valget om å ikke møte opp ble enkelt. Det viste seg i ettertid at bare 10-20 stykker av rundt 200 inviterte møtte opp, og alle var en del av denne jenteklikken. Har sett noen bilder, det ble ikke noen suksess de hadde pyntet en diger gymsal og hadde planlagt mange aktiviteter som ikke kunne gjennomføres for så få deltagere. Så stusselig ut. Omtrent like stusselig som 13 års fødselsdagen til kusina mi etter at disse jentene bestemte seg for å styre sånn at ingen skulle møte opp.. Og det beste var at ingen hadde snakket sammen om å ikke komme, for å liksom "hevne" seg. Hver og en fant bare ut at de ikke ønsket å være med, for de hadde ingen gode minner om disse jentene. Sånn kan det gå!Anonymous poster hash: 4a6df...bab 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Denne tråden må nesten linkes til: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=738379 Det er vel den tråden som har fått flest likes på KG noensinne. Anonymous poster hash: 5e6f2...048 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #16 Skrevet 26. januar 2014 Jeg ville ikke dratt på det om jeg var deg. Det at du ikke kommer viser jo egentlig at du ikke har noe til overs for de tullingene der. Likevel kan det jo også virke som om du har kommet videre dersom du kommer. Kanskje noen vil benytte anledningen til å be om unnskyldning? Dersom du ikke har NOEN der som du føler du kan lene deg litt på utover kvelden ville jeg nok ikke ha kommet. Anonymous poster hash: c3a26...a27 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 Hvorfor skal man bruke energi på å gi folk som mobbet en over flere år en ny sjanse? Det å tilgi letter først og fremst vårt eget sinn, i motsetning til å bære nag for alltid. Nå spørs det selvsagt hvor alvorlig det var Anonymous poster hash: 16707...df8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #18 Skrevet 26. januar 2014 TS kunne jo ha gått for å stille nysgjerrigheten sin. Men hvis du frykter du skal få flashback fra mobbing så kanskje best å stå over. Jeg gikk. Selv om jeg ikke har noe kontakt med de fra ungdomsskolen så var jeg nysgjerrig. Siden jeg er kjekkere i dag enn dag håpte jeg skulle få napp hos baben i klassen. Du vet hun med lyst langt hår, blå øyne og store daier. Alle gutta lå langflate for henne husker jeg. Ble rimelig skuffa ja. Dama var feit som en flodhest og huden hennes var solskadet. Hadde ikke tatt i henne med en ildtang i dag engang. Så det ble ikke noe på meg.. Anonymous poster hash: b03d1...aa7 2
Cata Skrevet 26. januar 2014 #19 Skrevet 26. januar 2014 Jeg dro. Jeg ble mobbet på ungdomsskolen, men hadde det greit nok på barneskolen, så jeg tok sjansen. Jeg kjente et lite behov for å vise at jeg hadde forandret meg en del "siden sist". For meg ble det en positiv opplevelse. Jeg kommer aldri til å bli "bestis" med noen fra den tiden, men i løpet av festen så oppdaget jeg at de aller fleste av dem var blitt eldre og mer forstandige de også. Men jeg skjønner også dem som ikke vil gå på slikt. Det kommer nok an på mobbingens art, varighet og hvor man selv står i livet. Jeg hadde for øvrig backup plan i form av "kjøre selv", slik at jeg hadde retretten sikret. (Selve middagen og festen fant sted i et grendehus litt utenfor sivilisasjonen, så jeg syntes det var greit å ha muligheten til å stikke hvis det ikke ble ålreit å være der. )
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #20 Skrevet 26. januar 2014 Det å tilgi letter først og fremst vårt eget sinn, i motsetning til å bære nag for alltid. Nå spørs det selvsagt hvor alvorlig det var Anonymous poster hash: 16707...df8 Jeg har flere brennmerker på kroppen etter at jentene i klassen stumpa røyken på meg over flere år. Anonymous poster hash: 7f488...429 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå