Gå til innhold

Når trygt å kjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drakk 5 halvlitere øl i går. Drakk siste halvliter ca kl 18. Brukte vel en 2-3 timer på å drikke dem. Veier 83 kilo.

Noen som vet når det er helt trygt?



Anonymous poster hash: 3ee97...37a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være helt sikker så drikker du en øl til nå så er du helt sikker på at du ikke kan kjøre.. ;) Neia, jeg aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det blir sagt ca 2 timer for hver alkoholenhet, fra du begynner å drikke. Men jeg legger på en del ekstra. Uansett så skal det ikke være noen fare nå lenger hvis du sluttet å drikke kl 18. Noe annet hadde vært om du drakk til kl 0330 i natt :)



Anonymous poster hash: a1f97...938
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Er så sjelden jeg drikker så vet ikke helt hvro grensa går.

Vil helst ikke ta noen sjanser, siden jeg skal kjøre priattaxi fra kl 21 i kveld.



Anonymous poster hash: 3ee97...37a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Er så sjelden jeg drikker så vet ikke helt hvro grensa går.

Vil helst ikke ta noen sjanser, siden jeg skal kjøre priattaxi fra kl 21 i kveld.

Anonymous poster hash: 3ee97...37a

kjører du fra klokken 21, så går det nok helt fint.

Anonymous poster hash: 2c01f...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være kvitt promillen rundt 12 timer etter drikkestart hvis du er helt gjennomsnittlig. Men det er veldig store individuelle forskjeller her, så du kan på ingen måte sette deg bak rattet 12 timer etter siste enhet. Jeg ville sørget for å ha nesten det dobbelte, i hvert fall 50 % ekstra, for å være trygg. Du vil uansett være trygg når du ikke skal kjøre før kl. 21, da er det ingen fare.



Anonymous poster hash: 2db1f...6c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar. Hr ikke problem å jobbe svart, men å kjøre med alkhol i kroppen utgår.



Anonymous poster hash: 3ee97...37a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du sluttet å drikke i går kl.18, vil jeg tro det skal gå helt fint å kjøre bil i kveld kl.21 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...