AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Weekend-tur til Amsterdam, hvor er det praktisk å bo? Vi er tre jenter på tur, og ønsker å besøke et par muséer, se Anne Franks hus, rusle rundt, spise godt, kanskje leie sykkel? Blir litt usikker på hvor det er mest sentralt, Museumskvartalet? Dam plass? Kanalringen? World Trade Senter? Har du tips til gode hotellvalg som ikke er for dyre? Anonymous poster hash: 43712...bf6
Cata Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Jeg var på venninnetur dit for noen år siden og vi bodde på Hotel Rokin. Det synes vi var veldig greit. Ser på Trip Advisor at det det ligger i Red Light District, men det må i så fall være veldig i utkanten. Rommene er små og ganske enkle, men det var rent og frokosten var helt grei. Det var ikke spesielt langt å gå inn til "sentrum". I løpet av en kveld gikk jeg to ganger inn til Sentralstasjonen for å møte mine venninner. (Jeg ankom først og de hadde ikke lyst til å gå alene til hotellet.) Betjeningen på Rokin var svært hyggelige og hjelpsomme. Det var imidlertid et alvorlig minus med hotellet og det er gaten Rokin som går rett utenfor. Den er mye trafikkert så er du vár for trafikkstøy så blir det fort ubehagelig. Da bør du i så fall spørre om de har noen rom som vender vekk fra gaten (eller gjøre som jeg og ha med sov-i-ro) .
Lea2 Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Det er ganske greit å komme seg rundt i Amsterdam med trikk og buss, så jeg tror jeg hadde prioritert å bo sentralt og nær en av holdeplassene i sentrum. Dams plass er sentralt. kan være bråkete om natta, men jeg ville heller bodd der og hatt alt utenfor døra enn å måtte bytte trikk ørten ganger for å komme seg fra A til B. VI bodde på dette hotellet et par netter: http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g188590-d232400-Reviews-Hotel_De_Gerstekorrel-Amsterdam_North_Holland_Province.html Som det står.. masse trapper og ingen heis, men veldig praktisk beliggenhet (rett ved Red Light District). Enkel standard, gode senger og ikke besøk på rommet etter klokka 20.00
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har vært mye i Amsterdam, og foretrekker å bo i nærheten av Spui. Det er et par holdeplasser med trikken forbi Dam, med gangavstand til praktisk talt alt.Anonymous poster hash: f7ad9...9c3
gustav Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Sover på hotell allerhelst i nærheten av Rembrandtsplein, alternativt Leidseplein. 10 min gange mellom disse to. Det er i området her vi pleier å spise og å gå ut på kvelden, og vi føler det praktisk å kunne gå innom hotellet for å sette fra seg handleposer og skifte før restaurantbesøk. Synes også det er greit å ha kort vei hjem på natta På dagtid har vi jo uansett på gode gåsko og da gjør det ikke noe om vi må gå en km eller halvannen.. Uansett går det 'alltid' en trikk fram til midnatt
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Tips til hotellvalg da? Det er ikke så lett å bestemme seg, og spør jeg en nederlender, så sier han at de ikke bor på hotell i eget land, da det er så lite at de reiser hjem.... Anonymous poster hash: 43712...bf6
Lea2 Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Du har fått i alle fall to tips til sentrale hoteller over. Men du kan finne mye om du tar en titt på http://no.tripadvisor.com/ og taster inn de kravene du evt har. Mest sannsynlig er det ikke så store forskjeller og skikkelig elendige hoteller finnes det knapt.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Jeg liker å bo på Singel hotel. Rimelig og lite, men rett ved en kanal. Svært sentralt, men rolig strøk. Ikke langt unna togstasjonen, så det er ikke langt å gå med bagasjen når dere ankommer/reiser. Jeg er generelt veldig glad i Haarlemmerstraat-området, mange fine kafeer, barer, butikker. Anonymous poster hash: 291d0...444
Leahisabella Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Jeg vil annbefale Best western blue square hotel (link her) om du vil bo billig. Jeg og samboeren bodde der for 2 år siden da vi var i Amsterdam. Rommet var fint og rent, frokosten var god, de ansatte var hyggelige og hjelpsomme.. Vi var i allefall veldig fornøyde.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 jeg har vært mye i Amsterdam gjennom årene, og har som regel med å bo i nærheten av Leidsplein der vil jeg anbefale Amsterdam American, Nh amsterdam center, Hotel roemer, og Hotel Vondel. Alle fine hoteller. Amsterdam American ligger omtrent på leidsplein. Nå i den siste tiden har jeg brukt denne tjeneste som heter name your own price hvor man byr på hoteller( er en egen tråd om det på tripadvisor) og har fått flotte hoteller, man skal vite litt om hvor ting ligger hen og hvordan man byr men dette kan du lese deg til forrige gang fikk vi 4 stjernes hotell til 1500 for 3 netter. dette var i desember. Hotell i Amsterdam er som regel dyrt så man kan spare litt penger på å velge dette. Anonymous poster hash: 3ef3d...b99
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå