Gå til innhold

Stikker du av ifra minibar regningen?

68 stemmer

1. 1. Er du ærlig, og betaler for det du har tatt i minibaren?

• Ja, selvfølgelig! Oppgir hva jeg har tatt uten at resepsjonisten må spørre.
    • Ja, om jeg blir spurt.
    • Noen ganger...
      0
    • Jeg oppgir noe av det jeg har tatt, men ikke alt. Det er så dyrt.
      0
    • Sjelden.
      0
    • Nei. Og om jeg blir spurt, benekter jeg det.
    • Aldri. At jeg drakk av spriteflaska og fylte opp med vann etterpå, er ikke mitt problem. Heller ikke at jeg brakk av et par biter av sjokoladen før jeg pakket den pent inn igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som resepsjonist på et stort forretningshotell, og opplever at dessverre alt for mange stikker av ifra minibar regningen sin.

Vi har som vane å spørre ved utsjekk, og husøkonom avd. sjekker alle rom hver dag.

Skal ikke se bort ifra at noen gjerne glemmer at de tok en sjokolade kvelden før, men har du tømt minibaren og i tillegg benekter dette ved utsjekk, ja da er du frekk!

Ofte kan vi belaste i etterkant, men er det ikke bedre å være ærlig ved utsjekk?

Dette er også grunnen til at varer fra minibaren koster såpass. Svinn som må dekkes opp for.

Og-

Takk til alle dere som er ærlige og betaler for dere, sånne gjester liker man :danse:

Anonymous poster hash: 46e1a...0e7
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar så godt som aldri noe fra minibaren, men de få gangene jeg gjør det betaler jeg naturligvis for meg. Det er dyrt, ja, men jeg vet jo at det er dyrt før jeg tar noe fra minibaren. Jeg pruter ikke på maten på restaurant heller, siden jeg vet prisen på forhånd.

Har forsåvidt regnet med at det vil komme en regning i posten dersom jeg ikke betaler uansett, siden de tross alt har navn og kortdetaljer på meg, men jeg ville betalt uavhengig av det. Delvis nettopp fordi jeg vet at regningen for det går videre til andre hotellgjester.

Tror forøvrig ikke det er noe sjakktrekk å gjøre avstemningen offentlig, da får du neppe like ærlige svar som du hadde fått hvis den var anonym. Neppe så mange som vil vise til alle andre forumbrukere at de stikker av fra regninger, enda så vanskelig det er å identifisere dem i virkeligheten ut fra brukernavn på et nettforum.

Anonymous poster hash: 661b2...2f3
  • Liker 5
Skrevet

Sjelden jeg har vært på hoteller der de har minibar. Men når jeg er på en slik ferie og vi får lyst på noe i minibaren som frister så unner vi oss den prisen :)

Betaler selvsagt for det. Trodde det var standard at man enten gjorde det med en gang eller at det ble fakturert i ettertid jeg.

Å ikke betale er jo det samme som tyveri mener jeg.

Skrevet

Jeg graver til meg alt av den overprisa dritten dere har :fnise:

Anonymous poster hash: ebe6e...ccd
Skrevet

Jeg graver til meg alt av den overprisa dritten dere har :fnise:

Og sender regningen til oss andre hotellgjester. Simple drittsekk.

• Liker 6
Skrevet

Takk takk :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar så godt som aldri noe fra minibaren, men de få gangene jeg gjør det betaler jeg naturligvis for meg. Det er dyrt, ja, men jeg vet jo at det er dyrt før jeg tar noe fra minibaren. Jeg pruter ikke på maten på restaurant heller, siden jeg vet prisen på forhånd.

Har forsåvidt regnet med at det vil komme en regning i posten dersom jeg ikke betaler uansett, siden de tross alt har navn og kortdetaljer på meg, men jeg ville betalt uavhengig av det. Delvis nettopp fordi jeg vet at regningen for det går videre til andre hotellgjester.

Tror forøvrig ikke det er noe sjakktrekk å gjøre avstemningen offentlig, da får du neppe like ærlige svar som du hadde fått hvis den var anonym. Neppe så mange som vil vise til alle andre forumbrukere at de stikker av fra regninger, enda så vanskelig det er å identifisere dem i virkeligheten ut fra brukernavn på et nettforum.

Det er sant, beklager. Tanken var at "alle" skulle få mulighet til å stemme, enten de var medlem eller gjest.

Ts

Skrevet

Det er sant, beklager. Tanken var at "alle" skulle få mulighet til å stemme, enten de var medlem eller gjest.

Ts

Ingenting å beklage, altså, bare tror det hadde blitt større oppslutning om avstemningen da. Vi får se :)

Skrevet

Nå er det nok ulik praksis på de forskjellige hotellene, men i den kjeden jeg jobber for blir ikke den neste gjesten som bor på rommet pålagt å betale det den forrige skulle betalt altså. Om det var det du mente.

Minibaren blir sjekket etter hver gjest som sjekker ut, og det blir notert hva som er tatt.

Får vi ikke belastet gjesten så går det på svinn-kontoen. Så det er hotellet -vi- som taper på dette.

Ts

Skrevet

Nå er det nok ulik praksis på de forskjellige hotellene, men i den kjeden jeg jobber for blir ikke den neste gjesten som bor på rommet pålagt å betale det den forrige skulle betalt altså. Om det var det du mente.

Minibaren blir sjekket etter hver gjest som sjekker ut, og det blir notert hva som er tatt.

Får vi ikke belastet gjesten så går det på svinn-kontoen. Så det er hotellet -vi- som taper på dette.

Ts

Nei, mener at det underskuddet ved svinn over tid må tjenes inn igjen, og da øker prisene. Tror ikke dere belaster enkeltkunder, antar dere noterer ned hva som eventuelt har forsvunnet, men over tid er det jo hotellgjester som sørger for inntektene - og dermed også betaler for slikt svinn. Ikke så mye pr. hotelldøgn pr. pers, akkurat, men det blir jo en og annen krone om alle er så elendig oppdratt som denne anonyme brukeren er. Pengene som går inn for å dekke opp for slikt svinn kommer tross alt til slutt fra oss ærlige hotellgjester.

• Liker 3
Skrevet

Nei, mener at det underskuddet ved svinn over tid må tjenes inn igjen, og da øker prisene. Tror ikke dere belaster enkeltkunder, antar dere noterer ned hva som eventuelt har forsvunnet, men over tid er det jo hotellgjester som sørger for inntektene - og dermed også betaler for slikt svinn. Ikke så mye pr. hotelldøgn pr. pers, akkurat, men det blir jo en og annen krone om alle er så elendig oppdratt som denne anonyme brukeren er. Pengene som går inn for å dekke opp for slikt svinn kommer tross alt til slutt fra oss ærlige hotellgjester.

Slutt å vær så skinnhellig nå :fnise:

Skrevet

Stemmer, er som jeg skrev i åpningsinnlegget, at det er overpriset for å dekke opp for svinn. Vi alle vet jo at den bittelitte chipsposen/ sjokoladeplata ikke er verdt de 30-40-50 kronene.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke forstå hvorfor jeg ikke skulle betalt. Det blir jo å stjele.

Har aldri tatt noe fra minibar, men hadde jeg gjort det ville jeg sagt ifra uoppfordret ved utsjekk, det ser jeg på som selvfølge

• Liker 1
Skrevet

Nei har aldri latt være å betale. Er ingen tyv.

Bruker ikke minibar særlig ofte, pga prisene. Kjøper heller ute det jeg vil ha og tar det med på rommet. Får jeg en akutt craving, eller kommer sent frem dødssulten og ikke har andre alternativer der og da, så hender det jeg tar sånt som jeg enkelt kan erstatte ved å stikke innom en butikk senere.

Anonymous poster hash: 03e3d...e04
  • Liker 1
Skrevet

Stemmer, er som jeg skrev i åpningsinnlegget, at det er overpriset for å dekke opp for svinn. Vi alle vet jo at den bittelitte chipsposen/ sjokoladeplata ikke er verdt de 30-40-50 kronene.

Ts

Jeg vet hvordan man løser det. Bare kutt ut hele den overprisa dritten og heller la gjestene hatt sine egene ting i kjøleskapet. Til dyrere det blir, til mere svinn blir det.

Jeg betaler når jeg har tatt.

Skrevet

Jeg pleier å betale for meg hvis jeg tar noe fra minibaren, ja. Men ærlig talt trodde jeg dette ble trukket fra kortet mitt i ettertid, er ikke det noe av grunnen til at hotellet vil ha kortinformasjonen når man sjekker inn? Jeg har ihvertfall aldri nevnt selv hva jeg har spist/drukket fra minibaren når jeg sjekker ut.

Det har også hendt at jeg har fått veldig lyst på noe i minibaren en kveld, f.eks. en cola eller sjokolade. Noen ganger har jeg da gått ut senere og kjøpt inn det jeg har tatt, og lagt tilbake i minibaren. Mye billigere å kjøpe i vanlig butikk, minibar er jo pinlig dyrt.

Skrevet

http://www.youtube.com/watch?v=RWp-0LZAl-4

http://www.youtube.com/watch?v=k5JiCl-bhCs

http://www.youtube.com/watch?v=L2PGH1LDAeU

http://www.youtube.com/watch?v=mVTX8st3XQ0

http://www.youtube.com/watch?v=FvsQk0bv32A

Skrevet

Naar de spoer, sier jeg hva jeg har tatt og betaler med cash. Har skjedd en gang at jeg glemte noe jeg hadde tatt forste kvelden og saa det var lagt paa kredittkortet senere. Saa saann ser jeg ikke paa det som noen big deal - de faar jo betalingen sin.

Minibar er stort sett bortkastede penger men naar jeg moter en fyr jeg dater paa hans hotell i London eller New York mesker jeg meg... Alt paa firmas regning, han sier "ta det du vil ha". Stort sett bestiller jeg roomservice da.

Skrevet

Fy faen for noen fattigluser..Dyrt?? Har man råd til hotell, har man vel råd til en jævla sjokolade også?

Koster vel maks en hundrings om man tar et par, tre ting.

Dyrt??? En jævla hundrings...

Og å kjøpe igjen varer i butikkene for å erstatte det de har tatt for å spare noen ynkelige kroner...dette var stakkarslig.

Anonymous poster hash: f0b50...66e
Skrevet

Hvis jeg først tar noe fra minibaren, så betaler jeg for det ved utsjekk.

Men jeg prøver heller å stikke på en bensinstasjon/kiosk eller evt. butikk istedenfor. Selv bensinstasjon er jo billigere enn minibaren....

Alkohol fra minibaren tar jeg aldri...... svindyrt!

Og nei, kan jeg ikke huske sist jeg tok meg råd til å bo på hotell på egen regning, ligger ofte på hotell likevel i forbindelse med organisasjonsarbeid.

Hadde fint klart håndtert minibarreningen, men jeg ser ikke hvorfor jeg skal betale flesk for å ta noe derfra når jeg kan få det langt billigere bare jeg løfter på rompa og tar meg en 10 minutters spasertur bort fra hotellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...