AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Syntes det var morro å lese i tråden "Når er man for gammel til å få barn" og vil gjerne spørre de som har en forholdsvis lav aldersgrense (rundt 35) om noe: Jeg fikk min første da jeg var 23, han er nå 19 og har flyttet ut, i oktober ble jeg mamma igjen til nr. 3 som 41-åring! Hvorfor mener dere at dette er "galt"? Jeg skjønner det nemmelig ikke, da alt ligger mer til rette for baby nå. Økonomien, jobben, forholdet, livserfaringen....alt! Jeg er mye roligere og mer avbalansert nå enn før, har mye mere tid og kan ta permisjon så lenge jeg har lyst til uten at det får økonomiske konsekvenser. Jeg tror nok også at jeg er i bedre form, både fysisk og psykisk, nå enn da jeg fikk nr. 1. Er veldig spent på svarene jeg får! Anonymous poster hash: ae2cf...1bc 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Jeg synes nå folk skal få barn når det passer dem selv, ikke når det passer andre:) Anonymous poster hash: 79372...cc5 7
Stormborn Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Jeg ville aldri brukt hele livet mitt på barn... Jeg får et nå snart og det blir mest sannsynlig eneste så innen jeg er 41 er ungen 13 og jeg kan bruke disse pengene og denne tiden du snakker om på helt andre ting Selvfølgelig legge ting til rette for ungen, skal ikke slå hånda av henne når hun blir 13 altså, men de blir litt mer selvstendige da! At du er i bedre form nå er jo heller unntaket enn regelen 1
Stinelin Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Jeg svarte i tråden utfra det som passer meg, sier ikke at det er galt at andre er eldre når de får barn. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 Jeg ville aldri brukt hele livet mitt på barn... Jeg får et nå snart og det blir mest sannsynlig eneste så innen jeg er 41 er ungen 13 og jeg kan bruke disse pengene og denne tiden du snakker om på helt andre ting Selvfølgelig legge ting til rette for ungen, skal ikke slå hånda av henne når hun blir 13 altså, men de blir litt mer selvstendige da! At du er i bedre form nå er jo heller unntaket enn regelen Må bare legge til at da jeg hadde fått nr. 2 som 29-åring var jeg 100 % sikker på at jeg ikke ville ha flere barn, og at jeg var ferdig. I 10 år var vi sikre på at vi ikke skulle ha flere, og vi nøt at de to eldste ble mer og mer selvstendige. Plutselig dukket ønsket om en liten en til da jeg nærmet med 39. Brukte lang tid på å bestemme oss, siden vi jo egentlig var "ferdige", men tanken på en til ble aldri borte. Spiren satt på 1. forsøk og vi har ikke angret ett sekund siden. Så aldri si aldri! Anonymous poster hash: ae2cf...1bc
Stormborn Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Må bare legge til at da jeg hadde fått nr. 2 som 29-åring var jeg 100 % sikker på at jeg ikke ville ha flere barn, og at jeg var ferdig. I 10 år var vi sikre på at vi ikke skulle ha flere, og vi nøt at de to eldste ble mer og mer selvstendige. Plutselig dukket ønsket om en liten en til da jeg nærmet med 39. Brukte lang tid på å bestemme oss, siden vi jo egentlig var "ferdige", men tanken på en til ble aldri borte. Spiren satt på 1. forsøk og vi har ikke angret ett sekund siden. Så aldri si aldri! Anonymous poster hash: ae2cf...1bc I så fall må jeg bytte ut typen også, for han skal forhåpentligvis sterilisere seg Har ikke tid og råd til flere unger enn en + at jeg har stedatter. Vil ha litt til meg selv også og kan ikke se for meg at jeg driver med dugnader 4 dager i uka... Da vil jeg heller ha god tid til ungen jeg har og gi henne muligheter
Gjest BettyBoop Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Jeg ville aldri brukt hele livet mitt på barn... Jeg får et nå snart og det blir mest sannsynlig eneste så innen jeg er 41 er ungen 13 og jeg kan bruke disse pengene og denne tiden du snakker om på helt andre ting Selvfølgelig legge ting til rette for ungen, skal ikke slå hånda av henne når hun blir 13 altså, men de blir litt mer selvstendige da! At du er i bedre form nå er jo heller unntaket enn regelen hahaa men når de er tretten er de interessert i dyre merkeklær og de vil ha fordo venninnene har. En 13 åring er ikke billig i drift
Celtic Heart Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 Som jeg svarte i den andre tråden er det helt opp til andre når de velger å få barn. Min mor ble jo bestemor rundt den alderen så for meg ville det vært totalt uaktuelt av den grunn. Skal jeg ha flere barn nå må gubben byttes ut for han er sterilisert. Tenk så enkelt det hadde vært om alle hadde vært så sikre på seg selv at de ikke trengte bekreftelse fra noen andre enn sin partner på det "rette" svaret.
Stormborn Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 hahaa men når de er tretten er de interessert i dyre merkeklær og de vil ha fordo venninnene har. En 13 åring er ikke billig i drift Nei, kanskje ikke i penger... Men da er det bedre å ha bare en 13åring enn en 13åring og en 15åring feks. Og som jeg skrev i det andre svaret mitt vil jeg heller kunne støtte fullt opp om en unge OG ha tid og penger til meg og mine hobbyer enn å bruke alt av tid og penger på unger Det er forresten ikke alle 13åringer som er helt der enda at de skal ha dyre ting heldigvis
Gjest BettyBoop Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 Bestemor som 41 er da alt for ungt. Da har man jo som regel bare tenåringsbarn 2
Moija Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 Vil si at det er andre ting som i større grad avgjør om jeg syns et par burde få barn eller ikke enn alder:) Sjøl fikk jeg barn sent, var 35 da jeg fikk første, for meg var det akkuart passe, ikke fordi jeg var 35 men pga andre forhold. Min søster ble bestemor for tredje gang samme året som jeg ble mor for andre gang, og må si jeg synes både mitt og mitt tantebarns svangerskap var like "passende" Men må si jeg ikke kunne tenkt meg å hatt en trettenåring i huset som syttiåring... men det er heelt sikkert mange tilfeller der det også går helt fint
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #12 Skrevet 24. januar 2014 Vil si at det er andre ting som i større grad avgjør om jeg syns et par burde få barn eller ikke enn alder:) Sjøl fikk jeg barn sent, var 35 da jeg fikk første, for meg var det akkuart passe, ikke fordi jeg var 35 men pga andre forhold. Min søster ble bestemor for tredje gang samme året som jeg ble mor for andre gang, og må si jeg synes både mitt og mitt tantebarns svangerskap var like "passende" Men må si jeg ikke kunne tenkt meg å hatt en trettenåring i huset som syttiåring... men det er heelt sikkert mange tilfeller der det også går helt fint Hehe, nei en 13-åring som 70 er kanskje litt drøyt! Anonymous poster hash: ae2cf...1bc 1
akkuratnå Skrevet 24. januar 2014 #13 Skrevet 24. januar 2014 Stå på! :-) Jeg tipper at de fleste som sier at sånt er uaktuelt er de som ikke har kommet i den alderen selv enda, og hvem vet hva man føler om noen år? Jeg synes det er supert at folk får barn når de er godt voksne. Eller unge. Eller egentlig når som helst så lenge man ønsker barnet alt godt. 2
Dricka Skrevet 24. januar 2014 #15 Skrevet 24. januar 2014 Da jeg var sånn 16 år så hadde jeg ei venninne som hadde en far som var 70 år. Og det er ikke så veldig kult å være 16 år og en far som har dårlig helse fordi han begynner å bli gammel. Man vil gjerne ha foreldrene sine litt lenger enn til slutten av tenåra..Opp til hver enkelt såklart, men synes det er noe å tenke igjennom.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #16 Skrevet 24. januar 2014 Tenk så enkelt det hadde vært om alle hadde vært så sikre på seg selv at de ikke trengte bekreftelse fra noen andre enn sin partner på det "rette" svaret. TS her. Jeg spør ikke fordi jeg trenger noe bekreftelse altså. Jeg stiller dette spørsmålet fordi det, i den andre tråden, virker som det er så mange som har en mening om dette, noe jeg ikke helt skjønner hvorfor man har... Det er jo fullstendig opp til paret og deres ønsker. Jeg finner det snodig at noen på 20 eller 30 skal mene at jeg egentlig er for gammel, og lurer derfor på hvorfor. Anonymous poster hash: ae2cf...1bc 1
hjärterdam Skrevet 24. januar 2014 #17 Skrevet 24. januar 2014 Bestemor som 41 er da alt for ungt. Da har man jo som regel bare tenåringsbarn Mamma fylte 42 det året hun ble mormor, fikk sin første da hun var 21, som da (naturlig nok mtp tallene) også fikk sin første som 21-åring. Selv var jeg 22 da første kom, og er nå 28 med nr to på vei. Vil tro vi ender på en til rimelig raskt og at førtiårene går med på eldre barn enn babyer. Liker f.eks tanken på å ikke bli veldig gammel farmor (om jeg blir farmor da). Dog skjønner jeg folk som prioriterer andre ting i 20-30årene også.
Gjest Whitestripes Skrevet 24. januar 2014 #18 Skrevet 24. januar 2014 Bestemor som 41 er da alt for ungt. Da har man jo som regel bare tenåringsbarn Mens noen av oss har voksne barn når vi er 41 Kunne gjerne blitt bestemor, jeg, men unga mine er da så trege med å sette i gang produksjonen 2
Moija Skrevet 24. januar 2014 #19 Skrevet 24. januar 2014 For å snu det hele på hodet, hadde jeg blitt gravid som nittenåring er det mange som burde blitt bekymret, mens jeg overhodet ikke fatter hvorfor noen skulle bli bekymret om jeg skulle blitt mamma som førtiåring 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #20 Skrevet 24. januar 2014 Da jeg var sånn 16 år så hadde jeg ei venninne som hadde en far som var 70 år. Og det er ikke så veldig kult å være 16 år og en far som har dårlig helse fordi han begynner å bli gammel. Man vil gjerne ha foreldrene sine litt lenger enn til slutten av tenåra..Opp til hver enkelt såklart, men synes det er noe å tenke igjennom. TS her. Håper da jeg får leve til hun er litt eldre enn det, det er noen år siden den gjennomsnittlige levealderen i Norge var 59 år. Men man vet jo aldri, noen dør faktisk før de fyller 30 og. Anonymous poster hash: ae2cf...1bc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå