AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Noen her som har opplevd det? Er i tidlig 20 årene og fjernet cyster fra skjeden som viste seg å ha akutt betennelse og lette celleforandringer i seg. Stod i brevet at det ikke er farlig, men veldig viktig at jeg kommer på kontroll etter fødsel. men har hatt så vondt i ettertid at jeg ikke klarer å ha samleie så skal til legen å få det undersøkt snart. Anonymous poster hash: 1aba1...319
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Jeg fikk påvist lette celleforandringer for et par år siden. Siden celleforandringene fortsatt var tilstede da jeg kom på ny kontroll 3-6 mnd seinere ble jeg henvist videre for en biopsi. Ganske lik prosedyre som celleprøve, bare at de smurte på eddik som svei litt og kløp av litt cellevev. Litt vondt, men helt overkommelig. Biopsien viste også celleforandring og jeg fikk satt opp time til konisering; dette er at de fjerner litt av tuppen av livmorhalsen, de fjerner dermed området med celleforandringer. Dette ble gjort under lokalbeføvelse og gjorde ikke noe som helst vondt. Litt vondt etterpå i form av mensensmerter, men også helt overkommelig. Var på ny kontroll 6 mnd etterpå og var da fri for celleforandringer. Grunnen til at de velger å konisere er ikke fordi det er kreft eller garantert vil utvikle seg til det, men fordi at det KAN utvikle seg til kreft, og siden de ikke vet hvem dette skjer med så velger de å konisere alle med forandringer over en viss grad. Så ikke uroe deg for mye, det er stor sannsynlighet for at forandringene går over av seg selv, og hvis ikke så er det ikke noe ille å konisere heller. Spør legen din neste gang så vil nok han/hun også kunne betrygge deg. Anonymous poster hash: bd6e1...574
Nerine_ Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Hatt celleforandringer, men alt var normalt igjen etter ett år Som oftest går de tilbake av seg selv.
Nepenthe Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Jeg hadde celleforandringer for fire år siden. Da kom jeg tilbake for ny prøve etter 6 mnd, og da var alt normalt. :-) Som Nerine_ sier, de går ofte tilbake av seg selv. Tok ny prøve nå i høst, og da var alt også normalt.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 takk for svar det er beroligene å høre! Anonymous poster hash: 1aba1...319
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå