Hedda-78 Skrevet 21. mai 2004 #1 Skrevet 21. mai 2004 Argh! Ingenting er så irriterande som datamaskiner som streikar!!!! Men eg skjønnar ikkje kva som er gale. Maskina heng seg opp, alt står stille. Musa og tastaturet virkar, men får ikkje åpna/lukka vindu, scrolla etc. Får så viiiiiiiiiiidt lirka opp task mananageren, og da står det at CPU Usage =100%, uansett kva program /kor få program eg har oppe. Men så plutseleg løsnar det, og alt funkar fint igjen, i eit par minutt, før alt heng seg opp igjen. Kva skuldast det? Kva er eigentleg CPU usage? Har tenkt på om eg har virus, men Norton finn ingenting. Hacking? Utruuuuuleg irriterande at maskina kan bruke ein halvtime på å starte enkelte gongar! Ja, det er ei ganske gammal og lita maskin, men eg har ikkje tung programvare på den. Hjelp?
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #2 Skrevet 21. mai 2004 Samme gamle spm, har du sjekket for: Spyware, adware og virus?
Hedda-78 Skrevet 23. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2004 Vel, det er nytt for meg... Virus sjekkar eg jo for innimellom, men korleis sjekkar ein om ein ar adware eller spyware? Tusen takk!
Gjest the imp Skrevet 23. mai 2004 #4 Skrevet 23. mai 2004 for å sjekke adware og spybot kan du laste ned programmene spybot og ad-aware ad-aware kan du laste ned på www.ad-aware.com spybot husker jeg ikke, men søk på google så finner du det cpu-usage er forøvrig hvor mye ressurser cpu-en din bruker. cpu er på en måte hjernen i pc-en og dersom cpu-usagen din er på 100% vil maskina di slite en smule. Kan muligens også være et virus dersom du ikke har lastet ned siste versjon av virusprogrammet ditt. Laster du foresten ned oppdatteringer til windows jevnlig? veldig mange av virusene/ormene som er ute og går nå utnytter hull i windows, derfor er det veldig viktig at du jevnlig er innom www.windowsupdate.com for å laste ned oppdatteringer. Det hjelper ikke fjerne virus dersom du ikke lukker døra de kommer inn gjennom.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #5 Skrevet 23. mai 2004 Vil bare legge til Spy Sweeper som finner utrolig mye spyware. Dersom du bruker både ad-aware, spybot og spy sweeper skulle man få bort det aller aller meste
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå