Gå til innhold

Bygge inn vaskemaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver for tiden og pusser opp badet vårt, og jeg planlegger et skap rundt vaskemaskinen. Det blir skapvegger på sidene og en benkeplate noen cm. over vaskemaskinen, altså vil den bli stående rett på gulvet. Det jeg er usikker på er hvor langt unna skapveggene må stå for at vaskemaskinen ikke skal riste i stykker hele greia når den sentrifugerer? Da rister jo ting som ligger oppå den nesten ned? Noen som har satt vaskemaskinen inn i skap og har erfaringer?

Anonymous poster hash: f102b...ba5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Jeg hadde den ikke i skap, men nesten. Innbygd med vegger bak og på sidene og benkeplate over. Hadde vel 3 cm klaring rundt den. Aldri hatt noen problemer med det. Nå har jeg en relativt stillegående vaskemaskin som nesten ikke gir lyd fra seg også står den på slike gummiputer.

Anonymous poster hash: e4fa1...bcb
  • Liker 1
Skrevet

Hvis problemet er at du er redd for at vaskemaskinen skal slå i stykker skapene, burde du vel heller bruke noen minutter på å vatre den opp skikkelig.

Og eventuelt sette den på gummiputer i tillegg.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Gummiputer som er beregnet for vaskemaskin da eller? Hvor får man kjøpt det? Min vaskemaskin er i dag helt i vater, men den rister jo tydeligvis veldig for det... :vetikke:

Skrevet

Du kan ta deg en titt på alle prosjektene her

http://gjoerdetselv.com/

og så kan du betale noen kroner for å se hele artikkelen dersom du finner noe du synes ser interessant ut. Du finner sikkert noe om å bygge inn vaskemaskin der.

Anonymous poster hash: b35dd...7c7
Skrevet

Vi driver for tiden og pusser opp badet vårt, og jeg planlegger et skap rundt vaskemaskinen. Det blir skapvegger på sidene og en benkeplate noen cm. over vaskemaskinen, altså vil den bli stående rett på gulvet. Det jeg er usikker på er hvor langt unna skapveggene må stå for at vaskemaskinen ikke skal riste i stykker hele greia når den sentrifugerer? Da rister jo ting som ligger oppå den nesten ned? Noen som har satt vaskemaskinen inn i skap og har erfaringer?

Det fungerer helt fint, jeg har laget en slik løsning.

1-2cm klaring på hver side holder, men pass på at vaskemaskinen er skikkelig vatret opp.

Skrevet

Ikea har faktisk innbyggingsskap for vaskemaskin! Kan jo se på det og hvertfall få en idè om hva som kan gjøres :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...