Gå til innhold

Paracet ved tenner. .?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her har både lege og helsesøster anbefalt Paracet ved smerte pga. tannfrembrudd. Ingen som husker hvor vondt det er å få f.eks visdomstenner?

Anonymous poster hash: 8c184...3ae

Jo, jeg husker det veldig godt. Derfor har jeg lav terskel for å gi det til en hylende baby.

Anonymous poster hash: d02fd...762

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her...

Jeg gjør det ikke med lett hjerte, men opplever at hun får det bedre og våkner mer uthvilt om hun ikke hyler 3-4 timer hver natt. Jeg sover ikke mer av det fordi jwg vet hun har plager. Gir stikkpiller tilpasset ant kg og overskrider ikke antall doser. Takk for alle svar. Er fortsatt usikker på om det er greit, men får prøve å følge magen.....

Anonymous poster hash: f830b...a4e

Skrevet

Selvfølgelig kan man gi paracet når barnet har vondt. Noe annet ville jo vært idioti. Jeg tar jo selv paracet hvis jeg har hodepine, for eksempel. Men like selvsagt må man holde seg innenfor maxdose for barn.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skal man være forsiktig med smertestillende, både for seg selv og unger. Og man skal følge doseringene. Men aldri i livet om jeg "piner" ungen min med å nekte henne smertestillende når hun har så vondt at hun ikke får sove! Får være grenser for hvor hysterisk og streng man skal være..

Er alt annet prøvd, f.eks heve hodeenden på senga, Dentinox (nei, det er ikke farlig i små doser, les skikkelig), kaldt å drikke eller tygge på, så gir man smertestillende med god samvittighet!

Anonymous poster hash: 8adef...b43
  • Liker 6
Skrevet

Støtter meg til de andre, selvfølgelig skal man gi smertestillende!

Her har hs også anbefalt paracet til oss, både til tannframbrudd og vaksine. Her har det hittil bare vært nødvendig ved vaksine, men babyen skal ikke trenge å pines ved tannframbrudd heller.

Skrevet

Mitt barns helse er viktigere enn egen nattesøvn.

Anonymous poster hash: 63b99...d53

Ditt barns helse blir ikke bedre av at barnet pines i smerte.

• Liker 1
Skrevet

Ditt barns helse blir ikke bedre av at barnet pines i smerte.

Jeg sa aldri at det ikke skal gis. Jeg sa at man skal være forsiktig med det.

Anonymous poster hash: 63b99...d53

Skrevet

Så siden barnet ditt har vondt, skal det ikke få smertestillende siden det ikke er viktig om du får sove? Ser ikke helt logikken.

SELVSAGT gir man smertestillende til de som har vondt! Her har flytende ibux best effekt for minsten ved tannfrembrudd.

Samme her. Har generelt ikke hatt effekt av paracet, men av flytende ibux.

TS: ikke ha dårlig samvittighet for å gi smertestillende! Det er viktig for barnet ditt å få søvn. Og ikke nok med at det er vondt, små barn kan noen ganger bli redd for smertene også siden de ikke vet hvorfor det er vondt.

Jeg fikk mine visdomstenner likt som datteren min fikk tenner. Det ble smertestillende på begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...