Gå til innhold

Mozilla vs. Opera


Elle Melle

Anbefalte innlegg

Kan noen kloke hoder fortelle meg hvilke fordeler/ulemper det er med disse nettleserne?

Driver og eksperimenterer og lurer på hva som ev. er ulempen med Mozilla kontra Opera.

Jeg har bare forsøkt Opera en liten stund, men ender dessverre stadig opp med å klikke meg inn i IE hver gang det er et eller annet som ikke virker på de sidene jeg vil se.

Derfor lurte jeg på om Mozilla var bedre (noe jeg har hørt rykter om...). At den er mindre er jo heller ingen ulempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvis du skal ha Mozilla, vil jeg anbefall Mozilla firefox. Den er i utgangpunktet lett, og man kan "bygge" den som man vil. Jeg har lastet ned flash-blokker(noe som man ikke finner i Opera) i tillegg til mouse gestures(tilsvarende det som er i opera), tabbrowser extensions (også tilsvarende det man har i opera.

Dersom du har innstallert Firefox, går du inn på tools- option -extensions. Der er det en link hvor man kan laste ned uttallige flere extensions, enkelt og greit.

Jeg har heller ikke opplevd noe problemer med nettleseren, bortsett fra windowsupdate. Det får man ikke gjort noe med, for MS har tydligvis kjørt en ego-tripp der. Ellers har den fungert knirkefritt. Takker Gud for at jeg har flash-blokker, og tiden med "velkommen til visning" er forbi. Det fine er at man kan bare trykke stede hvor flashen er, hvis man vil se den.

Jeg har ikke noe i mot Opera, liker den veldig godt. Uansett falt valget på Firefox hos meg ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!

Har akkurat lastet den ned (Mozilla Firefox), og den ser veldig grei ut faktisk. Jeg tar gjerne i mot flere tips hvis noen har noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Firefox er jo helt super, men bakdelen er at sider som er skreddersyd for IE, ikke vises helt problemfritt. Webshopper kan iblandt være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Første Gjest
Firefox er jo helt super, men bakdelen er at sider som er skreddersyd for IE, ikke vises helt problemfritt. Webshopper kan iblandt være et problem.

Man har faktisk en extension for å høyreklikke og velg "view this page in explorer". Som sagt, finnes uttallige med extensions ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer å være litt klønete, men kan noen fortelle meg vordan jeg åpner bokmerker slik at jeg går VIDERE til den siden og ikke åpner nytt vindu elller ny fane eller hva det nå heter?

Jeg tror jeg blir gal snart, for jeg aner ikke hva jeg skal trykke på for å ordne det...

Er det mulig å surfe uten at det dukker opp en slik "flipp" øverst på vinduet hver gang, som man da må lukke med det lille krysset? Hva gjør jeg for å ordne det problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg innrømmer å være litt klønete, men kan noen fortelle meg vordan jeg åpner bokmerker slik at jeg går VIDERE til den siden og ikke åpner nytt vindu elller ny fane eller hva det nå heter?

Den skal ikke åpne opp en ny side når den åpner et bokmerke. Det har den aldri gjort hos meg. Mulig jeg ikke skjønner helt hva du mener?

Jeg tror jeg blir gal snart, for jeg aner ikke hva jeg skal trykke på for å ordne det...

Er det mulig å surfe uten at det dukker opp en slik "flipp" øverst på vinduet hver gang, som man da må lukke med det lille krysset? Hva gjør jeg for å ordne det problemet?

Har du lastet ned tabbrowser extension? I så fall gå på tools-option-extionsen. Så disabler du tabbrowser extension. Men tro meg, har du vent deg til "tabbrowsing" går du ikke tilbake, så jeg ville gitt det litt mer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg klikker et bokmerke, så blir skjermen delt i to og det nye vinduet legger seg til venstre. Den siden jeg kom fra blir fortsatt vist i vinduet til høyre.

Finner ikke ut hva jeg kan endre for å ordne det... :klø:

Ellers var det med tabs et bra tips, nå vet jeg i alle fall hvordan jeg styrer det hele. :ler:

Nå har jeg akkurat oppdaget at det bare er kg sin side dette skjer med. Alle andre sider blir åpnet som vanlig, men jeg har bare forsøkt kg-bokmerket hittil.

Enda pussigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har du importert bokmerkene fra explorer? I så fall, prøv å lag dem om igjen. Ctrl + D når du er på web-siden du skal legge til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...