Haru Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #21 Skrevet 24. januar 2014 Hvor gammel er du? jeg får inntrykk av at du er litt ung,Anonymous poster hash: b94e6...8c3 jeg er 20 år gammel men kan godt virke mye yngre i tekstlig form Kan du ikke bare si at du "heter Hilde og kommer fra Volda"? Litt spesielt med så lang forklaring og å påpeke at du ikke er muslim. Akkurat det hadde jeg kanskje stusset litt over i en introduksjonsfase hahaha
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #22 Skrevet 24. januar 2014 jeg er 20 år gammel men kan godt virke mye yngre i tekstlig form hahaha Det var ikke frekt ment,men du virker bare litt sårbar. Jeg får lyst til å komme ut av skjermen og klemme deg, og jeg er bare et par år eldre Anonymous poster hash: b94e6...8c3 1
Haru Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #23 Skrevet 24. januar 2014 tok det med alderen bare som et vanlig spørsmål :D
Binta Ba Skrevet 24. januar 2014 #24 Skrevet 24. januar 2014 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3722013.ece De har fjernet kommentarfeltet, men mye her gikk på "dra dit dere kom fra, om der er så fælt i Norge". Dette er to stk som er født og oppvokst her, Thomas eier tilogmed te-skje-kjærringa.. Rasistene gjør ingen forskjell. Du er 20år, og jeg undres VELDIG på hvorfor du føler du må poengtere hvor du er adoptert fra, og at du ikke er muslim? 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #25 Skrevet 24. januar 2014 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3722013.ece De har fjernet kommentarfeltet, men mye her gikk på "dra dit dere kom fra, om der er så fælt i Norge". Dette er to stk som er født og oppvokst her, Thomas eier tilogmed te-skje-kjærringa.. Rasistene gjør ingen forskjell. Du er 20år, og jeg undres VELDIG på hvorfor du føler du må poengtere hvor du er adoptert fra, og at du ikke er muslim? herregud,dette var ille.. leste du hashtegnene egentlig? DERFOR lager hun poeng om at hun er adoptert, og ikke muslim.. Anonymous poster hash: b94e6...8c3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #26 Skrevet 24. januar 2014 Grøss, mye råttent i de twitterboksene ja. Anonymous poster hash: d5854...c13
Binta Ba Skrevet 24. januar 2014 #27 Skrevet 24. januar 2014 herregud,dette var ille.. leste du hashtegnene egentlig? DERFOR lager hun poeng om at hun er adoptert, og ikke muslim.. Anonymous poster hash: b94e6...8c3 Ja, for det er HUN som må sørge for at folk ikke har fordommer og hatske meninger, ikke de som går rundt og fordømmer alle pga hudfarge? Hun skylder ingen en forklaring på hvor hun er fra eller hvilken religion hun tilhører. Ingen.
Rakel Rips Skrevet 24. januar 2014 #28 Skrevet 24. januar 2014 Ville du personlig behandlet eller sett på et adoptert barn, på samme måte som en innvandrer? Ville du sett på adopterte som mindre verdige eller kvalifiserte simpelt på grunn av dets opphav? Også fortell tankene dine om saken. Har alltid lurt på dette :D Jeg er adoptert, men har aldri opplevd noe forskjellsbehandling her..........foreløbig Whaat? Adopterte barn er selfølgelig like norske som alle andre barn. Innvandrerbarn har ofte en helt annen kultur og blir oppdratt i en annen kultur og kansje religion i det landet de har vandret til.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #29 Skrevet 24. januar 2014 Ja, for det er HUN som må sørge for at folk ikke har fordommer og hatske meninger, ikke de som går rundt og fordømmer alle pga hudfarge? Hun skylder ingen en forklaring på hvor hun er fra eller hvilken religion hun tilhører. Ingen. jeg er enig at hun ikke skylder noen en forklaring,men hun vil heller ikke ta imot all dritten folk slenger heller. Sier seg selv Anonymous poster hash: b94e6...8c3
Trimsi Skrevet 24. januar 2014 #30 Skrevet 24. januar 2014 Et adoptert barn vil jo ha blitt oppdratt i en norsk familie, med norsk kultur og språk fra de var små, så jeg tenker ikke på adopterte som innvandrere. Adopterte vil jo ha et annet etnisk opphav, men de jeg kjenner som er adopterte anser jeg som norske (men ikke etnisk norske). Innvandrere som har en helt annen kultur og snakker dårlig norsk ser jeg ikke på som norske. Etnisitet går på hvilken religion man har, språk, matkultur, musikk etc tec. så jeg tror definisjonen din av "etnisk norsk" er litt feil....
Binta Ba Skrevet 24. januar 2014 #31 Skrevet 24. januar 2014 jeg er enig at hun ikke skylder noen en forklaring,men hun vil heller ikke ta imot all dritten folk slenger heller. Sier seg selv Anonymous poster hash: b94e6...8c3 Helt feil tilnærming. Bedre å vite hva slags idioter man har rundt seg, spør du meg. Når folk får høre at mannen min er afrikaner, antar de aller fleste at jeg "dro på ferie og henta han med meg hjem, og du er vel noen år eldre?". Det sier mer om de og deres holdninger enn mine..
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #32 Skrevet 24. januar 2014 Jeg er adoptert, og i følge ekser og venner er ikke det noe de merker når de er sammen med meg. Anonymous poster hash: 7575e...c86
Binta Ba Skrevet 24. januar 2014 #33 Skrevet 24. januar 2014 Jeg er adoptert, og i følge ekser og venner er ikke det noe de merker når de er sammen med meg. Anonymous poster hash: 7575e...c86 Hva er det de skulle merke, mener du?
Haru Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #34 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Etniske Norske er ikke så forferdelige, Binta Ba. Foreldrene til bestevennen min (de er etnisk Norsk) tar meg som en av dem, og Faren har til og med sagt til meg at jeg "er den datteren de aldri fikk" De er glad i meg og er ikke redd meg selv om jeg er adoptert og slikt. Har aldri opplevd forskjellsbehandling i Norge. Jeg er ikke redd for rasisme så lenge jeg ikke begynner å gruble på det. Noe jeg av og til gjør. Så derfor ville jeg bare høre deres mening, og foreløbig har jeg bare fått varmende responser. Tusen takk ! Endret 24. januar 2014 av Haru
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #35 Skrevet 24. januar 2014 Helt feil tilnærming. Bedre å vite hva slags idioter man har rundt seg, spør du meg. Når folk får høre at mannen min er afrikaner, antar de aller fleste at jeg "dro på ferie og henta han med meg hjem, og du er vel noen år eldre?". Det sier mer om de og deres holdninger enn mine.. Kanskje feil for deg,men ikke for meg. Jeg finner ut av hvordan folk er til slutt uansett, men det er ikke sånn at jeg vil forsvare meg overfor alle, det er ikke mitt ansvar å lære folk hvordan de skal oppføre seg. Anonymous poster hash: b94e6...8c3
Binta Ba Skrevet 24. januar 2014 #36 Skrevet 24. januar 2014 Etniske Norske er ikke så forferdelige, Binta Ba. Foreldrene til bestevennen min (de er etnisk Norsk) tar meg som en av dem, og Faren har til og med sagt til meg at jeg "er den datteren de aldri fikk" De er glad i meg og er ikke redd meg selv om jeg er adoptert og slikt. Har aldri opplevd forskjellsbehandling i Norge. Jeg er ikke redd for rasisme så lenge jeg ikke begynner å gruble på det. Noe jeg av og til gjør. Så derfor ville jeg bare høre deres mening, og foreløbig har jeg bare fått varmende responser. Tusen takk ! Hvorfor i alle dager skulle de ikke ta deg inn i huset sitt som en av de..? Og være redd deg fordi du er adoptert? Kjære vene.. Kanskje feil for deg,men ikke for meg. Jeg finner ut av hvordan folk er til slutt uansett, men det er ikke sånn at jeg vil forsvare meg overfor alle, det er ikke mitt ansvar å lære folk hvordan de skal oppføre seg. Anonymous poster hash: b94e6...8c3 Å starte med å si "Jeg heter OLa og er adoptert og IKKE muslim" er ikke å gå i forsvar, mener du?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #37 Skrevet 24. januar 2014 Jeg ser på adopterte som norske og det selv om de er svarte De som er adoptert er oppdratt som andre norske barn og har lettere for å passe inn i gjengen enn innvandrere. Vet om flere som er adopterte som er rasistisk mot negere og ser ikke på seg selv som neger Anonymous poster hash: e347d...ce6
Binta Ba Skrevet 24. januar 2014 #38 Skrevet 24. januar 2014 Jeg ser på adopterte som norske og det selv om de er svarte De som er adoptert er oppdratt som andre norske barn og har lettere for å passe inn i gjengen enn innvandrere. Vet om flere som er adopterte som er rasistisk mot negere og ser ikke på seg selv som neger Anonymous poster hash: e347d...ce6 Og det synes du er gøy..?
Floskelfrosk Skrevet 24. januar 2014 #39 Skrevet 24. januar 2014 Hvis man er født i et annet land og de biologiske foreldrene ikke er norske, så er man naturligvis innvandrer om man blir adoptert hit til Norge.
Haru Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #40 Skrevet 24. januar 2014 (endret) jojo men adoptivforeldra mine er Norske da Binta Ba: Mente ikke direkte det å være redd for adopterte da, mente mer sånn redd for annen kultur og oppførsel. Og det var ikke dem mot meg Endret 24. januar 2014 av Haru
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå