Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2004 #1 Skrevet 21. mai 2004 Hva skjer når jeg frigir og fornyer IP-adressen? Har installert ADSL, og i brukermanualen står det at jeg skal gjøre dette... Men...hva skjer da...vil det påvirke noe? K
Felicia Skrevet 21. mai 2004 #2 Skrevet 21. mai 2004 Det vil ikke påvirke noe. I det øyeblikket du frigir ip'en vil du ikke ha internet, men straks du fornyer den får du ny ip-adresse og tilgang til internet igjen. (Det er snakk om sekunder)
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2004 #3 Skrevet 21. mai 2004 Nei.. det vil ikke påvirke noe annet enn at du får ny ipadresse.
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2004 #4 Skrevet 21. mai 2004 Takk! Men...flere spørsmål: Hvorfor skal jeg da gjøre det? Og hva er egentlig en IP-adresse? K
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #5 Skrevet 21. mai 2004 En ipadresse er et nummer som identifiserer deg unikt på inernett. Alle må ha en slik for å komme seg ut på nettet. Til en annen gang, så er www.whatis.com et bra sted å søke etter definisjoner. Hvis du blir kasta ut av en chat er det kjekt med ny IP :D. Dersom du av en eller annen grunn kommer i "IP-konflikt" med et annet nettverk du er på, slik at IP-adressen "henger igjen" fra det andre nettverket, kan være et ekempel.
14062003 Skrevet 21. mai 2004 #6 Skrevet 21. mai 2004 Takk! Men...flere spørsmål: Hvorfor skal jeg da gjøre det? Og hva er egentlig en IP-adresse? Hvor står det at du skal - litt mer presist enn i brukermanualen altså. Jeg gjør det fra tid til annen, men det er fordi jeg har problemer. Aldri ellers! En ip-adresse er din identifikasjon ut på Internett. Som et slags personnummer (foruten at ip-adresse ikke kan knyttes til person) - det er bare et nummer din pc får for å kunne kommunisere med andre. Var det forståelig?
Catzy Skrevet 21. mai 2004 #7 Skrevet 21. mai 2004 Prøv å gjøre følgende: Åpne commandprompt. Det gjør du ved å trykke på Windowstast + R, eller trykke på Start- >Run. Skriv cmd og trykk på OK Skriv følgende: ipconfig /release Når denne meldingen har gått gjennom, (det kommer bekreftelse-tekst.) skriv følgende: ipconfig /renew Da kan det ta litt tid, men nå skal du få en ny IP-adresse. Du får opp en melding om det gikk bra eller ikke når den har jobbet seg ferdig. For å sjekke hva IP-settingene dine er nå, skriver du ipconfig /all . Hvis det ikke går, er det mulig det er noe du må gjøre med kabelmodemet. Der er jeg desverre blank. Catzy
14062003 Skrevet 21. mai 2004 #8 Skrevet 21. mai 2004 Prøv å gjøre følgende: Hun spør hvorfor ikke hvordan...
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2004 #9 Skrevet 21. mai 2004 Takker og bukker for svar! Så det vil ikke få noen konsekvenser for meg å endre IP-adressen, f.eks i forhold til brukerkontoer og forum som feks Kg? *Kverula må ha det inn med teskje...* Det står hvordan det skal gjøres i brukermanualen som fulgte ADSL-pakka, under kapitlet for klargjøring av pc'n til ADSL. Siden jeg ha hatt problemer med pc'n etter installasjonen, så tenkte jeg kanskje at det hadde noe med dette å gjøre... K
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2004 #11 Skrevet 21. mai 2004 Takker og bukker for svar! Så det vil ikke få noen konsekvenser for meg å endre IP-adressen, f.eks i forhold til brukerkontoer og forum som feks Kg? *Kverula må ha det inn med teskje...* Det står hvordan det skal gjøres i brukermanualen som fulgte ADSL-pakka, under kapitlet for klargjøring av pc'n til ADSL. Siden jeg ha hatt problemer med pc'n etter installasjonen, så tenkte jeg kanskje at det hadde noe med dette å gjøre... K Neida.. det vil det ikke ha.. Det hender man på fornye ip adresse etter at isp'en har hatt problemer eller andre ting har skjedd.. totalt ufarlig :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå