Gå til innhold

Vi trenger en romantisk opplevelse!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vi giftet oss i September! Siden da har mannen min vært veldig opptatt med å få firmaet til å fungere og det har vært veldig mye "Hverdag!"

Nå trenger vi en romantisk opplevelse. Jeg har ca 14000 kr til rådighet. Hva kan vi gjøre? Jeg jobber på videregående skole og kan kun ta fri i vinterferien og påskeferien... Noen forslag til hva vi kan gjøre? Evt noen linker til billetter...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sats på store ting sjelden, ta heller en helg borte jevnlig.

Anonymous poster hash: 69b64...00c
Skrevet

Reis på storbyferie en langhelg? :)

Evt. spahelg, trenger ikke være så langt vekke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg trenger litt flere detaljer om hva du ser for deg. Når du sier at du har 14 000 til rådighet ser jeg for meg at du ønsker noe mer spesielt enn 4-5 dager i London eller Praha.

En ting jeg ville vurdert med et slikt budsjett ville vært å leie et eksklusivt lite feriehus i Toscana. Eller jeg ville tatt en av min kjæres resiedrømmer og realisert den til punkt og prikke.

Anonymous poster hash: 2b9f4...e5c
Skrevet

Jeg trenger litt flere detaljer om hva du ser for deg. Når du sier at du har 14 000 til rådighet ser jeg for meg at du ønsker noe mer spesielt enn 4-5 dager i London eller Praha.

En ting jeg ville vurdert med et slikt budsjett ville vært å leie et eksklusivt lite feriehus i Toscana. Eller jeg ville tatt en av min kjæres resiedrømmer og realisert den til punkt og prikke.

Ehh det er allerede gjort. hehe. Jeg samarbeidet med kompisen hans og gav han tur til England sammen med kompisen. Der kjørte de sånne heftige sportsbiler på bane...

Jeg har lett lenge på nettet. Finner ingenting. Jeg ønsker noe romantisk. Et pent hotell, med noen spennende severdigheter eller opplevelser i nærheten. Fks spa, strand, spennende restauranter, show av ett eller anna slag. Skøytebane, klatring, battur etter eller annet.

:) Han liker varme.

Skrevet

Vil forresten reise nå. Og ikke til sommeren. Er det ikke ganske kaldt i Toscana nå?

Skrevet

14.000 er da ikke allverden for to personer?

Med sum + kun mulighet til reise i ferietider med skyhøye priser og standardkriterier for "sydenferie" ser jeg for meg at et spahotel i Østeuropa er noe ala det ts er ute etter. Da kan de kanskje også skvise inn en weekendtur til en storby i påsken. Det er dog slett ikke varmt der.

Også: To personer kommer seg sikkert til Egypt i vinterferien for den prisen. Et charterhotel i bukkebygda ved en strand er ikke min ide om "romantisk". Men det er varmt. Cruise passer også i kriteriene, men det er ganske sikkert for dyrt.

Anonymous poster hash: 7fcfd...eb9

Skrevet

du greier å skrive innlegg på kg men ikke å Google billetter og info om div storbyer og ferie? merkelig..

Anonymous poster hash: 9028e...ddf
Skrevet

14.000 er da ikke allverden for to personer?

Med sum + kun mulighet til reise i ferietider med skyhøye priser og standardkriterier for "sydenferie" ser jeg for meg at et spahotel i Østeuropa er noe ala det ts er ute etter. Da kan de kanskje også skvise inn en weekendtur til en storby i påsken. Det er dog slett ikke varmt der.

Også: To personer kommer seg sikkert til Egypt i vinterferien for den prisen. Et charterhotel i bukkebygda ved en strand er ikke min ide om "romantisk". Men det er varmt. Cruise passer også i kriteriene, men det er ganske sikkert for dyrt.

Anonymous poster hash: 7fcfd...eb9

Takk for svar! Egentlig er vi ikke kresne. Er med på alt som er litt anderledes! Og jeg vet det er lite penger... Men en weekend til ett eller annet hadde vært gøy. Noen som har noen linker? Jeg finner ingenting og har lett lenge... Jeg hakke peil på sånne gode nettsteder... :klo:

Skrevet

du greier å skrive innlegg på kg men ikke å Google billetter og info om div storbyer og ferie? merkelig..

Anonymous poster hash: 9028e...ddf

I know! Men jeg har lett lenge. Finner til Praha... Men hva skjer der liksom. Mulig det er en knall plass. Ikke vet jeg.

Gjest Awzm me
Skrevet

Jeg tenkt med en gang på Island. Masse spa og shopping, og sitte i de varme vannene.

Men ja, så så jeg jo at han ønsket å dra et varmt sted, så vet ikke helt. Gran Canaria er kanskje det letteste/billigste og nærmeste, mtp at dere har 14000, og skal dra i en periode som er ganske dyr.

Er ikke fryktelig flink på priser om man skal reise langt, men en venninne av meg er i Cancun, Mexico nå, og der virket det veldig bra iallefall

• Liker 2
Skrevet

Hva med Dubai (eller en av de andre emiratene), Marokko el lign? Der får dere mye av det du beskriver (varme, fine hotell, severdigheter etc). Nå har jeg ikke undersøkt prisene for deg, men vil tro dere kan klare en langhelg/uke for den prisen der.

Skrevet

I know! Men jeg har lett lenge. Finner til Praha... Men hva skjer der liksom. Mulig det er en knall plass. Ikke vet jeg.

Praha er jo gull! billig er det også

Skrevet

Dersom Toscana er for kaldt, så er de fleste andre steder i Europa for kalde også. Praha er definitivt for kaldt, likeens Budapest. Det du har igjen av alternativer da, er f.eks. Tenerife, Gran Canaria, Egypt. Disse områdene ligger på sånn 20-25 grader i januar/februar. Resten av Europa ligger på 0-16 grader. Sånn røflig, da.

Skrevet

I øst Europa får man mye for pengene, slik at man kan gå på spa og spise middag selv om man ikke har så mye penger. Budapest i ungarn f.eks er billig, eller Riga i Latvia.

Anonymous poster hash: d4ce3...57f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville søkt på forskjellige nettsider som feks. expedia.no, hotels.com, finn.no --> reise.

Da kan du søke på fly + hotell samtidig. Men jeg har erfaring med at det er billigst å kjøpe fly og hotell for seg. Så du kan jo søke på hotell på de nettsidene. Og så kan du søke på fly på sas.no, norwegian.no osv.

Viktig å se på flytidene da. Dumt å måtte reise 23 om kvelden og måtte reise hjem kl 6 om morgenen. Da får man lite ut av en kort reise.

Ville også søkt opp hvor det er sentralt å bo i den aktuelle byen. Så har dere alt innenfor rekkevidde og slipper å styre med å finne frem.

Har dere vært i Roma? Roma er jo romantisk og mye og finne på. Sentralt å bo ved spansketrappen, trevifontenen, via del corso, ved piazza navona. Men mulig det er mye folk i Roma i påsken, tror de har tor påskefeiring om jeg ikke tar feil?

Skrevet

Jeg ville spredt det utover i stede for å tatt alt på tur.

Gått ut å spist på torsdag. Tatt en tur på konsert på mandag. Laget fin og god middag hjemme lørdag. invitert noen venner fredag. Bestilt en fotbehandling til begge to etter jobb tirsdag. Date søndag. Osv.

Skrevet

Roma :hjerte:

Anonymous poster hash: acf9b...7d3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...