Gå til innhold

Hvordan samle inn bilder fra bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg skal gifte meg snart og lurte derfor på hvordan man enklest mulig kan samle inn bildene som gjestene tar? Vil også ha full kvalitet på bildene så facebook er uaktuelt.

Hva er enklest for både "eldre" tanter og venner? Funker det med dropbox?

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Tror ikke eldre tanter er flinke på dropbox?

Hvis de bruker digitalkamera, be dem overføre bildene til en pc dere har tilgjengelig selve kvelden f.eks :) Eller be dem sende på e-post.

Skrevet

Ta med pc, og en minnekortleser som leser flere ulike typer. Vet det finnes kortlesere som leser 16 ulike minnekort, og det finnes sikkert større lesere.
Og gi ansvaret for å få det overført til noen andre, f.eks toastmaster eller noen du vet ikke skal tømme samtlige vindunker :)

Tanta mi hadde pc´n stående i gangen i sitt bryllup, og toastmaster annonserte flere ganger att han skulle hjelpe de som trengte hjelp, og det fungerte visst veldig bra.

Anonymous poster hash: 7078d...693
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
  • 5 uker senere...
Skrevet

Så ett tips om å legge frem tomme cder (evt tomme minnepenner?), gjerne liggende i ferdig frankerte konvolutter. Syntes det var veldig lurt! Kan se for meg at folk lettere sender dem da, når man har gjort det så enkelt for dem.
Kan jo gjøre noe fint ut av det; skriv ** & ** bryllup på CD coveret, lag en lapp der dere skriver "Send oss gjerne bildene dere har tatt!", skriv ned adressen deres... Mange idéer!

Et smart tips er jo også å be folk bruke en spesiell hashtag hvis de legger ut bilder på Instagram, sånn at dere lett finner alle :)

• Liker 3
Skrevet

Ha en pc stående med kortleser, så kan gjestene legge inn bilder på pcen før de går. Evt kan dere skrive i invitasjonen eller takkekortene, at dere ville satt pris på om de kunne sende bilder som ble tatt under vielsen og festen på mail og legge ved mailadressen. Evt sende på fb eller få bildene på en minnepenn.

Skrevet

Jeg ville ikke benyttet meg av kortleser eller lignende hvis jeg var gjest i et bryllup. Uansett hvor mye brudeparet har oppfordret til det. Har så mange bilder på kameret fra før som jeg ikke vil overlevere, og har sikkert tatt bilder den kvelden (av meg selv? partner?) som jeg har lyst til å gå gjennom i ro og mak før jeg evt deler videre. Det ville rett og slett blitt litt stress, og tatt litt tid (som jeg heller ville bruke på å more meg med de andre på festen), hvis jeg skulle sette meg ned og sortert bilder på PC-stasjon i bryllupslokalet.

Vi hadde gitt en oppgave til to fotoglade gjester (en fra min familie, en fra hans), å ta så mange bilder de orket og sende til oss i ettertid. Det funket fint, og det ble en fin fordeling av bilder fra begge "sidene" i bryllupet. Vi hadde også engangskamera på bordene (billig fra ebay). Der ble det tatt litt mer rølpete bilder fra bordene, selvsagt ikke optimal kvalitet, men veldig morsomt for oss i ettertid å se hvordan stemningen var rundt omkring på de ulike bordene. Har tatt med mange bilder herfra i albumet vårt.

Vi fikk tilsendt endel bilder fra gjester i ettertid, spesielt gjester som er nære venner og som jeg la merke til var flinke til å fotografere.

Selv har jeg også blitt flink til å sende fine bilder fra bryllupet på mail til brudeparet, nå som jeg selv vet hvor morsomt det er å se andres bilder fra denne dagen. Men det bør ikke bli en plikt for gjestene.

Anonymous poster hash: 2516d...cdb
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...