Gå til innhold

Vi ble enig om å gifte oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele bryllupet er planlagt, og vi gleder oss begge to.

Men så føler jeg at folk syns vi er teite som ble enig om å gifte oss. Eller at jeg er teit, som ikke venta på at mannen skulle fri.

Er det flere som har blitt enig om å gifte seg? Hva tenker dere om det?

Anonymous poster hash: 8b258...8f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer an på hvilket århundre man lever i ;)

Jeg syns det er helt fint å bli enige. Det er også fint om han frir. Eller om hun gjør det.

Folk må få ordne seg og sitt som passer best for dem selv.

Disse som syns det er litt "teit", er det tilfeldigvis de samme som går og venter forgjeves på at mannen skal fri, uten at han får ut fingeren? :fnise:

Gratulerer med giftermål!!

Endret av Marsipan
  • Liker 9
Skrevet

Fortsett å glede deg :)

Hvorfor skulle det være teit å bli enige om å gifte seg? Det er helt flott! Hvis begge er enige om å gifte seg, er det ingen grunn til å vente på at en av dere går ned på kne.

Det er dessuten like riktig og flott om det er kvinnen som frir.

Det kleineste som finnes, er om den ene frir uten å vite hva den andre ønsker, slik at svaret blir nei. Da er det ekstra pinlig om det har foregått i all offentlighet. I blant virker det som om frieri foregår spektakulert bare for å presse den andre til å svare ja, eller for å få oppmerksomhet. Det som betyr noe er hva dere to ønsker, ikke hva som vises frem for andre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke det er teit. Vi ble også enig.

Jeg ser ikke noen grunn til og ikke vil jeg heller bli fridd til. Jeg syns hele greia er oppskrytt og hauset opp. Det er mange praktiske grunner til å gifte seg og det er ikke slik at man elsker hverandre noe mindre fordi man avtaler fremfor å fri.

Det var mange som kommenterte at vi ble enige også, men jeg klarer bare ikke bry meg om det. Det er tross alt vi og ikke dem som skal gifte seg.

Gratulerer med forlovelse og masse lykke til!

Skrevet

Det er ikke ekte giftemål hvis ikke mannen kommer å klubber deg ned med slegge og drar deg etter håret hjem i hulen sin! Skam dere!

Jesus, alt kvinner henger seg opp i. Jeg er på vei til å mistenke at kvinner egentlig ikke er klar for likestilling. De virkelig er litt lett infantile og usikre.

• Liker 5
Skrevet

Tusen takk for gode svar :)

Vi snakket i flere år om å gifte oss. Så det ble litt unaturlig, at en av oss hadde gått ned på kne.
Ekteskapet vårt blir en blanding av "vi vil leve resten av livet sammen" og praktiske årsaker. For å presisere hadde vi ikke giftet oss, om vi ikke elsket hverandre. Og vi har verdens beste familie sammen.

Anonymous poster hash: 8b258...8f1
Skrevet

Det er bedre å være enige enn å ikke være enige :)

Uansett; når man har bestemt seg for å gifte seg, så er man like forlovet som de som går ned på kne :)

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Nei, det er ikke teit. Vi ble også enige (etter mange år sammen), og jeg syns det er like fint som å skulle bli spurt ;)

Skrevet

Burde man ikke være enige om det da? ;-) Vi var enige, og snakket mye om det. Men det var han som "fridde" og vi ble offisielt forlovet, satte dato etc.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en voksen og fornuftig ting, jeg. Noen vil garantert kalle det uromantisk, men så er heller ikke denne klisjé-romantikken noe alle par setter like mye pris på. Det å kunne kunne snakke sammen åpent om hva som helst og legge planer for fremtiden sammen uten at man gjør et slags spill ut av det men bare er ærlige på hva man vil er da også romantisk på sitt vis? :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Vi ble enige om å gifte oss på en parkeringsplass utenfor et kjøpesenter. Vi satt og snakket litt om bryllup, og jeg sa at "hvis vi skal gifte oss på xx dato må vi begynne å booke ting snart!" Så gikk vi inn og kjøpte ringer. :P

Anonymous poster hash: 6252a...978
Gjest Magdalene
Skrevet

Vi ble enige om å gifte oss, så da trengte jo ingen av oss å fri.

Skrevet

Vi også ble enige om det. Det vil si, han spurte. Men det var ikke noe fnugg av romantikk over det.. (Bortsett fra at vi var så å si nakne i senga da vi snakket om det, da.) Ingen ringer, roser eller noe slikt.

Anonymous poster hash: 0792c...3a8
Skrevet

Vi pratade också om att gifta oss och kom överens om att det skulle vi göra en viss helg samma sommar. Vi satt på en Wok-restaurang med tre bord.

Tre dagar senare ville min jan fria på riktigt och när jag kom hem hade han köpt 7 långa gula rosor (min favorit) och ett kort i där han frågade om jag ville bli hans fru.

Så vi kom överens om att gifta oss, men han friade på nåt sätt ändå

Skrevet

Vi ble enige også, ser ikke noe galt i det! Nesten så jeg ser det som mer fornuftig enn et overraskende frieri man kanskje sier ja til uten egentlig å ha tenkt så grundig over hva det betyr...

Vi så på ski på tv og pratet da vi fant ut at vi vil gifte oss. Ikke så romantisk at det gjør noe ;)

Men mannen gikk ned på kne og "fridde" og satte ring på fingeren min når vi hadde kjøpt og fått ringen. Hyggelig å gjøre en liten greie av det i tillegg da :)

Skrevet

Her ble vi også enige. Vi bestemte oss for nyttårsaften, ved slaget klokken tolv. Det å si "godt nyttår, forloveden min" var helt magisk. Inget frieri kunne overgått det - for oss var det perfekt :)

• 3 uker senere...
Gjest Amaliell
Skrevet

Vi og ble enige om å gifte oss, syntes det er like fint som et "fjongt" frieri...:)

Skrevet

Jeg synes det er den eneste fornuftige måten å gjøre det på.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Helt normalt. Gratulerer og lykke til :)

Skrevet

Ble enige vi og, og kjøpte ringene sammen. Synes det var romantisk likevel, og ikke rart i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...