AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Hva skjer om en henter en resept på apoteket som en ikke lengre bruker, men som fortsatt ligger der som e-resept? kan en få noen konsekvenser for det i ettertid? Eks om en har masse resepter på et legemiddel en har brukt før, Som fortsatt ligger der, og en henter det ut, å starter å bruke det legemiddelet igjen. Kan en få kosenkvenser på det? Er da ikke snakk om noen farlige medisiner, bare mot psykiske problemer Anonymous poster hash: 9e659...3eb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Det er vel ikke ulovlig å hente ting du har fått på resept? Anonymous poster hash: 21e69...884 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Det er vel ikke ulovlig å hente ting du har fått på resept? Anonymous poster hash: 21e69...884 nei. det er vell ikke ulovlig antar jeg. tenkte bare rundt om det kanskje var noen som merket det, og at noe kan skje jeg henter de, når eks legen vet at jeg ikke lengre bruker de egentlig Anonymous poster hash: 9e659...3eb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Tviler på om legen sjekker det, men om han gjør det kan du jo bare si at du hentet disse ut ved en feil og har levert dem på apoteket. Anonymous poster hash: 21e69...884
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Hva skjer om en henter en resept på apoteket som en ikke lengre bruker, men som fortsatt ligger der som e-resept? kan en få noen konsekvenser for det i ettertid? Eks om en har masse resepter på et legemiddel en har brukt før, Som fortsatt ligger der, og en henter det ut, å starter å bruke det legemiddelet igjen. Kan en få kosenkvenser på det? Er da ikke snakk om noen farlige medisiner, bare mot psykiske problemer Anonymous poster hash: 9e659...3eb Hvis du har resept så er det lov. Men hvis du henter ut "masse" samtidig vil de kunn misstenke at du feks skal selge det, noe som absolutt ikke er lov. Men du har helt lov til å begynne med det igjen selv, om du ønsker det. Anonymous poster hash: 4cc71...44b
hopeful Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 (endret) Trur ikke det er noe fare med det nei Endret 23. januar 2014 av Linda-D
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Takk for svar alle sammen. Den ene har 100 tabletter i en pakke, men det er jo normalt, da det er en pakke. og hakke tenkt å selge noen nei. heller ikke gi de vekk Anonymous poster hash: 9e659...3eb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Takk for svar alle sammen. Den ene har 100 tabletter i en pakke, men det er jo normalt, da det er en pakke. og hakke tenkt å selge noen nei. heller ikke gi de vekk Anonymous poster hash: 9e659...3eb Ikke at det er min sak, men hva skal du med så mange tabletter som du ikke bruker lenger? Er alt fint med deg? Anonymous poster hash: 21e69...884 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Ikke at det er min sak, men hva skal du med så mange tabletter som du ikke bruker lenger? Er alt fint med deg? Anonymous poster hash: 21e69...884 Jeg har det fint jeg lurte bare på å prøve å starte på de igjen, for å se om jeg kan få det bedre, og ettersom at jeg likevell har reseptene liggende, så hvorfor ikke liksom? og om du tenkte på at jeg hadde tenkt å ta alle samtidig, så skal de masse til før dosen blir til noen farlig overdose. så bare ro ned. ville nok ikke tatt noen overdose av de uansett Anonymous poster hash: 9e659...3eb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har det fint jeg lurte bare på å prøve å starte på de igjen, for å se om jeg kan få det bedre, og ettersom at jeg likevell har reseptene liggende, så hvorfor ikke liksom? og om du tenkte på at jeg hadde tenkt å ta alle samtidig, så skal de masse til før dosen blir til noen farlig overdose. så bare ro ned. ville nok ikke tatt noen overdose av de uansett Anonymous poster hash: 9e659...3eb Tenkte bare å spørre, bedre en gang for mye enn en for lite Det er ikke best å starte i samråd med legen din? Anonymous poster hash: 21e69...884
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Tenkte bare å spørre, bedre en gang for mye enn en for lite Det er ikke best å starte i samråd med legen din? Anonymous poster hash: 21e69...884 jo. Takk for at du viser at du bryr deg jeg skal snakke med han om det siden, men skader nok ikke å starte. for sist jeg snakket med han (ikke en uke siden en gang), så viste han ikke at jeg hadde sluttet. så jeg får nok bare beskjed om å starte opp igjen om jeg snakker med han. tenkte bare ikke på det når jeg var der sist Anonymous poster hash: 9e659...3eb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 jo. Takk for at du viser at du bryr deg jeg skal snakke med han om det siden, men skader nok ikke å starte. for sist jeg snakket med han (ikke en uke siden en gang), så viste han ikke at jeg hadde sluttet. så jeg får nok bare beskjed om å starte opp igjen om jeg snakker med han. tenkte bare ikke på det når jeg var der sist Anonymous poster hash: 9e659...3eb Godt å høre Lykke til og håper du føler deg bedre Anonymous poster hash: 21e69...884
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 Godt å høre Lykke til og håper du føler deg bedre Anonymous poster hash: 21e69...884 takk takk Anonymous poster hash: 9e659...3eb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #14 Skrevet 24. januar 2014 Hvis legen mener at et legemiddel du har brukt tidligere, ikke skal brukes mer, så skal legen trekke tilbake tidligere utskrevet resept fra reseptformidleren. Det gjøres via legenes e-resept-system. Hvis det er et legemiddel som du avtaler med legen at du skal ta en pause fra og se hvordan det går, så er det naturlig at legen lar resepten bli liggende. Jeg synes uansett at du bør drøfte med legen om du skal starte med et slikt legemiddel igjen. Anonymous poster hash: 656ec...eea 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #15 Skrevet 24. januar 2014 Resepter har en varighet på 1år, utenom p.piller, den varer 3år. Den har også x-antall ganger du kan hente ut. Er du da sikker på at det er noe å hente? Uansett skal du ikke begynne på seponerte medisiner igjen uten samråd med lege. Selvmedisinering er ikke lurtAnonymous poster hash: e3dbe...d63
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #16 Skrevet 24. januar 2014 Resepter har en varighet på 1år, utenom p.piller, den varer 3år. Den har også x-antall ganger du kan hente ut. Er du da sikker på at det er noe å hente? Uansett skal du ikke begynne på seponerte medisiner igjen uten samråd med lege. Selvmedisinering er ikke lurtAnonymous poster hash: e3dbe...d63 Det er ikke et år siden jeg fikk denne medisinen, og jeg vet at den ligger der enda, fordi det er går det fint ann å sjekke på nette med nettbankbrikken sin, og når jeg sjekket i går, så lå dend er fremdeles. jeg vet at det ikke er det lureste jeg gjør, men jeg vet at det ikke er noe problem, det er lave doser jeg har og slikt. men ikke bekymre dere for om det er lurt eller ikke, spørsmålet var jo om det ville skape noen problemer for meg siden å hente de. ikke om det var lurt eller ikke å starte på disse selv nå i ettertid men takk for at dere svarer å bryr dere Anonymous poster hash: 9e659...3eb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #17 Skrevet 24. januar 2014 Det skal gå helt fint å hente de ut. Det er din resept. Anonymous poster hash: e3ee8...283
hopeful Skrevet 24. januar 2014 #18 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Det skal gå helt fint å hente de ut. Det er din resept.Anonymous poster hash: e3ee8...283 Endret 25. januar 2014 av Linda-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå